Pyyhkijän sulat

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
am_tiainen
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ti Helmi 14, 2006 11:22
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja am_tiainen »

Joos eipä täältäkään tule kuin miinuspisteitä Boschin sulille. Kestin yhden syksyn niillä muttasen jälkeen vaihtui Valeot tilalle. Heti alusta alkoivat kitistä niin helkkaristi ja pyyhkivät huonosti (aika uskomaton yhdistelmä).

Nyt Valeot on olleet yli vuoden ja hyvin ovat toimineet (pitäis kai vissiin jo vaihtaa jos ihan tarkkoja oltaisiin mutta käytän niitä kyllä sen aikaa kun hyvinä pysyvät). Sitä ennen on tullut vaihdettua ihan merkkiliikkeessä ja nekin toimi muistaakseni melkein yhtä hyvin kuin Valeot tai vähintään paremmin kuin Boschis.

Lötköistä ei ole kokemuksia kun en ole oikein uskaltanut vielä kokeilla. Jotenkin vain mietityttää niiden pyyhintäteho ja että painavatko varmasti tarpeeksi hyvin tuulilasia vasten.
[ Saab NG900 2.3 -94 ]
[ Apple iPod 15GB | Kenwood W707 with iPod interface ]
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Minä kun luulin, että Boschin sulat ovat suht' hyviä. Kuitenkin Boschit hakkaavat Wurthit, minkä kokemuksen sain viime vuoden aikana.

Valeota en olekaan tainnut kokeilla. :roll:
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Bioram
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Ke Kesä 01, 2005 14:02

Lötköt

Viesti Kirjoittaja Bioram »

Tulipas eilen lopultakin hankittua noi Valeon lötkösulat. Tänään olikin sitten heti tosi testi niille ja paremmin ne vetivät Bosch:t.

Bosch:sta pitää sen verta todeta, että ne alkoivat toimimaan heti kun olin käyttänyt auton automaattipesussa, missä lopuksi heitettiin vaha pintaan. Niin kauan kuin tuulilasissa oli vahaa, niin Bosch:t toimivat erittäin hyvin. Kaippa tuosta voikin sitten vetä johtopäätöksen, että jos peset autosi vahapesussa viikottain, niin Bosch:t käy, muutoin valitse jotain muuta.
Janezki
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 22:27
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Janezki »

Nappula kirjoitti: Jos pissapojassa on nesteenä sitä veden ja ongelmajätteen sekotusta mitä jotkut autotarvikeliikkeet myyvät tuulilasinpesunesteenä niin kalvoa jää ikkunaa vaikka ois mitkä sulat. Tämä liuos kun liuottaa sulissa olevaa kumia tuulilasiin.
Tuon allekirjoitan myös minä. Ne "euron" sulat, jotka ostin viime syksynä, toimivat vieläkin ja helvetin hyvästi. Olen käyttänyt ainoastaan Lasolia. Vanhemmasta saabista meni (olikohan Bilteman) sulat alle kuukaudessa, kun oli tuota Nappulan mainitsemaa ongelmajätettä. Testasin uudestaan samanlaisilla sulilla, mutta Lasolin kanssa. Ovat toimineet jo yli 3 kk.

Onhan se Lasol paljon kalliimpaa, mutta taas huomasin sen "hyvää ja halpaa..." -asian todeksi
Saattaisi toimia Boshin sulatkin pidempään.
#2898
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
Bioram
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Ke Kesä 01, 2005 14:02

Viesti Kirjoittaja Bioram »

Ihan varmasti ongelmajätteellä sulat menevät, mutta kun en itsekkään semmoista pissapojannesteeksi laittaisi, koska sen verta omaa henkeäni arvostan, ettei Lasol:n hinta mene siitä yli.

Noi Bosch-kokemukset mulla siis Lasolilla ja Shell:n pesunesteellä (mikähän se nyt merkiltään onkaan, mutta ei halpaa ja hyvin on se neste toiminut).
ysikolme
"Turbo"
Viestit: 292
Liittynyt: Ti Helmi 27, 2007 22:13
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pyyhkijän sulat

Viesti Kirjoittaja ysikolme »

Tulipa tehtyä tänään kaikkien hukkainvestointien äiti. Valeo X-trm- sulat, eli "lötköt". Eihän nuo istu ollenkaan tuulilasiin kiinni. Tuulilasi on toki aika kaareva ja ehkä juuri tästä syystä molemmat sulat jäävät noin kymmenen senttiä ilmaan reunoiltaan. Tiedä sitten hakevatko paikkansa vai mitä mutta vanhat Bosch: it istui nätimmin.

