Vuotaa pakosarjan ja ekan etuputken välistä.
Etuputkesta meni jousto-osa (putki sis. myös katin). PCS:n Pete arveli, että n. 1100e->. Motonotissä 400e.
Itse pungersin ekaksi (pakosarjasta lähtee siis 2 putkea). Kampesi vastaan ihan kivasti. Sain paikalleen ja mukamas tiukalle -> törisee. Lisää saatapärkkeleitä -> tulos sama. Käytössä oli uudet tiivisteen.
Vein länkkärin Masterfit:iin, jossa tekevät kahteen pekkaan niin että toinen alhaalla toinen ylhäällä. Tulos (ääni) oli siedettävä (vaihtoivat vielä kerran tiivisteet). Oli pakottava tarve saada auto viikoksi liikenteeseen ja jätin asian silleen. Joten manjana (mañana)...
Reissun päällä sitten rupesin kuuntelemaan, että töriseepä terävästi -> nakuttaa vedättäessä. Liitoksen vuoto ja/tai vaihdon yhteydessä mahdollisesti rikotun lambda-anturin yhteistulos?
Vai voiko sökö lambda saada aikaan nakutuksen?
Anyway, palautus motonettiin ei enää onnistune (käytetty, 1000km->).
Nyt olisi mukava löytää materiaali, joka kestää siellä lämmössä. Ts. esim. tiiviste, joka tarvittaessa painuu hieman enemmän kasaan toiselta puolelta ja siitä huolimatta myös toinen ('väljempi') puoli saadaan tiiviiksi.
Mitä lämpötiloja tuolla seudulla on? Kestääkö joku +350C tiivisteaine tuolla. Se ei saa olla kovaksi kuivuvaa (kuten esim. piliteman 'joustavaksi' mainostettu kuivuva korppu, kerran kokeillut toisaalle)
Kyllähän tuolla nytkin voi liikkua kun ajaa rauhallisesti ja ei kiihdyttele, mutta olisi hienoa voida ottaa tarvittaessa käyttöön ilman nakutusta (esim. ohittaessa) kaikki reilut 130hv
-jouni
Vuotaa pakosarjan ja ekan putken välistä. NG900i -98
Vuotaa pakosarjan ja ekan putken välistä. NG900i -98
3 * 99 75-84 (R.I.P.), OG900 -84 (R.I.P.) , NG900 -98
9-3 1.8t SC -07 ajossa
#2127
9-3 1.8t SC -07 ajossa
#2127
Re: Vuotaa pakosarjan ja ekan putken välistä. NG900i -98
Saman liitoksen vuotovika oli itselläkin NG900 uuden etuputken vaihdon jälkeen, mutta ei kyllä ilmennyt mitään nakutusta vaikka aluksi reippaasti vuosikin liitos. Putken merkki oli muistaakseni MUFLEX. Laitoin myös uudet tiivisteet (lienee samat kuin 9000:ssakin iivarissa).
Nyt sitten hampaat irvess'ä "jälkikiristin" liitoksen muttereita, mutta hieman jäi vieläkin pihisemään... ihme homma
Tarviipi käydä hommaamassa siis paksummat+pehmeämmät tiivisteet, alkuperäiset oli ns. peltitiivisteitä.
PS. Nakutusilmiö saattaisi Sinulla aiheutua NAKUTUSTUNNNISTIMESTA tai sen liittimen huonosta kontaktista. Kokeileppa putsata sen kontaktit, sijainnee imusarjan alla pirullisessa paikassa
Nyt sitten hampaat irvess'ä "jälkikiristin" liitoksen muttereita, mutta hieman jäi vieläkin pihisemään... ihme homma
Tarviipi käydä hommaamassa siis paksummat+pehmeämmät tiivisteet, alkuperäiset oli ns. peltitiivisteitä.
PS. Nakutusilmiö saattaisi Sinulla aiheutua NAKUTUSTUNNNISTIMESTA tai sen liittimen huonosta kontaktista. Kokeileppa putsata sen kontaktit, sijainnee imusarjan alla pirullisessa paikassa
Saabismia jo vuodesta 1984
9-5 2,3 Turbo SE Aut. -98 (käyttökuljetin)
Kawasaki ZX10r Lime Green (kesäkuljetin)
9-5 2,3 Turbo SE Aut. -98 (käyttökuljetin)
Kawasaki ZX10r Lime Green (kesäkuljetin)