Millaisia aikoja muilla?
Ohituskiihtyvyys 60-120km/h
-
Jonni Peura
- "Hirsch"
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
- Paikkakunta: Seinäjoki
Ohituskiihtyvyys 60-120km/h
Onko kukaan mittaillut kiihtyvyyttä välille 60-120 km/h? Ihan sillä vaihteella millä parhaiten kiihtyy eli manuaalilla lienee kolmonen. Kokeilin moottoritiellä (kesänopeuksilla...) tasaista vauhtia 60 -> kaasu pohjaan ja 120 kello seis. Sain ajaksi 6,8 s. Tomaatti vaihtoi isommalle hiukan ennen kun 120 tuli mittariin.
Millaisia aikoja muilla?
Millaisia aikoja muilla?
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Re: Ohituskiihtyvyys 60-120km/h
Onko tämä testi tarkoitettu asfalttilaatujen vai renkaserojen vertailuun? 
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
-
Jonni Peura
- "Hirsch"
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Ohituskiihtyvyys 60-120km/h
No ehkä vähän molempien.Hook kirjoitti:Onko tämä testi tarkoitettu asfalttilaatujen vai renkaserojen vertailuun?
Sulla taitaa sutia kevyesti vielä tuosta 60:stä lähdettäessä mutta heitäs joku pitävällä renkaalla ja hyvällä pinnalla vedetty arvo? Alle 5 sekkaa?
Oman kärryn tehot ei riitä sutimiseen joten helppo testata.
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Re: Ohituskiihtyvyys 60-120km/h
Logien mukaan vajaata 4 sekunttia - sutien kahella ja hakaten 7k rajottajaa vasten..
Vertailun vuoksi 100-150 3.4s kolmosella. Tämänkin pystyy saamaan etuvetosella alle 3 sekunnin.. Ehkä ens kesänä..
Voisimpa väittää, että lähes kaikki terveet stage 3 vireillä olevat 9-3:t piirtelee vähintäänkin vähän viileämmällä ilmalla koko 2 vaihteen päästä päähän kuivalla asfaltilla. Riippuen rajoittimesta ja välityksistä, jää huiput 100-120 tietämille, joten ei ihan ideaalinen vaihde tuo kakkonen. Kolmonen taas ei ole ihan parhaimmilaan taas lähdöstä jos kyseessä eritoten ng900:sen laatikko. Veikkaan että parhaat ajat 60-120 välille tulee vaparin laatikon 3:lla ja sopivasti piristetyllä padalla..
Niin. ja parhaat tulokset pidon kannalta eivät tule rankasti sutimalla, vaan 5-10% luistolla.
.. ja yhtä pyörää sudittelemalla saa sitten pikkurattaat hitsaatumaan tasauspyörästön poikkitappiin, joka taas johtaa mm. öljyjen karkaamiseen laatikosta uusista paikoista..
Vertailun vuoksi 100-150 3.4s kolmosella. Tämänkin pystyy saamaan etuvetosella alle 3 sekunnin.. Ehkä ens kesänä..
Voisimpa väittää, että lähes kaikki terveet stage 3 vireillä olevat 9-3:t piirtelee vähintäänkin vähän viileämmällä ilmalla koko 2 vaihteen päästä päähän kuivalla asfaltilla. Riippuen rajoittimesta ja välityksistä, jää huiput 100-120 tietämille, joten ei ihan ideaalinen vaihde tuo kakkonen. Kolmonen taas ei ole ihan parhaimmilaan taas lähdöstä jos kyseessä eritoten ng900:sen laatikko. Veikkaan että parhaat ajat 60-120 välille tulee vaparin laatikon 3:lla ja sopivasti piristetyllä padalla..
Niin. ja parhaat tulokset pidon kannalta eivät tule rankasti sutimalla, vaan 5-10% luistolla.
.. ja yhtä pyörää sudittelemalla saa sitten pikkurattaat hitsaatumaan tasauspyörästön poikkitappiin, joka taas johtaa mm. öljyjen karkaamiseen laatikosta uusista paikoista..
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
-
Jonni Peura
- "Hirsch"
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Ohituskiihtyvyys 60-120km/h
Okei okei... Kovaa menee.
Itse pidän tuota 6,8 sekunttiakin ihan ok arvona käyttisautolle jolla ei juuri muuta tehdä kuin ajetaan.
Kyllähän tuollakin ainakin keskiverto turbodieselit pesee.
Kyllähän tuollakin ainakin keskiverto turbodieselit pesee.
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Re: Ohituskiihtyvyys 60-120km/h
Aika huono alue mitata, tostakin huomaa että jos on pikkasenkin viriä niin ei oikeen oo pitoa.
Sun pitää koittaa vaikka 100-200 niin sitten on varmaan "isoilla pojilla" vertailutietoa
tosin mulla vaan tollassiin nopeuksiin kun ei täällä saa kovempaa ajaa, siks viteokin loppuu tohon
http://hallu.galleria.fi/kuvat/Avoin/jepjep.flv
Sun pitää koittaa vaikka 100-200 niin sitten on varmaan "isoilla pojilla" vertailutietoa
http://hallu.galleria.fi/kuvat/Avoin/jepjep.flv
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
-
Jonni Peura
- "Hirsch"
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Ohituskiihtyvyys 60-120km/h
Kyllä toi mun saapas menee ihan sutimatta vaikka jotain viriä kait siinäki. Ehkä se on mopo kuitenki kun otetaan oikea vertailukohde.93t sport kirjoitti:Aika huono alue mitata, tostakin huomaa että jos on pikkasenkin viriä niin ei oikeen oo pitoa.
Sun pitää koittaa vaikka 100-200 niin sitten on varmaan "isoilla pojilla" vertailutietoatosin mulla vaan tollassiin nopeuksiin kun ei täällä saa kovempaa ajaa, siks viteokin loppuu tohon
![]()
http://hallu.galleria.fi/kuvat/Avoin/jepjep.flv
Parempi kait nauttia hyvästä autosta ja vaivattomasta ajettavuudesta ilman sen kummempia vertailuja.
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Re: Ohituskiihtyvyys 60-120km/h
Max stage-3, naatit siitä ja pysyt onnellisena, usko poisJonni Peura kirjoitti: Parempi kait nauttia hyvästä autosta ja vaivattomasta ajettavuudesta ilman sen kummempia vertailuja.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Re: Ohituskiihtyvyys 60-120km/h
Mainittakoon nyt kun ei vielä ole tullut esille, että alustalla, renkailla, kuormalla ja tiellä luonnollisesti merkittävä vaikutus sutimisherkkyyteen, joten sikäli tuo sutiminen on yksilöllistä vaikka samat staget olisikin koneessa. Tarkoitus on tietysti pyrkiä saamaan tehot tiehen eikä savuna ilmaan.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429