9-3 nostaminen hallitunkilla
9-3 nostaminen hallitunkilla
Ohjekirjassa sanotaan että kynnysten "alla" pitäisi olla hallinosturille paikat, mutta äkkiä vilkaistuna en kyllä kovin luotettavan näköistä paikkaa löydä. Osaako joku avittaa? Terv. nimim. peukalo keskellä kämmentä jo vuodesta 1980
Re: 9-3 nostaminen hallitunkilla
Minä olen omaa 9-3 biiliäni (vm 2001) nostellut pienellä hallitunkilla ihan niistä samoista paikoista mistä pitäisi nostella auton omallakin tunkilla. Siihen vain laudankappale poikittain väliin sopivasti (siis niinpäin ettei kynnyskotelo paina lautaa halki), niin ei mene muovit rikki eikä maalit/massat naarmuunnu. Hyvin on toiminut, kynnykset on pysyneet ehjänä ja renkaanvaihdot menee sujuvasti. Kai siellä muitakin nostopaikkoja olisi, mutta tuo ainakin löytyy helposti.
ex: 9-3 2.0t Coupe aut. vm. 2001
nyk: 9-5 2.3t aut. vm. 2006
nyk: 9-5 2.3t aut. vm. 2006
Re: 9-3 nostaminen hallitunkilla
Tai sellainen kumilätkä siihen väliin, noita saa tuohon tarkoitukseen autotarvikeliikkeistä. Edestä sitten löytyykin tukevan näköiset kohoumat roiskeläppien sisäpäästä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: 9-3 nostaminen hallitunkilla
Käyttöohjekirjasta löytyy nuo nostopaikat..Edessä keskellä puskurin takana pitäsi olla yksi paikka josta saa koko etupään nostettua kerralla ylös.
9-3Aero-01
Re: 9-3 nostaminen hallitunkilla
Ei toimi, kun sitä helmaa on vain 10cm pätkä näkyvissä ja loppu on peitetty muovillaTai vanha puhelinluettelo
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: 9-3 nostaminen hallitunkilla
Tuota olen itse aina käyttänyt.tnt kirjoitti:Käyttöohjekirjasta löytyy nuo nostopaikat..Edessä keskellä puskurin takana pitäsi olla yksi paikka josta saa koko etupään nostettua kerralla ylös.
Takana sitten kyljistä.
Re: 9-3 nostaminen hallitunkilla
Edestä siitä poikittaispalkista koko keula ja takaanta sitte taka-akselista niin kyllä nousee eikä vääntyile helmakohdat mutkalle jos vaikka sitä orkkistunkkia tien päällä joutuu joskus käyttämään.
Re: 9-3 nostaminen hallitunkilla
Jos vetokoukku niin perän saa siitä nostamalla kokonaan ilmaan ja tosiaan siitä taka-akselista toinen vaihtoehto. Piti takaäänenvaimenninta liitellä putkeen kiinni, kun ruostunu liitos ja irronnu, että kokeiltu on ja kesti alla könytä. Keulasta poikittais palkkia hyvä käyttää saa etusen kokonaan ilmaan. Kannattaa pitää sitä vakio tunkkia viimesenä vaihtoehtona mihinkään nostoon, eikä saata kestää nostella koko perää tai keulaa ilmaan kovinkaan pitkään. Pikku hallitunkin (2t nostokyky) saa nykysin tosi halvalla jopa 15 eurolla.
Passat TDI 90hv farkku paku
ex: Saab 9-3 (200hv) -99 SE "Pre Aero"
ex: Saab 9-3 (200hv) -99 SE "Pre Aero"
Re: 9-3 nostaminen hallitunkilla
Mitenkähän ne ovatkaan tuollaisen rotanloukun laittaneet alkuperäistunkiksi. Eihän sitä voi käyttää kuin betonilattialla ja siltikin saa varoa. Muistaakseni se keulan nostokohta hallitunkille on aika lailla muovien ympäröimä, pystyykö siitä nostamaan muoveja hajottamatta?kummis kirjoitti: Kannattaa pitää sitä vakio tunkkia viimesenä vaihtoehtona mihinkään nostoon
Re: 9-3 nostaminen hallitunkilla
Jeps, siinä on aukko muoveissa nostoa varten.kmik kirjoitti: Muistaakseni se keulan nostokohta hallitunkille on aika lailla muovien ympäröimä, pystyykö siitä nostamaan muoveja hajottamatta?
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Re: 9-3 nostaminen hallitunkilla
Eikai taka-akselista saa nostaa?
Re: 9-3 nostaminen hallitunkilla
^Ja miksei? On kuitenkin varmasti tukevin kohta takapäässä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: 9-3 nostaminen hallitunkilla
SS kirjoitti:^Ja miksei? On kuitenkin varmasti tukevin kohta takapäässä.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.