Mystisiä juttuja nämä.
ps. en ole vainoharhainen, vaimo sekä appi-ukko huomanneet saman
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Jos yläpään laakereilla tarkoitetaan iskarin/jousen yläpäässä olevia kääntö laakereita, niin niitä varten tarvitsee irroittaa koko tolppa (vetari, alapallo, raidetangon pallo, abs anturi ja 3 yläpään mutteria) tämän jälkeen jousipuristimilla jousi kasaan ja personin yläpää irti, ja sietä jousen ja ylälautasen välistä löytyy tämä 10,90 motonetissa maksava laakeri.Sam76 kirjoitti:Kiitos vinkistä. Niitä ei ole vaihdettu. Olen viemässä ensi viikolla auton hoitoon ja pitää vinkata tästä. Ei vissiin ole kovin iso homma vaihtaa niitä?
Lisäksi tuo laakerin rikkonaisuus voi aiheuttaa kilahtavaa ääntä ajettaessa töyssyistä ja kuopista, joten siitäkin voi jo päätellä, että laakeri on tullut elinkaarensa päähän.Hook kirjoitti:Jos yläpään laakereilla tarkoitetaan iskarin/jousen yläpäässä olevia kääntö laakereita, niin niitä varten tarvitsee irroittaa koko tolppa (vetari, alapallo, raidetangon pallo, abs anturi ja 3 yläpään mutteria) tämän jälkeen jousipuristimilla jousi kasaan ja personin yläpää irti, ja sietä jousen ja ylälautasen välistä löytyy tämä 10,90 motonetissa maksava laakeri.
Tietty tuon ei pitäisi kyllä aiheuttaa jarruttaessa minkäänlaisia värinöitä.
Viallinen laakeri yleensä tekee ohjauksen jäykemmäksi ja jousi muljahtelee rattia kääntäessä, kun laakerissa on ylimääräistä kitkaa ja jousi kiertyy (ja jännittyy) kunnes viallinen laakeri antaa taas jousen jännitysvoimalla x y astetta periksi..
Hook
Hook kirjoitti:Jos yläpään laakereilla tarkoitetaan iskarin/jousen yläpäässä olevia kääntö laakereita, niin niitä varten tarvitsee irroittaa koko tolppa (vetari, alapallo, raidetangon pallo, abs anturi ja 3 yläpään mutteria) tämän jälkeen jousipuristimilla jousi kasaan ja personin yläpää irti, ja sietä jousen ja ylälautasen välistä löytyy tämä 10,90 motonetissa maksava laakeri.Sam76 kirjoitti:Kiitos vinkistä. Niitä ei ole vaihdettu. Olen viemässä ensi viikolla auton hoitoon ja pitää vinkata tästä. Ei vissiin ole kovin iso homma vaihtaa niitä?
Tietty tuon ei pitäisi kyllä aiheuttaa jarruttaessa minkäänlaisia värinöitä.
Viallinen laakeri yleensä tekee ohjauksen jäykemmäksi ja jousi muljahtelee rattia kääntäessä, kun laakerissa on ylimääräistä kitkaa ja jousi kiertyy (ja jännittyy) kunnes viallinen laakeri antaa taas jousen jännitysvoimalla x y astetta periksi..
Hook
Sekin voi olla merkki noiden etuiskarien yläpään laakerien kulumisesta.Sam76 kirjoitti:Okei, kiitos vastauksista. Mitään kolahtelua tms. ei kuulu, ainakaan säännöllisesti. Sellainen pieni "vikinä", niinkuin rauta vähän liikkuisi rautaa vasten kuuluu. Tai on ainkin kuuluvinaan, saattaa mennä oman kuvittelunkin piikkiin.