B205R -> B235R ?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

B205R -> B235R ?

Viesti Kirjoittaja nugge »

Eli kysymys on että mitä kaikkea tossa joutuis vaihtaa. lukuunottamatta laatikko , kytkin, sähköt jne. mut esim jarruja?
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Toimivuuden kannalta riittää, että vaihtaa konehuoneeseen kampiakselin, kiertokanget ja männät. Kabiiniin siten 235:lle sopiva softa ecuun.

Muutoskatsastusta varten tarvitsee saattaa alusta, voimansiirto sekä jarrut mallisarjan tehokkainta vastaavaksi, eli viggenin osaa..
Tietty päällepäin konehuoneesta on melko hankala todeta koneen olevan 2.3, ellei vaihda venttiilikoppaa 2.3/viggen malliseksi. :o
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
georges
"Aero"
Viestit: 378
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:47
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja georges »

Nuggelle:
sattui silmään että hait viggenin konetta, aiot ilmeisesti virittää vielä huomattavasti lisää?
Nimittäin kun ne männät täytyy ainakin esson baarin mukaan vaihtaa jos aikoo yli 300 hv:n (näin luki kyllä myös saabistissa kun oli juttua Nordicista pari numeroa sitten), niin eikö olisi helpompaa ja halvempaa pidentää nykyisen koneesi iskua jos se viggeninkin kone siis tarvitsisi avata?

Varsinkin kun voi olla hankala löytää hyvää konetta. Vai onko 9-5 aeron kone millilleen sama? Niitähän on paljon Suomessakin.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

9-5 Aeron kone on myös B235R, eli sama.
Tosiaan jos sitä meinaa viritellä huomattavasti (isompaa ahdinta jne.) niin kyllä se viimeistään pidemmän päälle on takomännät asennettava jos varman päälle haluaa ottaa. Toki on esimerkkejä B235R koneista joilla on onnistuneesti (hajoamatta) ajettu +300hv pidemmän aikaa. Tuohon mäntien kestoon ja hajoamiseen kun vaikuttaa niin monta asiaa.

Tosiaan yksi vaihtoehto voisi olla rempata nykyinen kone jos tuon uuden koneenkin joka tapauksessa joutuisi avaamaan..
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nugge »

eli jos nyt ymmärsin oikein niin B205R ja B235R :ää eroaa ainoastaa iskunpituus?
Ite täsku laskin nii sain et omas B205Räs ois 7.49cm iskun pituus? omast mielestä aika lyhyt.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Juu. 205 ja 235 ero on siis pelkästään tuo iskunpituus, joka on saatu aikaiseksi isompaa ympyrää tekevällä kampiakselilla, lyhyemmillä veiveillä ja hieman erilaisilla männillä.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Vastaa Viestiin