Uusi (vielä ainakin) iloinen Saab 9-3, 2000vm omistaja...
Uusi (vielä ainakin) iloinen Saab 9-3, 2000vm omistaja...
Jep. Tänään hain homehtumasta tollasen Saab 9-3 SE 2.0T 136kw. Punaisen.
Kevättä ja kesää silmällä pitäen olisi tarkoitus ainakin madaltaa alusta sopivaksi. Mietin juuri et vähintään 20mm, mutta raaskiiko mennä 35mm asti? Mitä suosittelisitte?
Sitten pitäis sivuvilkut uusia, maalata korilistat sekä tummat takaikkunat... Saako tuohon Saabiin ikkunoihin valmiiksi leikattuja kalvoja?
Aijuu. Jos vaikka ostais Trollilta Stage1 moottorinohjausjärjestelmän... Sais vähän pirteemmäksi. Tosin tarpeeksi ripeä tuolla 185hepalla näin talviaikaan.
Hitto eipä soitin oikeen kunnolla tykkää poltetuista cd-levyistä...
Pistelen kuvaa kunhan kerkeää.
Kevättä ja kesää silmällä pitäen olisi tarkoitus ainakin madaltaa alusta sopivaksi. Mietin juuri et vähintään 20mm, mutta raaskiiko mennä 35mm asti? Mitä suosittelisitte?
Sitten pitäis sivuvilkut uusia, maalata korilistat sekä tummat takaikkunat... Saako tuohon Saabiin ikkunoihin valmiiksi leikattuja kalvoja?
Aijuu. Jos vaikka ostais Trollilta Stage1 moottorinohjausjärjestelmän... Sais vähän pirteemmäksi. Tosin tarpeeksi ripeä tuolla 185hepalla näin talviaikaan.
Hitto eipä soitin oikeen kunnolla tykkää poltetuista cd-levyistä...
Pistelen kuvaa kunhan kerkeää.
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Uusi (vielä ainakin) iloinen Saab 9-3, 2000vm omistaja...
päivitä samalla profiilisi. paikkakunta sun muut lätinät.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Uusi (vielä ainakin) iloinen Saab 9-3, 2000vm omistaja...
Onnittelut uuden auton johdosta ja tervetuloa foorumille.
Ihan ensi-alkuun voin suositella foorumin haku-toimintoa jolla löydät paljon mielenkiintoista tietoa ja vastauksia moneen kysymykseen.
Esimerkiksi madallusta ja alustajuttuja on käsitelty useasti aikaisemmissa aiheissa.
Oma mielipide tuohon alustaan on se, että -35mm ei todellakaan ole liikaa, etenkään jos ei ole Aero/Viggen-puskuria edessä joka on oikeastaan ainoa jota pitää hieman varoa jos sellainen löytyy. Madallusjousien kavereiksi sitten kunnon sportti-iskarit (Bilstein tai Koni) niin auto muuttuu täysin.
Stage 1 on kiva aloitus viri-maailmaan mutta kuten niin usein, nälkä kasvaa syödessä ja annas ollakaan kun himoilet jo Stage 3:a ja sen jälkeen alkaa isommat ahtimet, suuttimet, coolerit sun muut kiinnostamaan
Ihan ensi-alkuun voin suositella foorumin haku-toimintoa jolla löydät paljon mielenkiintoista tietoa ja vastauksia moneen kysymykseen.
Esimerkiksi madallusta ja alustajuttuja on käsitelty useasti aikaisemmissa aiheissa.
Oma mielipide tuohon alustaan on se, että -35mm ei todellakaan ole liikaa, etenkään jos ei ole Aero/Viggen-puskuria edessä joka on oikeastaan ainoa jota pitää hieman varoa jos sellainen löytyy. Madallusjousien kavereiksi sitten kunnon sportti-iskarit (Bilstein tai Koni) niin auto muuttuu täysin.
Stage 1 on kiva aloitus viri-maailmaan mutta kuten niin usein, nälkä kasvaa syödessä ja annas ollakaan kun himoilet jo Stage 3:a ja sen jälkeen alkaa isommat ahtimet, suuttimet, coolerit sun muut kiinnostamaan
Re: Uusi (vielä ainakin) iloinen Saab 9-3, 2000vm omistaja...
Juu. Kyllä oon tässä selaillut palstaa jo muutaman päivän ennen kuin viitsin edes suuta avata. Ei kuitenkaan ole kokemusta Saabeista ollut. Lähin merkki on ollut Opel.
Mutta joo. Kyllä on kiva peli. Saas nähdä millon just alkaa janoamaan tuota kaikkea muuta sälää... Tarkotus olis kyllä pitää suht normaalina, mutta sporttisen pirteenä. Just sellasena et joku vois kattoo et "tossa vois olla tehoja" mut kuitenkin nii ettei puskurit laahaa maata ja sillee ettei mummot erota eroa normaalista. No mut tää on taas näitä. Ei kyl tiiä kuin se räjähtää käsiin.
