9-3 2,2tid vm 01 ei käynnisty, kun on seissyt pari päivää
-
- "Kaasari"
- Viestit: 40
- Liittynyt: Ma Marras 21, 2005 18:26
- Paikkakunta: Tampere
9-3 2,2tid vm 01 ei käynnisty, kun on seissyt pari päivää
Heip!
...niin siis kun auto on seissyt
Lähtee kyllä viimein käyntiin, mutta äkkiä loppuu akusta paukut ja kyrsiihän se sahata starttia mielin määrin. Selvästikään ei saa polttoainetta.
Ilmeisesti nykii jostain ilmaa? Ei ainakaan vuoda mistään tai en ole huomannut mitn vuotoja. Ongelma on todellakin vain jos auto on ollut parkissa kaksi päivää ja silloinkaan ei aina. Olisi kiva jos tietäisi mistä alkaa vikaa etsimään.
...niin siis kun auto on seissyt
Lähtee kyllä viimein käyntiin, mutta äkkiä loppuu akusta paukut ja kyrsiihän se sahata starttia mielin määrin. Selvästikään ei saa polttoainetta.
Ilmeisesti nykii jostain ilmaa? Ei ainakaan vuoda mistään tai en ole huomannut mitn vuotoja. Ongelma on todellakin vain jos auto on ollut parkissa kaksi päivää ja silloinkaan ei aina. Olisi kiva jos tietäisi mistä alkaa vikaa etsimään.
9-3 TID SE vm.01
Re: 9-3 2,2tid vm 01 ei käynnisty, kun on seissyt pari päivää
Eikös ne hapertuneet polttoaineen paluuletkut ole aiheuttanu tuollaista vaivaa.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: 9-3 2,2tid vm 01 ei käynnisty, kun on seissyt pari päivää
Suuttimien ylivuotoputket tulleet tiensä päähän. Ohut kumiletku, vaihto alle puolen tunnin homma. Jos pitkään vuotavat eikä uusita leviää seuraavaksi Vp44-syöttöpumppu.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: 9-3 2,2tid vm 01 ei käynnisty, kun on seissyt pari päivää
...jos taas jo hapertuneet & takertuneet kunnolla poteroihinsa, voi niitä kaivellessa helposti vierähtää tunti, jos toinenkin.suorsa kirjoitti:Suuttimien ylivuotoputket tulleet tiensä päähän. Ohut kumiletku, vaihto alle puolen tunnin homma. Jos pitkään vuotavat eikä uusita leviää seuraavaksi Vp44-syöttöpumppu.
Itse vaihto on kyllä simppeli homma.
Olen alkanut vaihtamaan nuo letkut 1krt./vuosi. Nyt oli todella sutjakka vaihtaa, kun eivät olleet ehtineet jämähtää paikoilleen tiukkaan.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 40
- Liittynyt: Ma Marras 21, 2005 18:26
- Paikkakunta: Tampere
Re: 9-3 2,2tid vm 01 ei käynnisty, kun on seissyt pari päivää
Kiitosta vaan!
Kiva tietää mistä päin lähtee ihmetteleen.
Kiva tietää mistä päin lähtee ihmetteleen.
9-3 TID SE vm.01
Re: 9-3 2,2tid vm 01 ei käynnisty, kun on seissyt pari päivää
Itsellä on kanssa sama homma edessä kun kylmänä saa muutaman sekunnin sahata vaikkei varsinaista ongelmaa vielä olekkaan. Ja voi olla että vierähtää se tuntia jos toinenkin, oli nimittäin halkeama ainakin yhden letkun päässä ja voivat siis olla tiukassa poteroissaan. En vain viitsinyt alkaa parkkikatoksessa väkertää kun parin viikon päästä mahdollisuus vaihtaa hallissa lämpimässä ja valoisassa.
Mutta onkos nuo letkut sisämitaltaan 3.2 vai 5 millisiä Olen haulla löytänyt kahta eri kokoa ja olisi hyvä tietää kumpaa käydä ostamassa, vaikka toisaalta ei mahda talous kaatua vaikka ostaisi metrin pätkän molempia. Niin ja oletteko vaihtaneet myös niitä T-kappaleita, lienevätkö miten rapessa kunnossa jos ei koskaan vaihdettu?
Mutta onkos nuo letkut sisämitaltaan 3.2 vai 5 millisiä Olen haulla löytänyt kahta eri kokoa ja olisi hyvä tietää kumpaa käydä ostamassa, vaikka toisaalta ei mahda talous kaatua vaikka ostaisi metrin pätkän molempia. Niin ja oletteko vaihtaneet myös niitä T-kappaleita, lienevätkö miten rapessa kunnossa jos ei koskaan vaihdettu?
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Re: 9-3 2,2tid vm 01 ei käynnisty, kun on seissyt pari päivää
T-kappaleita kannattaa ainakin yksi hankkia varalle. ovat usein aika haperossa kunnossa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
-
- "Kaasari"
- Viestit: 40
- Liittynyt: Ma Marras 21, 2005 18:26
- Paikkakunta: Tampere
Re: 9-3 2,2tid vm 01 ei käynnisty, kun on seissyt pari päivää
Ei ollu niissä paluuletkuissa mitn vikaa. Oisko jollain jotain muuta ehdotusta missä vika voisi olla?
9-3 TID SE vm.01
Re: 9-3 2,2tid vm 01 ei käynnisty, kun on seissyt pari päivää
[quote="hz81"]
Mutta onkos nuo letkut sisämitaltaan 3.2 vai 5 millisiä ? [quote]
Vahva veikkaus, että sisämitta oli 3,2mm.
Väärää olen ostanut pariinkin kertaan, liian isoa...
