Glykoli haisee kiihdytyksessä *TAAS.. Ja kiirekin olisi*
Glykoli haisee kiihdytyksessä *TAAS.. Ja kiirekin olisi*
Hiukankin kovemmassa kiihdytyksessä haiskahtaa hetken glykoli. Ideoita mistä aloittaa tutkimustyö huomenna? Kenno, letkut vai jotain muuta?
Viimeksi muokannut VVV, Ke Loka 31, 2007 09:48. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Re: Glykoli haisee kiihdytyksessä
VVV kirjoitti:Hiukankin kovemmassa kiihdytyksessä haiskahtaa hetken glykoli. Ideoita mistä aloittaa tutkimustyö huomenna? Kenno, letkut vai jotain muuta?
Eiköhän se lämppärin kenno " kuseksi" . Itsellä tosin moinen ilmiö 9-3.ssa johtui kansipaffin vuotamisesta
Re: Glykoli haisee kiihdytyksessä
Mulla vuoti lämppärille menevä letku ainoastaan isommilla kierroksilla, tyhjäkäynnillä ei huomannut vuotoa ollenkaan.
Haulla löytyy muistaakseni enemmänkin juttua.
Haulla löytyy muistaakseni enemmänkin juttua.
Re: Glykoli haisee kiihdytyksessä
Kiitoksia.. Hakuakin kokeilin jo ennen postaamista, mutta eipä sieltä mitään mullistavaa löytynyt. Vuotavia kennoja lähinnä. Tutkaillaan asiaa...
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Re: Glykoli haisee kiihdytyksessä
Voihan siellä konetilassa vuotaa mikä tahansa putki. Haiseehan sekin auton sisälle. Tuo ns. ylävesiletkun hajoaminen on useammallakin aloittanut halkeamisen pienestä tihkuttamisesta. Mistään ei näytä vuotavan kun käyttää tyhjäkäynnillä tai sammuttaa, eikä lammikkoa ilmesty mihinkään. Vasta kun antaa hanaa, näkee mistä vuotaa. Toki kuivaneet jäähdytinnestepisarat konetiklasta kertovat missä päin vuoto on.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Glykoli haisee kiihdytyksessä *TAAS.. Ja kiirekin olisi*
Nonniin. Haju tuli takaisin. Kaikenlisäksi nyt haisee jo pienilläkin kierroksilla ja jäähdytysnestettä kuluu suht reippaasti. Tänä aamuna täytin säiliön kylmärajalle asti ja Parkano-Ikaalinen (~40km) -siirtymän jälkeen SID varoittelee nesteen vähyydestä. Ei hyvä.
Nyt olisi hieman kiirus saada asia kuntoon, joten kaikki vinkit työn ja vianetsinnän nopeuttamiseksi otetaan vastaan. Pitkää matkaa en uskalla ajaa ennenkuin nesteet pysyvät sisällä. Voiko vuotava lämppärin kenno viedä noin reippaasti nestettä, vai löytyneekö vikaa jo jostain ihan muualta? Lasitkin vetävät väkisin huuruun, jota pyyhkiessä tuntuu jäävän rasvainen kalvo. Jäähdytysnestehuurua, oletan?
Nyt olisi hieman kiirus saada asia kuntoon, joten kaikki vinkit työn ja vianetsinnän nopeuttamiseksi otetaan vastaan. Pitkää matkaa en uskalla ajaa ennenkuin nesteet pysyvät sisällä. Voiko vuotava lämppärin kenno viedä noin reippaasti nestettä, vai löytyneekö vikaa jo jostain ihan muualta? Lasitkin vetävät väkisin huuruun, jota pyyhkiessä tuntuu jäävän rasvainen kalvo. Jäähdytysnestehuurua, oletan?
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Re: Glykoli haisee kiihdytyksessä *TAAS.. Ja kiirekin olisi*
Oletuksesi on aivan oikea, lämppärin kenno uusiksi... saa suorittaa.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Glykoli haisee kiihdytyksessä *TAAS.. Ja kiirekin olisi*
Paketti avattu ja kenno oli päällisin puolin ok. Tosin märkä. Syylliseksi epäilisin kennolle tulevan toisen putken o-rengasta, joka meni vaihtoon. Lisäksi pienet tiivistelyt. Näidenkin toimenpiteiden jälkeen reippaasti kaasua antaessa hajua tulee ohjaamoon. Mahtaako olla jäämiä ajalta ennen korjauksia vai menikö uusiksi.
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Re: Glykoli haisee kiihdytyksessä *TAAS.. Ja kiirekin olisi*
Haju lakkasi taas (kenties tilapäisesti) paikkailujen jälkeen, mutta nestettä menee edelleen kylmärajalta SID-ilmoitukseen asti noin puolen tunnin ajon aikana. Ei kiva. Konehuoneen puolella ei suoraan näy mitään vuotoa.
