Mikä vois olla syy?
Mikä vois olla syy?
Saab(900-94 2.3) kulkee hyvin...kun sille päälle sattuu.Nyt on ilmennyt sellanen ongelma että välillä se nykii ihan kun ei sais bensaa?!Missä voi olla vika.Välillä menee kuin juna mutta välillä hihat meinaa palaa...ei olis kuulemma bensapumpus vika mutta missä??HELP!?
"Kaikki muu on turhaa....paitsi elämä"
-
- "Turbo"
- Viestit: 206
- Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: Mikä vois olla syy?
Eivät ole samoja asioita.ZaappiFantti kirjoitti:ilmamassamittari?=lambda?
Lambda on pakoputkessa kiinni ja ilmamassamittari on ilmansuodattimen ja imusarjan välissä.
Alkuperäiselle kysyjälle sanoisin että kannattaa tarkistaa/ suosiolla vaihtaa alipaineletkut ja samalla voi kattoo konehuoneen sähköliittimet etteivät ole hapettuneet.
Just kyseisestä mallista ei ole kokemusta mutta kun seuraavan kerran oireilee niin voi kokeilla ajaa ilmamassamittarin liitin auki, tyhjäkäynti voi olla mitä sattuu ja paras veto voi olla pois mutta jos nykiminen häviää niin sitten toista immua etsimään.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Mikä vois olla syy?
eli ilmamassamittari kattoo paljonko ilmaa menee ulos ja lambada eli happianturi kattoo, että paljonko sitä happea jäi palamatta. Näistä se moottorinohjausyksikkö osaa päätellä, että menikö se bensanruiskutus oikein vai ei.ZaappiFantti kirjoitti:ilmamassamittari?=lambda?
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Mikä vois olla syy?
Kannattaa tarkistaa myös kaikki alipaineletkut. Jos liitos tuntuu löysältä, niin usemmissa letkuissa on varaa pätkäistä sentti pois.
Onko 2.3:ssa vielä jakaja? Eikös siinä ole jo DI?
Onko 2.3:ssa vielä jakaja? Eikös siinä ole jo DI?
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Re: Mikä vois olla syy?
On jakaja. GM900:ssa vain turboissa oli DI.Svc kirjoitti: Onko 2.3:ssa vielä jakaja? Eikös siinä ole jo DI?
Eski