"Toispuoleinen" pissapoika

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Siltavahti
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Su Heinä 10, 2005 22:18

"Toispuoleinen" pissapoika

Viesti Kirjoittaja Siltavahti »

Onko kellään muulla ollut sellaista ongelmaa, että pissapojassa ei riitä paineet (?) työntämään vettä molemmille tuulilasinpyyhkijöille yhtäaikaa? Molemmista saa kyllä tulemaan (lopulta) ihan normaalisti, jahka on ensin pitänyt pissapoikaa päällä puolen pissapoikatankin edestä. Vikaa on ollut sekä kuskin, että vänkärin puolella, tällä hetkellä kuskin puolella. Mutta hetkeen eivät ole yhtäaikaa toimineet kunnolla.. Pikaisella tutkimisella konepellissä kiinni olevat letkut ja liitynnät eivät vuoda nestettä, myöskään huollossa eivät saaneet sitä näköjään "virkistettyä". Lampuille tulee kyllä vettä molemmille puolille.

Auto siis 9-3 ja vm. -98.
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Re: "Toispuoleinen" pissapoika

Viesti Kirjoittaja tami »

Syy tähän on todennäköisesti konepellin äänieristeverhoilun alla olevat "takaiskuventtiilit". Eli venttiilit vaihtoon niin ei pääset letkut valumaan tyhjäksi.
Maksoi muistaakseni jonku 50c/kpl Saabin tiskillä.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Re: "Toispuoleinen" pissapoika

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Itsellä oli sama onkelma aikoinaan ja tuo tamin neuvoma konsti auttaa melko varmasti. Omassa kiesissä oli myös konepellistä löytyvä T-mallin haaroitusliitin tukossa. Oli joku puunpala jäänyt jumiin ja vähän turvonnut, joten kannattaa samalla vaivalla myös vilkaista.
OG900:n kusipojan säiliössä oli hyvä sihti, johon ainakin suuremmat roskat jäivät näppärästi.
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
Siltavahti
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Su Heinä 10, 2005 22:18

Re: "Toispuoleinen" pissapoika

Viesti Kirjoittaja Siltavahti »

tami kirjoitti:Syy tähän on todennäköisesti konepellin äänieristeverhoilun alla olevat "takaiskuventtiilit". Eli venttiilit vaihtoon niin ei pääset letkut valumaan tyhjäksi.
Maksoi muistaakseni jonku 50c/kpl Saabin tiskillä.
No nehän ne olivat syynä, nyt vesi tulee kuin uudesta! Osien hintaa oli inflaatio tosin tarkistanut 3,5 euroon kappaleelta (Aine Oy Oulu), mutta halpahan tuo vielä oli.

On tää hieno foorumi.
Vastaa Viestiin