Mutta onkos nuo letkut sisämitaltaan 3.2 vai 5 millisiä ? [quote]
Vahva veikkaus, että sisämitta oli 3,2mm.
Väärää olen ostanut pariinkin kertaan, liian isoa...
Re: 9-3 2,2tid vm 01 ei käynnisty, kun on seissyt pari päivää
Eikö kummentunut käyntiinlähtö letkujen vaihtamisella ollenkaan?Saapistelija kirjoitti:Ei ollu niissä paluuletkuissa mitn vikaa. Oisko jollain jotain muuta ehdotusta missä vika voisi olla?
Palaako CE -valo missään vaiheessa?
Onko ilmamassamittaria vaihdettu koskaan?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 40
- Liittynyt: Ma Marras 21, 2005 18:26
- Paikkakunta: Tampere
Re: 9-3 2,2tid vm 01 ei käynnisty, kun on seissyt pari päivää
Kun en ite kerenny perehtyyn niin ne piti vaihdattaa korjaamolla. Sieltä vaan ilmoittivat ettei letkuissa ole mitään vikaa eikä murtumia, joten annoimme niiden olla. Edellinen omistaja oli ne vaihdattanut n.2v sitten. Ilmamassamittaria ei ole katottu. Ainakaan mitään vikatietoja ei ole jäänyt muistiin, eikä CE-valo ole tuikkinut.
9-3 TID SE vm.01
Re: 9-3 2,2tid vm 01 ei käynnisty, kun on seissyt pari päivää
No juu, itse vaihdoin omat tuossa kun auto oli aika uusi minulla. Silloin autolla ikää 4v eikä varmaan kertaakaan vaihdettu. En itse ainakaan päällisin puolin mitään erottanut mutta ongelma parani kun vaihdoin... Melkein vaihtaisin ne silti vaikka liikkeen mukaan näyttävät "ok". Maksaa euron, pari eikä mene kauaa yleensä. Muutenkaan ei paha idea vaihtaa vaikka kerran vuoteen ne.Saapistelija kirjoitti:Kun en ite kerenny perehtyyn niin ne piti vaihdattaa korjaamolla. Sieltä vaan ilmoittivat ettei letkuissa ole mitään vikaa eikä murtumia, joten annoimme niiden olla. Edellinen omistaja oli ne vaihdattanut n.2v sitten. Ilmamassamittaria ei ole katottu. Ainakaan mitään vikatietoja ei ole jäänyt muistiin, eikä CE-valo ole tuikkinut.
Imuputken tiiveyttä kannattanee vilkaista myös, voisiko se vaikuttaa noin?
Kannattaa käyttää ilmamassamittaria myös ulkona ja vaikka silmämääräisesti katsoa, että onko pahasti ryyteessä. Joissakin ollut aika karskinnäköisiä ...
Jos hehkuissa vikaa, niin voi sahauttaa kauemmin käyntiin, toisaalta CE:n pitäis palaa silloin. Jos sulla on yleismittari niin voithan pikaisesti mitata, että onko eroja vastuksissa.
Ei nyt muuta tule mieleen tähän hätään.
Muuten: kun starttauttaa kauemmin, niin lähteekö silloin suoraan tulille vai käykö hetken ja sammua tupsahtaa / yrittää sammahtaa?
Re: 9-3 2,2tid vm 01 ei käynnisty, kun on seissyt pari päivää
Jos hehkuista olisi kyse, niin vian odottaisi esiintyvän yön yli seisoneessa autossa ihan yhtä usein kuin pari päivää seisoneessakin.
Kovasti tuo pidempi aika viittaa siihen, että jostain pikkuhiljaa katoaa paineet.
Kuitenkin: yksi eliminointikohde voisi olla akku. Nykyaikaisessa, paljon elektroniikkaa sisältävässä autossa kun parhaan teränsä menettänyt akku ei aina oirehdi sillä kaikkein tyypillisimmällä ja tunnetuimmalla tavalla, vaan saattaa jossain tapauksessa oirehtia näinkin.
Kovasti tuo pidempi aika viittaa siihen, että jostain pikkuhiljaa katoaa paineet.
Kuitenkin: yksi eliminointikohde voisi olla akku. Nykyaikaisessa, paljon elektroniikkaa sisältävässä autossa kun parhaan teränsä menettänyt akku ei aina oirehdi sillä kaikkein tyypillisimmällä ja tunnetuimmalla tavalla, vaan saattaa jossain tapauksessa oirehtia näinkin.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: 9-3 2,2tid vm 01 ei käynnisty, kun on seissyt pari päivää
Just. Niistä kun ei päälle tosiaan huomaa mitään. Mutta käynnistysongelmat hävisivät saman tien, kun letkut uusin noin 4 vuotta ja 200tkm sitten.Saapistelija kirjoitti:Sieltä vaan ilmoittivat ettei letkuissa ole mitään vikaa eikä murtumia, joten annoimme niiden olla.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
-
- "Kaasari"
- Viestit: 40
- Liittynyt: Ma Marras 21, 2005 18:26
- Paikkakunta: Tampere
Re: 9-3 2,2tid vm 01 ei käynnisty, kun on seissyt pari päivää
Sitten kun vihdoin käynnistyy niin käy aika heikosti, vähän niinkun saisi liikaa. En mäkään hehkuja epäilisi. Täytyy ny saada aikaseks sen verran että vaihtaa ne letkut aluksi. On vaan niin rajallinen määrä noita vaihtopaikkoja/aikaa ja toi kerrostalon piha ei enää hetkauta auton laittoon jos ei ole ihan pakko.
Kiitokset vinkeistä kaikille!
Kiitokset vinkeistä kaikille!
9-3 TID SE vm.01