Asiaan sopimatonta ääntelehdintää?
Asiaan sopimatonta ääntelehdintää?
Minulla on tämä ng900 2.0t '97 lastutettu ja penkitetty 222hv. Mitäs mun yks volvo-harrastajakaveri sanoi, että mun auton ei kuuluis pitää sellaista vihellystä kun kiihdyttää ja päästä pihahdusta kun vaihtaa vaihdetta. Autossa on siis vakio bypass. Sen lisäksi kun on ajanut ihan pienenkin matkaan ja auton sammuttaa. Kuuluu koneesta sellaista kiuasääntä aina. Johtuuko se rosteripakosarjasta? Lämmöt ei tosin nouse koskaan yli mittarin osoittamaa puoltaväliä ja jäähdytinnesteet ei häviä mihinkään. Onko kyseiset äänet ominaisia automallille vai pitäisikö huolestua? Oi arvon gurut kertokaa keltanokalle.
NG 900 S Turbo '97
Vaikea sanoa kuulematta, mutta kuvailun perusteella en huolestuisi. Volvoharrastajan puheita en kovin vakavasti ottaisi, bypassin suhahduksen äänekkyys riippuu monista asioista, mm. avoimempi ilmansuodatinkotelo tai vv-suodatin lisää ääntä huomattavasti. Mitään vaarallista siinä ei kuitenkaan ole, monet jopa pyrkivät lisäämään sitä.
Vihellyksen voimakkuudesta riippuu onko se normaalia vai ei, mutta ehkä kannattaa tarkistaa, ettei ahtoputkistossa ole missään vuotoja. Sopiva vuoto jossain saattaisi aiheuttaa tuon vihellyksen (ja äänekkäämmän bypassin äänenkin). Bypassin ehjyys kannattaa myös tarkistaa.
Vihellyksen voimakkuudesta riippuu onko se normaalia vai ei, mutta ehkä kannattaa tarkistaa, ettei ahtoputkistossa ole missään vuotoja. Sopiva vuoto jossain saattaisi aiheuttaa tuon vihellyksen (ja äänekkäämmän bypassin äänenkin). Bypassin ehjyys kannattaa myös tarkistaa.
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com