Lastujen tehot
Lastujen tehot
Onko kukaan käynyt penkittämässä lastutettua Saabia? Rupesin tuossa miettimään, miten paikkaansa pitäviä nuo lastujen ilmoitetut tehot ovat.
Maptun steg 5 320hv/430Nm
Penkitetty 272hv / 473Nm, menee liian rikkaalla yläpäässä kun maksimitehokin saadaan 4750rpm nyt.
Mulla on myös erikoisempi ahdin ng:hen joten softan teko ollut vähän hakua.
Penkitetty 272hv / 473Nm, menee liian rikkaalla yläpäässä kun maksimitehokin saadaan 4750rpm nyt.
Mulla on myös erikoisempi ahdin ng:hen joten softan teko ollut vähän hakua.
Viimeksi muokannut Kupari, Ti Elo 28, 2007 09:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Onkasparius kirjoitti:Saakeli! mikä vääntö! Orkkis IC?nugge kirjoitti:BSR Stage 3 luvattu 265 / 387.
Penkitetty 264 / 460nm eli iha kivat
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
-
- "Ruisku"
- Viestit: 107
- Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 13:46
Onko todellakin noin paljon vääntöä penkitetty Maptunin Steg 1:stä?
Mites sulla on orkkis kytkin kestänyt tuon yli 400Nm? Aikas hyvin tehojakin jos 240hv antaa todellisia kaakkeja. Onko sulla juhokare muuta laitettu kuten putkistoa?
Miten sä olet noi eri paineet säätänyt? Enemmän tehoa ja vähemmän vääntöä?
Kumpi parempi?
Mites sulla on orkkis kytkin kestänyt tuon yli 400Nm? Aikas hyvin tehojakin jos 240hv antaa todellisia kaakkeja. Onko sulla juhokare muuta laitettu kuten putkistoa?
Miten sä olet noi eri paineet säätänyt? Enemmän tehoa ja vähemmän vääntöä?
Kumpi parempi?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Itel kytkin nyt kestänyt 460nm noin 10tkmmvalopaasi kirjoitti:Onko todellakin noin paljon vääntöä penkitetty Maptunin Steg 1:stä?
Mites sulla on orkkis kytkin kestänyt tuon yli 400Nm? Aikas hyvin tehojakin jos 240hv antaa todellisia kaakkeja. Onko sulla juhokare muuta laitettu kuten putkistoa?
Miten sä olet noi eri paineet säätänyt? Enemmän tehoa ja vähemmän vääntöä?
Kumpi parempi?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Vakio IC ja vakio putkisto ja kytkin. Kytkin kesti ja on kestänyt hyvin tähän mennessä. Jarrut ainoastaan ovat joutuneet koville. Hukkaporttia säätämällä sitä saa tehojakin kohdalle.mvalopaasi kirjoitti:Onko todellakin noin paljon vääntöä penkitetty Maptunin Steg 1:stä?
Mites sulla on orkkis kytkin kestänyt tuon yli 400Nm? Aikas hyvin tehojakin jos 240hv antaa todellisia kaakkeja. Onko sulla juhokare muuta laitettu kuten putkistoa?
Miten sä olet noi eri paineet säätänyt? Enemmän tehoa ja vähemmän vääntöä?
Kumpi parempi?
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Noin 21 asteessa ihan vakiopaketilla saatiin 167 hv ja 247 Nm. Lämpötila vaikuttaa myös näihin tuloksiin.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Paljonko edelliset on saanut dynossa renkailta? ei mootorista. Miten mittaate mootorin ja vetoakselin hevosia? 10% vähemmän renkaalta, kun mootorista? Itellä penkkitetty rulloilla. täällä Eestissä vain 2 penkkiä. Rulloilta 156kw-211hv ja 345NM. Tietysti on se vähemmän kun mootorissa voimaa.
9-3 niinsanottu AERO
-
- "Ruisku"
- Viestit: 107
- Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 13:46
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... hlight=170
Tuon viestiketjun loppupuolella on maninta, että orkkislastulla (170 hv) varustetusta og9-3:sta olis dynossa mitattu 195 hv/277 nm...
Tuon viestiketjun loppupuolella on maninta, että orkkislastulla (170 hv) varustetusta og9-3:sta olis dynossa mitattu 195 hv/277 nm...
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06