AS2 on oikeasti hieno soitin

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Zeikkari
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Su Huhti 30, 2006 05:04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Zeikkari »

Eikä AS "sahaa estaas" sitä prkl:n moottoriantennia. :twisted: Jahka se tuomionpäivän keksintö kypsyy taas, laitan tilalle perinteisen piiskan. Ei tartte sitten kuunnella sitä surinaa ja pauketta, mulla on oikeesti hermo loppu siihen.
renner
"Viggen"
Viestit: 506
Liittynyt: Ke Maalis 23, 2005 14:01
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja renner »

Zeikkari kirjoitti:Eikä AS "sahaa estaas" sitä prkl:n moottoriantennia. :twisted: Jahka se tuomionpäivän keksintö kypsyy taas, laitan tilalle perinteisen piiskan. Ei tartte sitten kuunnella sitä surinaa ja pauketta, mulla on oikeesti hermo loppu siihen.
Kannattaa välillä putsata ja öljytä sitä antennia.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Tai laita katolle antenni. Paljonko muuten tuollainen kattoantenni kustantaa? Itse olen ajatellut sellaista omaani kun aika jättää nykyisestä moottoriantennista.

Itse kun en tiedä hirveästi audiopuolesta, niin onko omassani vm. 2000 9-3 Saabbaassa Pioneerin valmistama soitin? Itse olen pitänyt nykyisestä soittimesta ja ei ole vähään aikaan tarkoitus sitä vaihtaa. Entisessä vm. 1994 NG900 taisi olla ilmeisimmin Clarionin paketti.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mulla on molemmissa autoissa sisäantenni. Ei rutise eikä pauku, ei tartte irrottaa pesuun mennessä eikä tarvi pelätä matalia oksia mökkitiellä.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
kmik
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2005 12:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja kmik »

Zeikkari kirjoitti:Eikä AS "sahaa estaas" sitä prkl:n moottoriantennia.
Huomasin erään Sonyn kanssa aikanaan, että kun jättää radion asetuksiin liikennetiedotusten kuuntelun päälle, eipä sahaa antenni eestaas CD:n ja radion välillä vaihtaessa, vaan se on aina ylhäällä kun aparaatti on päällä. Jos siis tästä oli kysymys...
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

kmik kirjoitti:
Zeikkari kirjoitti:Eikä AS "sahaa estaas" sitä prkl:n moottoriantennia.
Huomasin erään Sonyn kanssa aikanaan, että kun jättää radion asetuksiin liikennetiedotusten kuuntelun päälle, eipä sahaa antenni eestaas CD:n ja radion välillä vaihtaessa, vaan se on aina ylhäällä kun aparaatti on päällä. Jos siis tästä oli kysymys...
Kyllä ainakin minulla moottoripiiska on aina ylhäällä kuuntelin sitten radiota tai CD:tä. Ja soittimena AS.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Poy »

kmik kirjoitti:
Zeikkari kirjoitti:Eikä AS "sahaa estaas" sitä prkl:n moottoriantennia.
Huomasin erään Sonyn kanssa aikanaan, että kun jättää radion asetuksiin liikennetiedotusten kuuntelun päälle, eipä sahaa antenni eestaas CD:n ja radion välillä vaihtaessa, vaan se on aina ylhäällä kun aparaatti on päällä. Jos siis tästä oli kysymys...
Mullakin on aina(, kun stereo on päällä,) antenni ylhäällä. Pitää kokeilla tota, niin sais CD:tä kunnellessa pitää antennia alhaalla. Tosin viime talvena ei jäänyt kuin kerran alas 30-asteen pakkasella. Nyt on jäänyt useamman kerran, kun ensin on tullut vettä ja sitten pakastunut. Edellinen omistaja oli jotain mömmöä siihen laittanut, ettei viime talvena jäätynyt. Neuvoi mua laittamaan autovahaa (laitoin ruostumattomiin paikkoihin tarkoitettua vahaa) ja sitä olen nyt yrittänyt, mutta ei ole mielestäni auttanut ainakaan vesi->pakkaskeleillä. Ei muuten tuo antennin jäätyminen haittaa, mutta kun aluksi pitää sellaista naksumista. sitten kun se antenni on siinä alhaalla, niin ei haittaa radion taikka CD:n kuuntelua.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Zeikkari
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Su Huhti 30, 2006 05:04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Zeikkari »

