Moi, tulee tyhmä kysymys
Pitäisi ilmeisesti madalletussa alustassa olla rikat laatikon tukipulteissa jotka passaavat vetoakselien kulman kohdalleen. Montako pitäisi olla 35mm (H&R) madalluksessa ja mikä oikea paikka rikoille? Yritin haulla etsiä mutten löytänyt. Laatikon vaihdon yhteydessä ei löytynyt ensimmäistäkään ja helmikuussa ennen kytkimenvaihtoa varmasti oli. Pcs aikoinaan madaltanut mutta lomalla ensiviikon joten ei voi kysellä sieltäkään.
ng vetarien kulma
ng vetarien kulma
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
h&r:n vietereiden mukana tulee 4kpl, eli 2x 2 päällekkäin.
Oikea paikka on vaidelaatikon(/moottorin) takakumin ja apurungon väliin molempiin "pultteihin".
Nuo saa laitettua kun irroittaa molemmat mutterit, esim. kampeaa sorkkaraudalla konetta 2-3cm ylemmäksi ja laittaa prikat "pultinpäihin" ja laskee koneen. Sormia pitää välttää laittamasta tuonne väliin, jos kone putoaa takaisin apurungon varaan..
Itse olen laittanut vain yhdet paksut prikat tuonne, koska sen jälkeen nylokki pitää vielä mutterista kiinni. 2 jos on päällekkäin, niin aika hilkulle menee koko mutteri.
(nimimerkillä: viimeksi tänään tuon tehnyt..)
Oikea paikka on vaidelaatikon(/moottorin) takakumin ja apurungon väliin molempiin "pultteihin".
Nuo saa laitettua kun irroittaa molemmat mutterit, esim. kampeaa sorkkaraudalla konetta 2-3cm ylemmäksi ja laittaa prikat "pultinpäihin" ja laskee koneen. Sormia pitää välttää laittamasta tuonne väliin, jos kone putoaa takaisin apurungon varaan..

Itse olen laittanut vain yhdet paksut prikat tuonne, koska sen jälkeen nylokki pitää vielä mutterista kiinni. 2 jos on päällekkäin, niin aika hilkulle menee koko mutteri.
(nimimerkillä: viimeksi tänään tuon tehnyt..)
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Kiitän ja kumarran
Huomenna iltapäivällä tolpan vaihto ja uudet laakerit sekä kulmien säätö joten hommaan samalle nostoreissulle rikat jostain. 18.7 AMW:lle varattu säätö ja penkitysaika joten pitäisi saada kaikki kuntoon ennen sitä ettei käy vahinkoja rullilla. Varattu paikat kesäpäiville Yyteriin ja 900:lla pitäisi se reissu tehdä. Viimeisestä 5 kuukaudesta auto seisonut yli puolet ajasta rikkoontumisten vuoksi joten olisi jo aika saada se normaaliin käyttöön, myös matka-ajoon.
Vielä kerran suuret kiitokset avustasi Hook.

Huomenna iltapäivällä tolpan vaihto ja uudet laakerit sekä kulmien säätö joten hommaan samalle nostoreissulle rikat jostain. 18.7 AMW:lle varattu säätö ja penkitysaika joten pitäisi saada kaikki kuntoon ennen sitä ettei käy vahinkoja rullilla. Varattu paikat kesäpäiville Yyteriin ja 900:lla pitäisi se reissu tehdä. Viimeisestä 5 kuukaudesta auto seisonut yli puolet ajasta rikkoontumisten vuoksi joten olisi jo aika saada se normaaliin käyttöön, myös matka-ajoon.
Vielä kerran suuret kiitokset avustasi Hook.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Mitäs meinasit tuossa Trionic 5 (?) autossasi säädättää ja kenen toimesta? Vaiko todetaanko vaan hepat ja seokset?Kupari kirjoitti:18.7 AMW:lle varattu säätö ja penkitysaika.
Vielä kerran suuret kiitokset avustasi Hook.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
AMW:llä ahtimen paineiden säätö vain ja hv/Nm, ei muuta.
Nyt on maksimipaine 1,2bar johon oli rajoitettu entisen laatikon takia, eli hukkaportti kohdalleen.
Vasen käsi ei toimi juuri lainkaan ja leikattu viimeksi 3:sta kohtaa pari viikkoa sitten, oikea olkapää siteet nuljahtanut joten ei pysty itse juuri nyt tekemään sitäkään säätöä vaikkei vaikea homma ole. Kunhan olkapää toipuu pystyy taas jotain oikealla kädellä taas touhuamaan. Juuri nyt pelkkä autolla ajaminen on aika tuskaista hommaa.
Nyt on maksimipaine 1,2bar johon oli rajoitettu entisen laatikon takia, eli hukkaportti kohdalleen.
Vasen käsi ei toimi juuri lainkaan ja leikattu viimeksi 3:sta kohtaa pari viikkoa sitten, oikea olkapää siteet nuljahtanut joten ei pysty itse juuri nyt tekemään sitäkään säätöä vaikkei vaikea homma ole. Kunhan olkapää toipuu pystyy taas jotain oikealla kädellä taas touhuamaan. Juuri nyt pelkkä autolla ajaminen on aika tuskaista hommaa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Ilmeisesti ohjaat bleedillä tai vastaavalla kikka kolmosella paineita? Trionicissä kun hukkaportin tankoa säätämällä ei käytännössä toteutuvat paineet muutu, kun lopullisen paineen määrää m-vena sähköisellä ohjauksella kierrosalueen mukaan.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Niin veltto kello ja pientä ohivuotoa ettei antanut paineita kuin 1,2bar. Vaihdettu tänään oikea kello paikalleen
. Vain penkitys jäljellä. Tolppa kävi, abs-anturi entisestä muuten identtinen vanhan kanssa. Rikat laitettu ja kulmat säädetty.

Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01