Mitä eroa Viggen vs. Aero?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
georges
"Aero"
Viestit: 378
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:47
Paikkakunta: Toijala

Mitä eroa Viggen vs. Aero?

Viesti Kirjoittaja georges »

Kone on tietysti eri, ja käsittääkseni jarrut, mutta lähinnä ulkonäkö puolta kyselen, onko sisustassa mitä eroa etc. 01 eteenpäin spoilerit kait on samat?

Ja onko b205r ja b235r koneissakaan muuta eroa kuin iskun pituus? Kytkin on eri, mutta monillahan on viggen kytkin ng satkussakin.

Ihan sillä kyselen kun viggenien hinnat ja saatavuus on vähän eri kuin noilla pikkulohkoilla. Jos päivittäisi ekan mallivuoden ng900:n viimeiseen og9-3:een, ja aina on ihaillut noita viggeneitä.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Tämä kuva näyttää aika hyvin Viggenin eroavaisuudet muihin 9-3 malleihin nähden.

http://www.viggenfactfile.de/img/viggen_changes.jpg

Spoilerit ovat muuten samat mutta Viggenissä hieman erilainen takaspoikka.
Sisusta muuten sama mutta Viggenissä usein kaksivärinen sekä tuo Viggen-logo upotettuna selkänojiin.
Vanteet ovat myös eri.
georges
"Aero"
Viestit: 378
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:47
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja georges »

Lähinnä tuo ulkonäköpuoli siinä kiinnostaakin, tekniikkaa saa ja täytyy kuitenkin päivittää, jos pystyy aeron hankkimaan. Ja vanteita saa kaupasta, aeron alkuperäiset ei kyllä hivele mun silmää.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Tosiaan takaspoikka on eri ja ison plussana Viggenissä antenni on katolla pikkusena, kun Aerossa nousee iso piiska.

-02 lähtien Aeroissakin on penkeissä painatukset, tosin Turbo.
STCF #3
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

georges kirjoitti:Lähinnä tuo ulkonäköpuoli siinä kiinnostaakin, tekniikkaa saa ja täytyy kuitenkin päivittää, jos pystyy aeron hankkimaan. Ja vanteita saa kaupasta, aeron alkuperäiset ei kyllä hivele mun silmää.
Ulkokuoressa ei toisaan muita eroja ole kuin takaspoikka, vanteet, antenni, värit, viggen-lätkät sivuvilkkujen yläpuolella, jarrut (minkä verran näkyvät), pakoputkenpää.
Siinä ne taitaakin olla.
Nämä siis Aeroon verrattuna.
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

eikös Viggenissä ollut voimansiirrossa jotain samaa 9-5:sen kanssa...joo ja 01-Aerossa ei penkeissä tosiaan lue turbo...sit 01 ja 02 Aerossa on jo keskenäänkin eroavaisuuksia esim. mittaristo...
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Jooh, mittaristo ainakin. Sitten muistaakseni jotain eroa ainakin turvavöiden korkeussäädöissä (tosi mutua).
STCF #3
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Ja, jos kotimaisuudella on vielä merkitystä: kaikki Viggenit tehtiin Uudessakaupungissa!
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Juha96 kirjoitti:Ja, jos kotimaisuudella on vielä merkitystä: kaikki Viggenit tehtiin Uudessakaupungissa!
Arrgh...
Game was over :D
Tuollainen siis pitää saada seuraavaksi :twisted:
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
tnt
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: Ti Marras 22, 2005 22:11

Viesti Kirjoittaja tnt »

Viggenissä lienee aavistuksen matalampi alusta verrattuna aeroon..
01-Aerosta löytyy luistonesto jota tätä vanhemmasta viggenistä ei löydy..
9-3Aero-01
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

tnt kirjoitti:Viggenissä lienee aavistuksen matalampi alusta verrattuna aeroon..
01-Aerosta löytyy luistonesto jota tätä vanhemmasta viggenistä ei löydy..
Tietääkseni sekä Aero että Viggen on ~10mm normi 9-3 matalampi.
Itse alustan osissa sitten saattaa olla ja onkin eroja.
Vastaa Viestiin