Vettä valuu moottorista

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Jabugo
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: To Touko 19, 2005 08:58

Vettä valuu moottorista

Viesti Kirjoittaja Jabugo »

Hä?!
Aina pidemmän matkan ajon jälkeen kun pysähtyy, niin lätäkkö vettä eli H2O:ta muodostuu moottoritilan alle asfaltille. Mistäköhän se sinne kertyy, kun ei mikään varoitusvalokaan ole syttynyt. Kondensoituuko ilmastoinnin takia jotenkin ilmasta sitä vettä, vai vuotaakohan minulla nyt joku säiliö tai letku? Onko kenelläkään tuttua tämänlainen?
-9-3 SC 1.8t -08
-9-3 SE 2,0t -02
-900i 2.1 16V -93
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Ilmastoinnista kondenssivettä.
Ei mitään hätää, tuttu ilmiö ilmastoiduissa autoissa :)
Aleksi
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 14:47
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Samaa veikkaisin, olen huomannut, että sitä valuu aika paljon verrattuna muihin autoihin jotka seisovat samassa parkkihallissa, kuin omani.
Og 9-3 Turbo -98 projekti
#2605#
http://www.turbofriiks.com
I love my SAAB like fat kid love cake !!
Zeikkari
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Su Huhti 30, 2006 05:04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Zeikkari »

Entiedä onko omassa keksinnössä pahastikin vikaa. Ajon jälkeen ilmeisesti kondensio vettä valuu tulipellin suunnalta ja tippuu pakoputken päälle, aiheutaa hassua tiputtelevaa sihinää. Ja pitäis tutkia mistä tulee apparin jalkatilaan vettä :cry:
Iskariot
"Hölösuu"
Viestit: 1287
Liittynyt: La Joulu 27, 2003 01:42
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Iskariot »

Aleksi kirjoitti:Samaa veikkaisin, olen huomannut, että sitä valuu aika paljon verrattuna muihin autoihin jotka seisovat samassa parkkihallissa, kuin omani.
Omasssa kiesissä on kans yllättävän reipasta tuo ilmastoinnin kondenssiveden valuttelu mutta empä ole tuolla päätä jaksanu vaivata kun kaikki kuitenkin toimii niinkuin pitää. Aina joskus vaan lammikko ja vesivanat pistää silmään...
#2029 Kari Kutuniva
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Poy »

Mun puolesta kondessiovedet saa valua ulos, kunhan eivät valu sisälle.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Zeikkari kirjoitti:Entiedä onko omassa keksinnössä pahastikin vikaa. Ajon jälkeen ilmeisesti kondensio vettä valuu tulipellin suunnalta ja tippuu pakoputken päälle, aiheutaa hassua tiputtelevaa sihinää. Ja pitäis tutkia mistä tulee apparin jalkatilaan vettä :cry:
Tuosta apparin jalkatilan kosteudesta ja korjausvinkeistä on ollut juttua aikaisemminkin. Löytyy haulla.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Zeikkari
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Su Huhti 30, 2006 05:04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Zeikkari »

peinu kirjoitti:Tuosta apparin jalkatilan kosteudesta ja korjausvinkeistä on ollut juttua aikaisemminkin. Löytyy haulla.
Juu etsivä on jopa löytänyt :) Tuntuu vaan että siihenkin saa taas purkaa koko hiton auton ympäriltä ensin. Ja laiskana olen yrittänyt motivoida itseäni tekemään sen, on myös olevinaan niin kiire ettei mukamas ehdi. Ja sitten pikkasen polttelis pitäis saada 9-5 sedani (krooninen autokuume).
Vastaa Viestiin