Mikähän voisi aiheuttaa seuraavanlaiset ongelmat:
1. Takajarrulevy on suorastaan syöpynyt ihan merkittäville rakoille. Eli jarrulevyn jarrutuspinta on täynnä noin noin millin monttuja. Jälki on kuin joku olisi kaatanut levylle jotain todella rajua happoa. Mikähän tämän voisi aiheuttaa? Täytynee vaihtaa ainakin levy uuteen, vaikka katsastuksessa jarruteho olikin vielä tallella.
2. Etupyörän seutuvilta kuuluu todella rajua metallin jaksottaista laahausääntä (ei laahaa koko renkaan kierrosta), joka voimistuu jarrutettaessa ja vähenee pikkuhiljaa ajettaessa ilman jarrutusta. Ilmeisesti jarrupalat etääntyy levystä ajan myötä -> ei laahaa enää. Jarrutettaessa ei tunnu ravistusta, laakeri ei ole ilmeisesti loppu ja jarrukilpi ei hinkaa. Mistähän tämä voisi johtua? Voiko levyn kierous aiheuttaa tämän, vaikka ravistusta ei ole?
Parikin ongelmaa jarruissa
Re: Parikin ongelmaa jarruissa
Kuulemma "ominaisuus". Sama oli omassa kolkissakin. Takajarrut ovat yleensä kevyemmällä käytöllä ja pinta ei "hioudu" esim. talvimoskasta niin hyvin puhtaaksi kuin etulevytl150040 kirjoitti:Mikähän voisi aiheuttaa seuraavanlaiset ongelmat:
1. Takajarrulevy on suorastaan syöpynyt ihan merkittäville rakoille. Eli jarrulevyn jarrutuspinta on täynnä noin noin millin monttuja. Jälki on kuin joku olisi kaatanut levylle jotain todella rajua happoa. Mikähän tämän voisi aiheuttaa? Täytynee vaihtaa ainakin levy uuteen, vaikka katsastuksessa jarruteho olikin vielä tallella.

Jarrusatuloita & paloja ei ole vähään aikaan puhdistettu eli kanittaa lian takial150040 kirjoitti:2. Etupyörän seutuvilta kuuluu todella rajua metallin jaksottaista laahausääntä (ei laahaa koko renkaan kierrosta), joka voimistuu jarrutettaessa ja vähenee pikkuhiljaa ajettaessa ilman jarrutusta. Ilmeisesti jarrupalat etääntyy levystä ajan myötä -> ei laahaa enää. Jarrutettaessa ei tunnu ravistusta, laakeri ei ole ilmeisesti loppu ja jarrukilpi ei hinkaa. Mistähän tämä voisi johtua? Voiko levyn kierous aiheuttaa tämän, vaikka ravistusta ei ole?


#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Re: Parikin ongelmaa jarruissa
Jarrupaloja on jäljellä vielä yli puolet ja jarrut oli purettuna juuri viikonloppuna tästä ongelma pyörästä. Ei kai auta muu kuin ostaa vain uusia osia kunnes ongelma häviääpatse kirjoitti:Jarrusatuloita & paloja ei ole vähään aikaan puhdistettu eli kanittaa lian takiaJarrupalat loppuun kuluneet

Mäntä liikkuu kunnolla jarrusatulassa? Jarrupalat kuluneet vinoon? Jarrulevyssä kulumia tai pykälää sisä-/ulkokehällä? Voihan ne tietysti ääntä hetken aikaa muutenkin jos on levyn pintaa tai palojen pintoja putsattu/hiottu. Tuossa vähän aikaa sitten foorumilla toimitettiin ehdotonta puhtautta lian ja ruosteen suhteen navan, jarrulevyn & vanteen väleissä, muuten saattaa aiheuttaa ylimääräistä tärinää/vipotusta/ym.häikkää.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18