Ajattelin kesäloman ratoksi ottaa projektiksi kytkimen päivittämisen tuosta vaijerivirityksestä hydraulitoimiseen. Syynä lähinnä käytön mukavuus. Speedpartsilta näkyy saavan "päivityspaketin" reilulla 400:lla eurolla. Eipä siihen näytä kuuluvan kuin poljin sylintereineen ja vähän letkua. Poljin+sylinteripaketin vois metsästää kyllä purkaamoltakin ja letkut nyt ei paljon maksa erikseen. Missä hinnoissa nuo osat on liikkuneet purkaamoilla?
Onko tuossa vaihtotoimenpiteessä mitään erityistä huomioitavaa? Onko näitä vaihtoja tehty ihan virallisestikkin ja ohjeistus olisi esim. WISsissä?
-Timo-
NG900T -96 Vaijerikytkimen vaihto hydrauliseen
Niinpä tietysti... tottakai se työsylinteri menee uusiksi kun käyttöperiaate muuttuu. Eipä hätäpäissäni tullut mieleen. Se olikin yhtenä osana tuossa SP:n paketissa. No, ei tämä silti masenna, kun kytkin pitänee vaihtaa muutenkin niin kannattaa sitten hoitaa homma kuntoon heti kerralla.
Onneksi ei ole talon ainut auto niin voi huoletta ihmetellä tallissa vaikka useamman sadepäivän.
-Timo-
Onneksi ei ole talon ainut auto niin voi huoletta ihmetellä tallissa vaikka useamman sadepäivän.
-Timo-
Isoin homma tuossa on tehdä sopiva "soikio" reikä tulipeltiin, josta työsylinteri ja täyttöpilli tulevat konehuoneen puolelle. Olettaen että laatikon irroitusta ei huomioida.
Saabilla on ohjeet tuohon otsikolla "sensonic to manual conversion", josta sensonicin purun voi skipata. Tietty tulipeltiin joutuu laittaa kumitulpan vaijerin reijälle, jota ei tule kitissä mukana. (olikohan 25mm..?). Samoin taisi puuttua klemmarit öljyntäyttöletkulle.
http://www.genuinesaab.com/psi/files/Hy ... clutch.pdf
Tuossapa siis itse ohjeet.
ps. Mulla saattaisi olla myydä poljinhässäkkä, jos tuosta asiallisia tarjotaan. 2,5v käytetty.
Saabilla on ohjeet tuohon otsikolla "sensonic to manual conversion", josta sensonicin purun voi skipata. Tietty tulipeltiin joutuu laittaa kumitulpan vaijerin reijälle, jota ei tule kitissä mukana. (olikohan 25mm..?). Samoin taisi puuttua klemmarit öljyntäyttöletkulle.
http://www.genuinesaab.com/psi/files/Hy ... clutch.pdf
Tuossapa siis itse ohjeet.
ps. Mulla saattaisi olla myydä poljinhässäkkä, jos tuosta asiallisia tarjotaan. 2,5v käytetty.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.