Hintaa noilla Motonetissä pari: 46€ :x
Sabatin
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 20:11

Re: Pyyhkijän sulat

Viesti Kirjoittaja Sabatin »

ite ostin boschin sulat ja ne oli viikon hyvät.. ei enää ikinä semmosia. nyt on tarjoustalosta ostetut Acdelco ns. "vetelät" sulat, ollut n.5kk ja vieläkin pyyhkii hyvin... tästäedes ostan aina semmoset :lol:
Laivo
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: To Elo 09, 2007 09:27
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: Pyyhkijän sulat

Viesti Kirjoittaja Laivo »

Itelläkin on boschin sulat ja vaihtoon menee kun ei toimi. Yhdet boschit ei toiminu edes uutena! Taidan hommata champpionit takas.
Kilosta alkaa ilo.
Saab 9-3 SS 1.9Ttid 2008
Saab NG 9-5 2.0 aero XWD 2011
Bioram
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Ke Kesä 01, 2005 14:02

Re: Pyyhkijän sulat

Viesti Kirjoittaja Bioram »

Omat Valeon sulat ovat nyt olleet helmikuusta 2007 käytössä, eikä kyllä ole kertaakaan kaduttanut. Kuten joku mainitsi, että ne eivät ota jostain kohdin täysin kiinni tuulilasiin, niin minulla ne jättävät oikeaan alakulmaan semmoisen 15 cm korkean ja ~5 cm leveän pyyhkimättömän alueen, mutta muutoin ottavat oikein hyvin kamat pois tuulilasilta.

Omasta puolestani siis ainakin suosittelen Valeon lötköjä, vaikka kalliit ovat pirulaiset.
ysikolme
"Turbo"
Viestit: 292
Liittynyt: Ti Helmi 27, 2007 22:13
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pyyhkijän sulat

Viesti Kirjoittaja ysikolme »

Tänään Championit tuulilasille ja Valeot pihalle.
Ainakin liimautuu lasiin kunnolla nuo Championit ja hyvin pyyhkii.
ruotsin rauta
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 20:51
Paikkakunta: Pori

Re: Pyyhkijän sulat

Viesti Kirjoittaja ruotsin rauta »

Nyt täytyy kyllä rehellisesti sanoa, että Boscheissa on nykyään todella huono kumi. Se on liian kova ja kovettuu vielä lisää todella nopeasti.
Championeja olen itse pitänyt aika lyhyt kestoisina sulkina,
heikko runko ja mielestäni hieman liian pehmeä kumi paikoin.
SWF:n sulkia (SWF samaa puljua Valeon kanssa) olen käyttänyt
aikas paljon, yhtään uutta paria en ole ostanut.
Ihmiset vaihtavat helposti uudet sulat vanhojen tilalle esim.
kesällä kun on ollut pitkä lämmin kausi ja sulan kumi on kuivahtanut lasissa toiselle poskelleen. Ja sateiden sattuessa ei se tahdo pyyhkiä.
Raa-alla lasinpesunesteellä pyyhkien tuota kumia se
alkaa kyllä taas pelittää. Mielestäni pyyhkijä on vaihtokunnossa, kun
pyyhkijän kumi repeää, siihen asti se kaipaa vain huoltoa. 8O

SAAB 9-3 2.0t -01 (käyttis)
SAAB 96-79 (ikuisuus projekti)
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Re: Pyyhkijän sulat

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Huonoja kokemuksia on nuista boscheista. Muutama pari niitä out eri autoissa ja aina ovat menneet nopeasti huonoiksi. parhaat suat on olleet AD tarvike sulat 5,95/kpl. Voisiko nuissa boscheissa olla siitä kiinni että seisovat varastossa liikaa? Ostin valeon "Lötköt" ja eipä nekään kauaa vakuuttaneet. Olkoon nyt talven paikallaan eipä harmita jos hajoavat. Tuntuu lähes poikkeuksetta että nuo halvimmat mahdolliset tiimari sulat on parhaita.
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3496
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Pyyhkijän sulat

Viesti Kirjoittaja SS »

Onko kellään kokemuksia Bilteman rungottomista sulista?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Re:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Janezki kirjoitti:Olen käyttänyt ainoastaan Lasolia. Vanhemmasta saabista meni (olikohan Bilteman) sulat alle kuukaudessa, kun oli tuota Nappulan mainitsemaa ongelmajätettä. Testasin uudestaan samanlaisilla sulilla, mutta Lasolin kanssa. Ovat toimineet jo yli 3 kk.
Lasol on hyvä. Ainoastaan aika kallis se kesälasolikin. 3€ tais olla pikkupurkki.
Oon välillä käyttänyt Fairyä tai vastaavaa. Se on siitä kätevä, että riittää 1 purkki takaloosterissa koko kesän. Paljoa ei parane kerralla laittaa. Sulat ei ainakaan niin äkkiä mene kuin sillä ongelmajätteellä. Ehdoton miinus on, että saattaa tahrata autoa, varsinkin jos erehtyy laittamaan liikaa... Itikat kyllä irtoaa sillä yllättävän hyvin.

Sulista sen verran, että Bosch on aika kallis minustakin kestoonsa nähden.
Ostin nyt kokeilumielessä Bilteman jotkin joo-joo-sulat, olisikohan ollut 5€ hintaa.
Eivät ole niin montaa kertaa huonommat mielestäni, kuin ovat halvemmat.
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Re: Pyyhkijän sulat

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Tuli aasinsillankautta mieleen, että missä kunnossa Teillä on tuulilasit?
Itselläni on muutama pienehkö häränsilmä/kuoppa, mutta pienenpientä kiveniskemää on kyllä todella paljon.
Varmaan vaikuttaa sulkien ikään melkoisesti tuokin :(
Vastaa Viestiin