Sytytystulpista vielä...

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
ysikolmonen
"Turbo"
Viestit: 262
Liittynyt: To Huhti 15, 2004 11:33
Paikkakunta: Vahto

Viesti Kirjoittaja ysikolmonen »

hz81 kirjoitti:
ysikolmonen kirjoitti:
9-5T kirjoitti: Sulla lienee T5 mutta uudemmat?
Vuosimalleissa 2001 T7 löytyy mallit: 2.0T 205hv, 2.0T 185hv, 2.0t 150hv ja 2.2 TiD 115hv.
2001 TiD on jo 125hv ja eihän se tosiaan T7 taida olla. :lol:
Tiedot on kopioitu suoraan vm2001 esitteestä... Taitaa olla esitteessä painovirhe? :roll:
93 2.0T SE -01 (2000-2017)
900i 16 -89 (1994-2000)
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Joo, aika tarpeeton taitais Dieselkoneessa olla moottorinohjausjärjestelmä, joka säätelee mm. sytytyksen ajoitusta.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Vuoden 2001 TM-talviautotestin voittaja oli 185hv Saab 9-3 SE Tbo. Tuo testi inspiroi minua tuon signaturen auton ostooon.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ysikolmonen
"Turbo"
Viestit: 262
Liittynyt: To Huhti 15, 2004 11:33
Paikkakunta: Vahto

Viesti Kirjoittaja ysikolmonen »

peinu kirjoitti:Vuoden 2001 TM-talviautotestin voittaja oli 185hv Saab 9-3 SE Tbo. Tuo testi inspiroi minua tuon signaturen auton ostooon.
Samainen testi vaikutti oleellisesti minunkin ostopäätökseen...
93 2.0T SE -01 (2000-2017)
900i 16 -89 (1994-2000)
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

Tuli tuossa taasen tulppien kanssa ongelmia ja ei tule mieleen mikä on PFR6H-10 tulppien vaihtoväli? 40tkm :?: Eikös nämä ole ne ns. platina tulpat ja perustulpat ovat sitten tyyppiä BCPR6ES-11
Nuo PFR6H-10 tulpat vaihtui viimeksi 126tkm kohdalla ja nyt 170tkm huollossa. Ja sielä, sielä se vaiva oli. Taas vetää terhakkaammin ja tasaisemmin, kun on uudet tulpat. Ennen huoltoa tarkistettu kärkivälit, ei vaikutusta.
(OT: kuinka syökin miestä , kun ei kone toimi niinkuin pitäisi. 1tkm lomareissu yhtä tuskaa, kun ohituksissa kone ei vedä kunnolla :x :cry: )
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

Kallista touhua, kun joutuu ennen aikojaan tuon hintaisia tulppia vaihtamaan. No huollossa ovat ilmeisesti laittaneet nuo perustulpat laskusta päätellen. Onko noille platinatuplille jotain erityis "käyttöohjeita" kärsiikö ne esim. pätkäajosta enemmän kuin matka-ajosta vai voisiko olettaa moottorissa olevan jotain vikaa, kun tulpat eivät 60tkm kestäneet?
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ei sun autoon mitkään platinatulpat kuulu. Kaikki muut paitsi nuo BCPR(6/7)ES-11 on vääriä. Jossain Aerossa on vissiin platinatulpat.

Vaihtoväli noilla normitulpilla on huoltokirjan mukaan 60tkm, mutta kärkivälit saattaa lähennellä jo 1,5mm sillon. Monet laittaa uusiinkin tulppiin tiukan millin välyksen.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

peinu kirjoitti:Ei sun autoon mitkään platinatulpat kuulu. Kaikki muut paitsi nuo BCPR(6/7)ES-11 on vääriä. Jossain Aerossa on vissiin platinatulpat.

Vaihtoväli noilla normitulpilla on huoltokirjan mukaan 60tkm, mutta kärkivälit saattaa lähennellä jo 1,5mm sillon. Monet laittaa uusiinkin tulppiin tiukan millin välyksen.
Kai siellä pitäisi olla platinatulpat, kun kerran saabin virisatsin (170hv) kanssa sellaiset tuli mukaan. No, nythän siellä on halvat perustulpat :)
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

peinu kirjoitti:Ei sun autoon mitkään platinatulpat kuulu. Kaikki muut paitsi nuo BCPR(6/7)ES-11 on vääriä. Jossain Aerossa on vissiin platinatulpat.
Väärin.
Minulla ohjekirja käskee laittamaan platinat.
Auto on 2.3i :?
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Vastaa Viestiin