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Re: Glykoli haisee kiihdytyksessä *TAAS.. Ja kiirekin olisi*
Imusarjan tiiviste/kiinnityspulttien kireys? Voi valuttaa nestettä joko ulos tai päästää sitä imukanavaan.
Re: Glykoli haisee kiihdytyksessä *TAAS.. Ja kiirekin olisi*
Terve!
Minulla on myös 900 -96 vuodelta. Glykoolia kuluu viikossa litra. Ylävesiputki oli halki. Sen vaihdoin....
Mutta nyt haiskahtaa sisällä, jos on esim kaupungissa tyhjäkäynnillä auto ja moottorinlämpötila nousee, niin kun pääsee kotiin,niin varmasti saa lisätä nestettä.
Sisällä autossa ei "huurru". Eikä vuotoa näy oikein missään. Kone vaikuttaa kuivalta. Mitähän tekis?
Onko kova työmaa kaivella lämppärinkenno esille? Apukuskin jalkatilasta sinne kait mennään. Pitääkö myös kuljettajan puolelta paljonkin purkaa?
Vai oisko joku muu letku vuotava, kun ylävesiputkikin oli halki.
Minulla on myös 900 -96 vuodelta. Glykoolia kuluu viikossa litra. Ylävesiputki oli halki. Sen vaihdoin....
Mutta nyt haiskahtaa sisällä, jos on esim kaupungissa tyhjäkäynnillä auto ja moottorinlämpötila nousee, niin kun pääsee kotiin,niin varmasti saa lisätä nestettä.
Sisällä autossa ei "huurru". Eikä vuotoa näy oikein missään. Kone vaikuttaa kuivalta. Mitähän tekis?
Onko kova työmaa kaivella lämppärinkenno esille? Apukuskin jalkatilasta sinne kait mennään. Pitääkö myös kuljettajan puolelta paljonkin purkaa?
Vai oisko joku muu letku vuotava, kun ylävesiputkikin oli halki.
Re: Glykoli haisee kiihdytyksessä *TAAS.. Ja kiirekin olisi*
aanttila kirjoitti: Onko kova työmaa kaivella lämppärinkenno esille? Apukuskin jalkatilasta sinne kait mennään. Pitääkö myös kuljettajan puolelta paljonkin purkaa?
On ja ei... Riippuu mitä pitää kovatöisenä. Lattiakonsoli, keskikonsoli, hanskalokero ja keskikonsolin sivukatteet molemmin puolin täytyi irrottaa, että pääsi käsiksi kennoon. Lisäksi kaikkia pikkunippeleitä ja ilmaputkia. Saahan siihen aikaa menemään, kun ensimmäistä kertaa tekee, mutta kyllä päivässä luonnistuu. Kannattanee painaa mieleensä mistä mikin nippeli ja nappeli on peräisin, niin kokoaminen sujuu huomattavasti kätevämmin.
EDIT: Omakin nykytilanne tiivistettynä: Ei haise enää, nestettä kuluu pirusti, konehuoneessa ei vuotoja (ainakaan löytyneitä sellaisia ). Lasitkaan eivät enää huurru. Ei ymmärrä. Kauhean monesta paikastahan se ei voi vuotaa. Täytynee avata uudestaan koko hoito ja tarkistaa onko kenno taas märkä. Jos on, mistähän mahtaisi löytyä uusi kenno kätevimmin Pirkanmaan seudulta? Järkevään hintaan siis.
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Re: Glykoli haisee kiihdytyksessä *TAAS.. Ja kiirekin olisi*
Kaadettu kiertoon setti paikkausainetta ja uskomatonta mutta totta, nesteen kuluminen loppui. Toivottavasti myös pysyy näin...
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Re: Glykoli haisee kiihdytyksessä *TAAS.. Ja kiirekin olisi*
Toivottavasti ei siinä samalla loppunut aineen kierto järjestelmässä, se paikkasementti kun tukkii pienet vesikanavat siinä samalla kun paikkailee reikiä syyläristä. Se onneton aine kun ei osaa erottaa vesikanavaa reijästä -> tyhmä aine !VVV kirjoitti:Kaadettu kiertoon setti paikkausainetta ja uskomatonta mutta totta, nesteen kuluminen loppui. Toivottavasti myös pysyy näin...
Kaide
Re: Glykoli haisee kiihdytyksessä *TAAS.. Ja kiirekin olisi*
Kannattaako muuten jäähdytinnestettä ostaa merkkiliikkeestä, vai saako samaa litkua muualta paljon halvemmalla?
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86