Mitä iskareita Motonetissä tarjotaan NG900:lle? Hinnastossa on vain yleispätevästi "kaasuiskari". Hintataso tuntuu olevan about 30 ecua halvempi kuin mitä kyselin paikallisista tarvikeliikkeistä merkki-iskareille. Siinä mielessä säästö ei ole kovin merkittävä.
Iskarinvaihtohommassa tuntuisi pääsevän aika hyville tuntipalkoille, mikäli itse tekisi. Koko kierros vaihdettuna olisi 470 ecua. Lisäksi tulisi yläkiinnike kuskin puolelle, joka maksaa 120 ecua. Itse vaihdettuna säästäisi tuon yläkiinnikkeen hinnan ja jäisi vähän vaivan palkkaakin. Etuiskarin jo tiedänkin, minkälainen homma se on, kun vaihdoin itse viime kesänä yläkiinnikkeen vänkärin puolelle. Takapäästä ei ole kokemuksia. Olettaisin, että helpompi, kun iskari ei ole jousen sisällä, mutta vaatiiko jotain kommervenkkejä?
Motonetin kaasuiskarit
Motonetin kaasuiskarit
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Ainakin tuon WIS:n mukaan se on tyyliin:
nosta tunkille, avaa mutterit, poista vanha, laita uusi tilalle, kiinnitä mutterit. Ainii, piti avata tavaratilan huovasta läpyskät, että saa iskarin yläpään auki
nosta tunkille, avaa mutterit, poista vanha, laita uusi tilalle, kiinnitä mutterit. Ainii, piti avata tavaratilan huovasta läpyskät, että saa iskarin yläpään auki
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Täytyypä sanoa, että ei ollut ainkaan omalla kohdalla ihan noin yksinkertainen "pultit auki ja pultit kiinni"-operaatio, katkesi nimittäin takaiskarin alapään pultti. Toiselta puolelta en ole vielä uskaltanut avata on nimittäin ihan yhtä tiukassa (ruosteessa) kuin tämä jonka katkaisin.
On hiukan hankalassa paikassa se pultti. Aukesi ehkä n. 5mm kunnes katkesi. Minkähän takia on noin pitkät pultit pitänyt laittaa, että vieläkin on pitkä pätkä pulttia mutterin ulkopuolella.
Iskarien yläpään peittävät verhoilun "luukutkin" olivat vielä avaamatta. Voisiko olla niin että tuohon vehkeeseen ei olisi kertaakaan vaihdettu iskareita? Ikää on jo kohta 8 vuotta ja ajokilmometrejä karvan yli 200tkm. Vanhasta iskarista näkyi tekstit "Saab" ja "Sachs". Voisivatkohan olla alkuperäiset?
Nyt pitäisi huomiseksi keksiä jokin keino millä sen lopun pultin saisi hittoon sieltä. Ja jos toiselle puolelle pitää vielä tehdä sama operaatio, niin voi kettu. Täällä joku taisi kirjoitella, että takaiskarien vaihtoon menisi n. 20 min / puoli. Tänään meni jo 6 tuntia, enkä saanut vasta kuin yhden iskarin ja 3/4 púlttia pois. Saattaa huomennakin vielä tovi vierähtää...
On hiukan hankalassa paikassa se pultti. Aukesi ehkä n. 5mm kunnes katkesi. Minkähän takia on noin pitkät pultit pitänyt laittaa, että vieläkin on pitkä pätkä pulttia mutterin ulkopuolella.
Iskarien yläpään peittävät verhoilun "luukutkin" olivat vielä avaamatta. Voisiko olla niin että tuohon vehkeeseen ei olisi kertaakaan vaihdettu iskareita? Ikää on jo kohta 8 vuotta ja ajokilmometrejä karvan yli 200tkm. Vanhasta iskarista näkyi tekstit "Saab" ja "Sachs". Voisivatkohan olla alkuperäiset?
Nyt pitäisi huomiseksi keksiä jokin keino millä sen lopun pultin saisi hittoon sieltä. Ja jos toiselle puolelle pitää vielä tehdä sama operaatio, niin voi kettu. Täällä joku taisi kirjoitella, että takaiskarien vaihtoon menisi n. 20 min / puoli. Tänään meni jo 6 tuntia, enkä saanut vasta kuin yhden iskarin ja 3/4 púlttia pois. Saattaa huomennakin vielä tovi vierähtää...
900C 4d -89
MB GLK -11
Buster L -04
exät: 9-3 2.0t -99, 9-5 2.3t vector wagon -04, 9-3 SC Aero 2.8TS A -07, 9-5 Wagon 1.9TiD Vector Griffin A -09, 9-5 TiD4 Linear A -10
MB GLK -11
Buster L -04
exät: 9-3 2.0t -99, 9-5 2.3t vector wagon -04, 9-3 SC Aero 2.8TS A -07, 9-5 Wagon 1.9TiD Vector Griffin A -09, 9-5 TiD4 Linear A -10
Laiskana miehenä vaihdatin omaani iskarit paikallisessa nyrkkipajassa. Eivät aukoneet luukkuja sielläkään, vaan raottivat koko verhoilun. Jotenka ei voi varmasti päätellä noista luukuista...Juxu kirjoitti:
Iskarien yläpään peittävät verhoilun "luukutkin" olivat vielä avaamatta. Voisiko olla niin että tuohon vehkeeseen ei olisi kertaakaan vaihdettu iskareita?
9-3t vm-00 maptun3
#441
Nulla tenaci invia est via
#441
Nulla tenaci invia est via