kmik kirjoitti: Huomasin erään Sonyn kanssa aikanaan, että kun jättää radion asetuksiin liikennetiedotusten kuuntelun päälle, eipä sahaa antenni eestaas CD:n ja radion välillä vaihtaessa, vaan se on aina ylhäällä kun aparaatti on päällä. Jos siis tästä oli kysymys...
Näkyy olevan soitinvalmistajasta kiinni miten antenninohjaus on toteutettu. Suosimani Pioneer pitää antennin ylhäällä vaikka kuuntelee CD:tä, mutta kun levyn ottaa pois niin laite sammuu ja antenni alas sitten toinen levy sisälle taas sahataan antenni ylös. Kun auto on sammuksissa hetken ja radio päällä ja starttaaa, niin taas sahataan sitä antennia ylösalas, tätä ei AS tee. Ja CD:n postaa niin siirtyy radioon. Siis tätä yritin tarkkoittaa, tosin nyt sunnuntain kunniaksi ei ole jotenkin ajatus selkeä :oops:

Antennin huolenpidosta tuntuu olevan pari koulukuntaa, toinen öljyää tms. ja tainen ei missään nimessä laita mitään. Itse yritän puhdistaa piiskan aina pesun /huuhtenlun yhteydessä.
TeppoY
"Ruisku"
Viestit: 111
Liittynyt: Ke Huhti 13, 2005 22:52
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja TeppoY »

Mulla olis ongelmaa tuon AS2:en muistin kanssa. Eli radiokanavat eivät säily muistipaikoissa, kun sammuttaa auton, käytössä olleen radiokanavan radio kyllä muistaa sammuttamisen jälkeenkin, mutta muistipaikoissa olleet kanavat häviävät.

Sulakkeet on kunnossa ja radio saa kyllä jatkuvan virran, koska lähtee päälle vaikka autossa ei olisi virtoja päällä. Huomasin, että jos katkaisee virta-avaimesta virrat vain hetkeksi(alle 10 sekuntia) niin kanavat säilyvät muistipaikoissa, mutta pidempi aika tyhjää muistipaikat. Onko radio rikki? Vai onko radiossa joku muistinylläpitoparisto joka on tyhjentynyt?

Tuntuu kummalliselta kun radio muistaa tuon käytössä olleen kanavan, muttei muistipaikkojen kanavia.
Entiset Saabit:90 -85/-86, OG900 -89, OG9-3 Turbo Sport -99
Nykyinen:Saab 9-3 SC 2,0t Vector -08 E85
JGP
"Tuplakaasari"
Viestit: 80
Liittynyt: Ke Heinä 27, 2005 21:19
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja JGP »

Minä taas ihmettelin kanavien pysymistä muistissa ilman sähköä!

Jouduin kesällä mökkimatkalla lainaamaan Saabin akkua viikonlopuksi mottoriveneen starttiakun tyhjennyttyä.
Pelkäsin sitten joutuvani metsästämään radion koodeja jotta saisin sen toimimaan mutta koin miellyttävän yllätyksen sunnuntai-iltana, akku kiinni, radio päälle ja kaikki kanavat olivat edelleen muistissa. :lol:
#6843
9-5 2,3t Vector Wagon 2004
ex 9-3i 1999
ex 900i special 1986
Helsinki
ballantine
"Aero"
Viestit: 426
Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41

Viesti Kirjoittaja ballantine »

Pelkäsin sitten joutuvani metsästämään radion koodeja jotta saisin sen toimimaan mutta koin miellyttävän yllätyksen sunnuntai-iltana, akku kiinni, radio päälle ja kaikki kanavat olivat edelleen muistissa.
Kanavat varmaan tallennetaan jonkin sortin flash-muistipiirille niin ei ne sieltä mihinkään katoa vaikka virtaa ei olisikaan. Se on vähän sama kun ei televisiotakaan tai useimpia kotona olevia PLL-synteesivirittimellä varustettuja radioitakaan tarvitse virittää uudelleen sähkökaton jälkeen.

