Jos ei pyörreläpän puolikkaita löydy imuaukoista tai olet varma, etteivät ole lohjenneet avatessa irti, pidän epätodennäköisenä, että niistä paljoa palasia löytyy enää konetta avaamallakaan...
ensiapuna jatkoa ajatellen voit ainakin nyppiä loputkin pyörreläpät pois. Toinen vaihtoehto on puhdistaa imukanavaa säännöllisesti, jotteivät "kamit" vääntele läppiä irti. Kolmas on sitten EGR-tulppaus.
muutamilla on mennyt kone sököksi kun pyörreläppä mennyt imukanavasta palotilaan. Jos ne ovat jo aikaisemmin irronneet, niin pidän hyvänä tuurina, ettei ole kone hajonnut...
Varmintahan se tietysti olisi aukoa kone ja tarkistaa paikat. Teettää tosin hiukan hommia.
2.2 tidin turbo pamahti, neuvoja! UUSI ONGELMA
Re: 2.2 tidin turbo pamahti, neuvoja! UUSI ONGELMA
Nonii...paistaa se aurinko risukasaankin
Irronneita pyörreläppiä ei löytynyt mistään, joten kasasin puhtaat osat paikoilleen ja otin loputkin läpät pois.
Ainakaan koeajolla en huomannut mitään outoja ääniä, eikä vuotoja näkynyt, joten asennusta pitänee pitää onnistuneena...
Mitään aivan rajua muutosta en huomannut vedossa, mutta ei ainakaan huonommaksi mennyt.
On se imusarjassa oleva röppö muuten aivan kauheaa tahnaa ja paskaantuu sitten joka paikka johon koskee.
Missähän liottas käsiään, jotta sais puhtaaksi
Irronneita pyörreläppiä ei löytynyt mistään, joten kasasin puhtaat osat paikoilleen ja otin loputkin läpät pois.
Ainakaan koeajolla en huomannut mitään outoja ääniä, eikä vuotoja näkynyt, joten asennusta pitänee pitää onnistuneena...
Mitään aivan rajua muutosta en huomannut vedossa, mutta ei ainakaan huonommaksi mennyt.
On se imusarjassa oleva röppö muuten aivan kauheaa tahnaa ja paskaantuu sitten joka paikka johon koskee.
Missähän liottas käsiään, jotta sais puhtaaksi
9-3 1,9 TiD -08 (myyty)
9-3 2,2 Tid -99 (myyty)
9000 Aero -95 performance by Hirsch (myyty)
9000 CS 2.3T -98 (myyty)
900 2.1 16v -93 (myyty)
#2526
9-3 2,2 Tid -99 (myyty)
9000 Aero -95 performance by Hirsch (myyty)
9000 CS 2.3T -98 (myyty)
900 2.1 16v -93 (myyty)
#2526
Re: 2.2 tidin turbo pamahti, neuvoja! UUSI ONGELMA
Otitkos kuvia imusarjan karstoista? Niistä näyttää kyllä olevan monenlaista kauhuslideshowta netissäkin.
Itellä oli onneksi lähes karstatonta vaikka muuten vähän vastustikin.
Itellä oli onneksi lähes karstatonta vaikka muuten vähän vastustikin.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: 2.2 tidin turbo pamahti, neuvoja! UUSI ONGELMA
En ottanut kuvia, olis kamera mennyt pilalle.
Mutta keskimmäisissä kanavissa oli vajaa sentti reikää jäljellä.
Imusarjan kiinnitysmutterit oli lähes sentin paksuisen töhnän peitossa. Samalla vaihdoin myös ne polttoaineen paluuletkut. Yhdestä oli jo pää rispaantunut.
Nyt vain odottamaan mitä saa korjata seuraavaksi......
Mutta keskimmäisissä kanavissa oli vajaa sentti reikää jäljellä.
Imusarjan kiinnitysmutterit oli lähes sentin paksuisen töhnän peitossa. Samalla vaihdoin myös ne polttoaineen paluuletkut. Yhdestä oli jo pää rispaantunut.
Nyt vain odottamaan mitä saa korjata seuraavaksi......
9-3 1,9 TiD -08 (myyty)
9-3 2,2 Tid -99 (myyty)
9000 Aero -95 performance by Hirsch (myyty)
9000 CS 2.3T -98 (myyty)
900 2.1 16v -93 (myyty)
#2526
9-3 2,2 Tid -99 (myyty)
9000 Aero -95 performance by Hirsch (myyty)
9000 CS 2.3T -98 (myyty)
900 2.1 16v -93 (myyty)
#2526
Re: 2.2 tidin turbo pamahti, neuvoja! UUSI ONGELMA
Vielä kun tulppaat sen EGR:n niin ei tarvitse huolehtia siitä puhdistamisesta.
Re: 2.2 tidin turbo pamahti, neuvoja! UUSI ONGELMA
Jos on tuon verran kilometrejä kuin sulla, niin voi seuraavana porsia vaikka se kampiakselin hihnapyörän kumivaimennin (jos ei jo vaihdettuna, siis ). Kannattanee pitää silmällä tilannetta.tontur kirjoitti: Nyt vain odottamaan mitä saa korjata seuraavaksi......