Turvavyöt jumissa

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
jiitee
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 18:12

Turvavyöt jumissa

Viesti Kirjoittaja jiitee »

Käytin vuoden -97 satkuani muuttoautona takapenkki alastaitettuna. Muutto sujui hyvin, mutta kun nostin penkit takaisin ylös, ei turvavöitä saanutkaan enää kelattua ulos. Eli kaikki kolme takapenkin vyötä ovat jumissa sisäänkelautuneena.

Vinkkejä miten tuon lukituksen saisi vapautettua? Onko vaikea (puolitumpelon) korjata itse vai vienkö suoraan korjaamolle?

Nopeat neuvot olisivat tervetulleita.
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Turvavyöt jumissa

Viesti Kirjoittaja hz81 »

jiitee kirjoitti:Käytin vuoden -97 satkuani muuttoautona takapenkki alastaitettuna. Muutto sujui hyvin, mutta kun nostin penkit takaisin ylös, ei turvavöitä saanutkaan enää kelattua ulos. Eli kaikki kolme takapenkin vyötä ovat jumissa sisäänkelautuneena.

Vinkkejä miten tuon lukituksen saisi vapautettua? Onko vaikea (puolitumpelon) korjata itse vai vienkö suoraan korjaamolle?

Nopeat neuvot olisivat tervetulleita.
Onko penkki tai se palkki varmasti kiinni kunnolla yläasennossaan? ja siellä molemmissa päissä olevat punaiset "ilmaisimet" näkyvissä että palkki on lukittunut kunnolla?
Itse veikkaan että palkki ei ole lukittunut kunnolla ja turvallisuussyistä vyöt eivät ole käytettävissä.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
jiitee
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 18:12

Viesti Kirjoittaja jiitee »

Palkki oli kunnolla kiinni yläasennossa, myös nuo ilmaisimet olivat "normaaliasennossa". Nyt vain kun penkkiä ja vöitä itse ränkläsin, niin yksi vöistä on niin tiukalla, ettei penkkiä saa enää nostettua täysin yläasentoon...
Vastaa Viestiin