Ja koodisysteemi tuossa kai on se, että auto tunnistaa soittimen automaattisesti ja vain se (alkup.) soitin toimii vain siinä autossa, joten koodia ei tarvitse käsin syöttää. Minulla ei ainakaan edes ole olemassa AS2:een minkään sortin koodia, vaikka uutena on auto ostettu.
Saab 9-3 SE 2,0i '98
TeppoY
"Ruisku"
Viestit: 111
Liittynyt: Ke Huhti 13, 2005 22:52
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja TeppoY »

Kanavat varmaan tallennetaan jonkin sortin flash-muistipiirille niin ei ne sieltä mihinkään katoa vaikka virtaa ei olisikaan. Se on vähän sama kun ei televisiotakaan tai useimpia kotona olevia PLL-synteesivirittimellä varustettuja radioitakaan tarvitse virittää uudelleen sähkökaton jälkeen.
Eli jos tämä pitää paikkansa niin taitaa meikäläisellä olla sitten tuo muistipiiri rikki. Sen korjaaminen taitaa olla hankalaa/mahdotonta, käytännössä soittimen vaihtaminen tulee kysymykseen. Ei ole kyllä nyt kiinnostusta alkaa tuon takia soitinta vaihtamaan joten täytyy varmaan sitten pärjäillä ilman noita muistipaikkoja :(

Tuntuu kyllä oudolta, että noilla muistipaikoilla olisi eri muistipiiri kuin tuolla käytössä olleen kanavan muistilla, joka siis mulla kyllä toimii.
Entiset Saabit:90 -85/-86, OG900 -89, OG9-3 Turbo Sport -99
Nykyinen:Saab 9-3 SC 2,0t Vector -08 E85
TeppoY
"Ruisku"
Viestit: 111
Liittynyt: Ke Huhti 13, 2005 22:52
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja TeppoY »

No niin, nyt sainkin radioon muistipaikat. Tajusin kokeilla myös noita U2 puolen muistipaikkoja ja yllätys yllätys ne toimivatkin. Eli U1 puolen muistipaikat eivät toimi mutta U2 puolella toimii :roll:
Entiset Saabit:90 -85/-86, OG900 -89, OG9-3 Turbo Sport -99
Nykyinen:Saab 9-3 SC 2,0t Vector -08 E85
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Noni, onneks edes ne muistipaikat toimii. Jee!

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Teukka.k
"Aero"
Viestit: 324
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 21:41
Paikkakunta: Joensuu

Re: AS2 on oikeasti hieno soitin

Viesti Kirjoittaja Teukka.k »

Jatketaampa vanhaa ketjua. Tuo -99 mallin As2 soitin soittaa noita cd-levyjä aikasta valikoiden. Jotkut levyt kelpaavat vaikka miten naarmuisina mutta jotkut levyt eivät toimi aivan pakasta vedettynäkään. Jotkut levyt toimivat vain toisinaan tai pätkien. Poltettuja levyjä en ole edes kokeillut kun ei alkuperäisetkään toimi. Onko muilla ollut samoja ongelmia ja onko kyseessä ominaisuus vai voiko tuolle jotain tehdä? Onko joku yrittänyt korjauttaa ihan ammattilaisella ja mikä oli tulos? "Laserin silmän" putsasin tentulla ja pumpulipuikolla--> ei mitään vaikutusta.
Saab 9-3 2.2Tid -99 475tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 485tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 240tkm Varaosiksi
Vastaa Viestiin