Luetutin Vikakoodit, Apua! (Hoidettu)

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Eiootoista kirjoitti:nonnih nyt omastakin autosta käyty lukemassa vikakoodit ja testeri sanoi:"Etummainen happitunnistin, määräävä vikakoodi anturin toiminnalle"
eli lambda.
Nyt on otettu akunkengät irti 15min ja yritetty putsata liitin puhdistus sprayllä. Ja testilenkillä, CE-valo syttyi jälleen.
Nyt sitten uutta osaa ostamaan mutta paljos tuo saabin alkuperäinen maksaa sigun autoon?

Niinjoo,onko Ng:ssä ollut GPS vakiovaruste? Mulla on sellainen mötikkä katolla.. :roll:

Tais alkuperänen kustantaa yli pitkälti yli 300e...
Itse osttin Alppilan autohuollon kautta ja hyvin on toiminut ja oikeanlainen saatiin pienellä ihmettelyllä tilattua, tarjottiin ensin kolmilankaista, vaikka autossa oli nelilankainen..
Saab 900 2.0t Cab -97
Eiootoista
"Tuplakaasari"
Viestit: 53
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 22:37
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Eiootoista »

En jaksa aloittaa uutta threadia joten..
nyt kävin ostamassa ton lambda-anturin.. ostin NTK:n valmistaman. Ollut kuulemma ihan hyvä.

sitten tuli probleema.. katoin että liittimen johdot on musta ja 2x valkoinen..
vanhan lambdan johdot on 2x musta ja sinine..
uuden lambdan johdot on musta ja 2x valkoinen.

onko noilla valkoisilla nyt mitään väliä mitenpäin ne laittaa?
ohjeissa oli että pitäis yleismittarin näyttää 10ohmia jajtn..

ei nyt oikein taas älyä, pitää vissiin ostaa fillari :)
jos joku viittis vähän jelpata miestä mäessä.. voi pistää vaikka Yv:tä tai ihan sama..
currently: no SAAB

ex. og900/atm-88, ng900 Turbo -95, ng900 Turbo -96
Eiootoista
"Tuplakaasari"
Viestit: 53
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 22:37
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Luetutin Vikakoodit, Apua! (Hoidettu)

Viesti Kirjoittaja Eiootoista »

nyt vasta sain vaihdettua lambdan :oops:
jotenkin aina ollut vaan kiirettä.
kulutus putosi n8.7l/100km -> 7.6l/100km 8O
nyt toivotaan ettei se CE-valo syty.

kiitos mimmille neuvosta!!

seuraavaksi vaihtamaan iskarin yläpäätä.. saan vaihdettua sen varmaan 2kk päästä :mrgreen: noei.. kyllä tuon perheen parissa ja töissä aika vaan jää vähiin muille asioille.
currently: no SAAB

ex. og900/atm-88, ng900 Turbo -95, ng900 Turbo -96
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: Luetutin Vikakoodit, Apua! (Hoidettu)

Viesti Kirjoittaja Pola »

Niinjoo,onko Ng:ssä ollut GPS vakiovaruste? Mulla on sellainen mötikkä katolla.. :roll:[/quote]

GSM-aneetti se mötikkä katolla. En muista oliko siinä peräti kepsiantenni samassa. :)
#3272
juhavas
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Su Huhti 22, 2012 18:33

Re: Luetutin Vikakoodit, Apua! (Hoidettu)

Viesti Kirjoittaja juhavas »

AIka vanha viestiketju, mutta niin rupee autotikin olemaan.
Aikasemmin ketjussa (2006) joku mainitsi, että mm. motonetin Lambdat ei ole merkkikohtaisia eikä siksi tulisi käyttää. Nyt motonetin sivuilla myydään erityisesti ko. merkkeihin soveltuvia. Onko kokemuksia, uskaltaako/kannattaako näitä lähteä vaihtamaan?

esim.
Delphi-lambda 4-johto Zirkonia | 28-3444
Sopivuudet:
- GM-900/9-3 Aito Delphi lambda-anturi jos 4 johdolla ja kierteellä


Toinen kysymys. Osaako joku heittää suoraan tarkemmin monikojohtoisen tai kierteillä vai ilman olevan systeemin tarvitsen kun auto on 900 2.0 vm1996

syynä Lambdab vaihtoon toi sama herja kun viestin aloittaneella.
kiitos.
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: Luetutin Vikakoodit, Apua! (Hoidettu)

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

sinisellä pistokkeella
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Vastaa Viestiin