Saab 9-3 2003 2.0t ja auto puoltaa oikealle
Saab 9-3 2003 2.0t ja auto puoltaa oikealle
Tässä kun on nyt viikon aikana ruuvannut tollaset 1000km juuri hankitulla saabilla ja vähän ottanut tuntumaa, niin tuli huomattua että ratti/auto jostain kumman syystä puoltaa oikealle päin.
Ja jos ratin pistää niin että logo on _keskellä_, niin auto työntää hieman vasemmalle silloin. Eli ratti on suorassa vain jos tie kaartaa hieman vasemmalle päin.
Yritin hieman haeskella haulla täältä vihjeitä, mutta ei irronnut mitään.
Onko tämä sellaisia "tyyppivikoja" jotka korjaantuu tuolla paljon puhutulla clampilla? Renkaista on katsottu ilmanpaineet kyllä
Ja jos ratin pistää niin että logo on _keskellä_, niin auto työntää hieman vasemmalle silloin. Eli ratti on suorassa vain jos tie kaartaa hieman vasemmalle päin.
Yritin hieman haeskella haulla täältä vihjeitä, mutta ei irronnut mitään.
Onko tämä sellaisia "tyyppivikoja" jotka korjaantuu tuolla paljon puhutulla clampilla? Renkaista on katsottu ilmanpaineet kyllä
#3431
Itse havainnu aivan samaa. Autona eilen hankittu 9-3 2.0t SE vm -02 (parasta mitä mulle on vähään aikaan tapahtunu ) juu eli vikana on myös, että puoltaa oikealle. Kytkinremppa siihen on tehty 2005 Helsingin Laakkosella. Täytyypi käydä näyttämässä noita aurauskulmia sekä tota apurunkoa(en kyllä tarkalleen tiedä mitä tolla tarkotetaan), mut eiköhän ne huollossa tiedä
Olette varmaan myös huomanneet, että Suomen tiestö ei ole "vatupassissa" vaan usein viertää oikealle. NG900 ja OG9-3 eivät tuosta tykkää vaan seuraavat tietä ojan suuntaan, vaikka ratti olisi suorassa ja säädöt kohdallaan.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Meitin auton ratti vetäs vinoon kun laitettiin talvirenkaat. No rengas liikkeessä puljattiin ja vaihdeltiin pyöriä eri kulmiin ja vanteita myös. Ratti kääntyili sen mukaisesti. Minä sitten keväällä löin pelkästään eteen kesärenkaat ja kävin kokeileen. Tulos: auto meni piikkisuoraan.
Oletko kokeillut siis renkaiden vaihtelua edestä taakse tms?
Itselläni oli aurauskulmat kunnossa kyllä. Renkaat lähti tehtaalle tutkittavaksi.
Oletko kokeillut siis renkaiden vaihtelua edestä taakse tms?
Itselläni oli aurauskulmat kunnossa kyllä. Renkaat lähti tehtaalle tutkittavaksi.
Re: Saab 9-3 2003 2.0t ja auto puoltaa oikealle
Pistänpä vaikka tähän ketjuun. Todella tuttu ilmiö tuo puoltaminen ollut siitä asti, kun auton -03 ostin. Hermot on menneet monesti, mutta onneksi ovat joka kerta tulleet takaisin. Eka kesänä sorruin säästämään kesärengasostoksilla ja hommasin Uniroyalit. En muista mallia, mutta joku Rallye 5xx se oli. Oli ilmeisesti liian pehmoinen rakenteeltaan tai jotain, mutta puoltaminen oli järkyttävällä tasolla.
Nyt hommasin syksyllä Goodyear Excellencet, 195-15-60 H. Puoltaminen loppui siihen.
Toisaalta, nyt auto tuntuu paljon herkemmältä urien ja muiden "tien vikojen" suhteen. Muljahtelee todella arvaamattomasti milloin mihinkin suuntaan riippuen siitä, missä kohtaa renkaat ovat esim. uraa. Saattaa kyllä johtua iskareista tjs., pitää käydä tarkistuttamassa.
Nyt hommasin syksyllä Goodyear Excellencet, 195-15-60 H. Puoltaminen loppui siihen.
Toisaalta, nyt auto tuntuu paljon herkemmältä urien ja muiden "tien vikojen" suhteen. Muljahtelee todella arvaamattomasti milloin mihinkin suuntaan riippuen siitä, missä kohtaa renkaat ovat esim. uraa. Saattaa kyllä johtua iskareista tjs., pitää käydä tarkistuttamassa.
Saab 9-3 2.0t -01
Re: Saab 9-3 2003 2.0t ja auto puoltaa oikealle
Hommaappa "tevisu"n clamppi tai powerflex pusla samanmoiseen kohtaan, pitäs auttaa uraherkkyyteen kovastiki. Näin ainakin itselläni, kuviakin saattanee asennuksesta löytyä ja jos ei niin voin laittaa.Eesau kirjoitti:Pistänpä vaikka tähän ketjuun. Todella tuttu ilmiö tuo puoltaminen ollut siitä asti, kun auton -03 ostin. Hermot on menneet monesti, mutta onneksi ovat joka kerta tulleet takaisin. Eka kesänä sorruin säästämään kesärengasostoksilla ja hommasin Uniroyalit. En muista mallia, mutta joku Rallye 5xx se oli. Oli ilmeisesti liian pehmoinen rakenteeltaan tai jotain, mutta puoltaminen oli järkyttävällä tasolla.
Nyt hommasin syksyllä Goodyear Excellencet, 195-15-60 H. Puoltaminen loppui siihen.
Toisaalta, nyt auto tuntuu paljon herkemmältä urien ja muiden "tien vikojen" suhteen. Muljahtelee todella arvaamattomasti milloin mihinkin suuntaan riippuen siitä, missä kohtaa renkaat ovat esim. uraa. Saattaa kyllä johtua iskareista tjs., pitää käydä tarkistuttamassa.
9-3.1972
Re:
Paljonkos maksaa aurauskulmien säätö ja missä tällästä toimintaa harrastetaan pk-seudulla?se93tbo kirjoitti:Joo ihan samaa ollu mullakin, mutta yhtenä suurena syynä oli oik.tolppa noussu tölväsyssä ylös. Mutta joo teki tuota myös ehjänä... aurauskulmien säätö ja homma ok.
Tähän asti on pärjätty nuppineuloilla ja rullamitalla
Re: Re:
No eikös sitä tee kaikki lähestulkoon kaikki rengasliikkeet, joo on sitä tehty lautaakin apuna käyttäenmursu kirjoitti:Paljonkos maksaa aurauskulmien säätö ja missä tällästä toimintaa harrastetaan pk-seudulla?se93tbo kirjoitti:Joo ihan samaa ollu mullakin, mutta yhtenä suurena syynä oli oik.tolppa noussu tölväsyssä ylös. Mutta joo teki tuota myös ehjänä... aurauskulmien säätö ja homma ok.
Tähän asti on pärjätty nuppineuloilla ja rullamitalla
9-3.1972