Ahdot maptun steg3:lla

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

radalla :lol:
9-3.1972
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Toi mun 0 alkanut veto ei mennyt kuin 180 vähän päälle. 80-180 meni noin 16-17 sekkaa. Riittää kyllä mun tomaatille, perheauto kun on :)
9-3.1972
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

se93tbo kirjoitti:radalla :lol:
Ajoradalla :lol:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 528
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Onko kukaan testannut Stage 3:sella manuaali vaihteilla paljonko kestää 0-100, 0-200 ja varttimaili?

Luulis 0-100 menevän johonkin 6,5 pintaan jos OK kumit alla. Ja 3-vaihteella olen mitannut 100-160 alle 7,5s eli 0-160 pitäis mennä johonkin 14s. Sen jälkeen haluaisin jo olla radalla testaamassa miten 160-200 menee nelosella.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

NG900SET -95 kirjoitti:Onko kukaan testannut Stage 3:sella manuaali vaihteilla paljonko kestää 0-100, 0-200 ja varttimaili?

Luulis 0-100 menevän johonkin 6,5 pintaan jos OK kumit alla. Ja 3-vaihteella olen mitannut 100-160 alle 7,5s eli 0-160 pitäis mennä johonkin 14s. Sen jälkeen haluaisin jo olla radalla testaamassa miten 160-200 menee nelosella.
Niin, ja kuinka kantsii kepittää näillä välityksillä optimaalisen suorituksen saavuttamiseksi?

Tässä oli ykspäivä rinnalla yks e34 bemu, tuli niinsanotusti rotsiin, mutta niukasti. Äänestä päätellen ei ollu pelkkä vapari. Oikeestaan kaikki menikin pieleen. Löysä liikkeelleähtö, ekat 10-50m pelkkää sutia (kylmillä renkailla), ja sit tie loppu kesken. Bemu oli kokoajan vajaan auton mitan rinnalla. Herrasmiehenä(?) löysäsin lopussa sen verran että se pääs turvallisesti vaihtamaan kaistaa mun eteen ja liittymään minne ilmeisesti oli menossakin (ja näyttämään perävaloja). Tuli vaan mieleen oliskohan kantsinu vaihtaa kolmosta silmään sen sijaan että huudattaa kakkosen melkeen loppuun. Siinäkin kyllä olis menny aikaa ja matkakin oli vähän lyhyt... Vauhti kerkes just about siihen reiluun satkuun kun piti hiljentää.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 528
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

NG900T kirjoitti:Niin, ja kuinka kantsii kepittää näillä välityksillä optimaalisen suorituksen saavuttamiseksi?
Pitäis ottaa videot jokaisella vaihteella 2000-6500rpm kiihdytys ja katsoa missä auto nopeimmillaan.

Kolmosella
60-80 2,6s
80-100 2,1s
100-120 2,1s
120-140 2,3s
140-160 3,1s

eli 140 jälkeen pitäis jo alkaa heittämään 4:sta päälle. Kakkosella kannatanee vetää 100 kiepppeille.

Näillä Continentalin suhteellisen uusilla kummeilla ja 0,5bar ahtopaineilla ykkösvaihteella mulla ei oikeen tahdo lähteä sutimaan ykkösellä jos paikaltaan lähtö onnistuu sutimatta. Eli kierrokset 2000-2500 kieppeillä lähtiessä ja runttaa polkimen pohjaan vasta kun on varmasti pitoa. Ei välttämättä ole nopein tapa lähteä.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

NG900T kirjoitti:
se93tbo kirjoitti:radalla :lol:
Ajoradalla :lol:
Ei kun kiitoradalla :?
9-3.1972
Vastaa Viestiin