Ekana kyllä madallusjouset, ikkunatummennukset sekä vaikkapa tummat ledivilkut sivuille.. Sit vois listat maalata mustasta punaseksi (korin väriin). Siitä sitten sen jälkeen vois alkaa todellakin miettiä sitä Stage 1:Stä.
Poltin cd:n uudestaan, mutta hitaammalla nopeudella sekä sitten laitoin nerossa "normalize all audio files" asetuksen päälle ja johan rupes toimii.
Mutta joo. Kyllä on kiva peli. Saas nähdä millon just alkaa janoamaan tuota kaikkea muuta sälää... Tarkotus olis kyllä pitää suht normaalina, mutta sporttisen pirteenä. Just sellasena et joku vois kattoo et "tossa vois olla tehoja" mut kuitenkin nii ettei puskurit laahaa maata ja sillee ettei mummot erota eroa normaalista. No mut tää on taas näitä. Ei kyl tiiä kuin se räjähtää käsiin.
Ekana kyllä madallusjouset, ikkunatummennukset sekä vaikkapa tummat ledivilkut sivuille.. Sit vois listat maalata mustasta punaseksi (korin väriin). Siitä sitten sen jälkeen vois alkaa todellakin miettiä sitä Stage 1:Stä.
Poltin cd:n uudestaan, mutta hitaammalla nopeudella sekä sitten laitoin nerossa "normalize all audio files" asetuksen päälle ja johan rupes toimii.
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Re: Uusi (vielä ainakin) iloinen Saab 9-3, 2000vm omistaja...
Terve ja onnea sairauden johdosta
Autossa todennäköisesti nyttenkin 200+ heppaa ja mitä madallukseen tulee voin omasta puolesta sanoa että Konin säädettävät pamput ja aeron vakiojouset -10mm antaa jo aika tukevat kyydit.
Itse pidän -35mm liian suurena mutta lupaan että tästäkin tulee mielipide eroja
Perustelen edellistä sillä ettei siellä radalla nyt niin paljon vuodessa ajella ja tuskin tuolla siviililiikenteessäkään nyt niin paljon reippaita kanttailuja tehdään ?
Autossa todennäköisesti nyttenkin 200+ heppaa ja mitä madallukseen tulee voin omasta puolesta sanoa että Konin säädettävät pamput ja aeron vakiojouset -10mm antaa jo aika tukevat kyydit.
Itse pidän -35mm liian suurena mutta lupaan että tästäkin tulee mielipide eroja
Perustelen edellistä sillä ettei siellä radalla nyt niin paljon vuodessa ajella ja tuskin tuolla siviililiikenteessäkään nyt niin paljon reippaita kanttailuja tehdään ?
Viimeksi muokannut renner, Ke Marras 21, 2007 11:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Uusi (vielä ainakin) iloinen Saab 9-3, 2000vm omistaja...
Onnea uudelle Saabistille!
Omassani on madallus 35 mm eikä tunnu liian matalalta ollenkaan. Ei tietenkään kaikkein kivisemmille poluille mennä mutta ainakin hidastetöyssyistä selvitään ongelmitta.
Sitten kun alusta on kunnossa niin lastua ja uutta putkistoa kehiin (ensihätään) niin alkaa kulkemaankin.
Omassani on madallus 35 mm eikä tunnu liian matalalta ollenkaan. Ei tietenkään kaikkein kivisemmille poluille mennä mutta ainakin hidastetöyssyistä selvitään ongelmitta.
Sitten kun alusta on kunnossa niin lastua ja uutta putkistoa kehiin (ensihätään) niin alkaa kulkemaankin.
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Re: Uusi (vielä ainakin) iloinen Saab 9-3, 2000vm omistaja...
Onnee uudelle saabistille. Itselläni on vielä hetkisen aikaa samaa vuosimallia ja samoilla tehoilla oleva
Riittävän tehokas peli on ollut jo vakionakin
Riittävän tehokas peli on ollut jo vakionakin
Re: Uusi (vielä ainakin) iloinen Saab 9-3, 2000vm omistaja...
Joo onnea vaan munkin puolesta.
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: Uusi (vielä ainakin) iloinen Saab 9-3, 2000vm omistaja...
onnea onnea!!mäkin oon tollasen 9-3(136kw) hommannut hetki sitten...kylläkin vm:98,mutta hyvä ostos toistaseksi.itselläkin ollut tarkoituksena madaltaa ton 30-35mm ja lastu on jo tilattu BSR:ltä.
pitääkö muuten paikkansa puheet lasien tummennuksesta, että maksaa hunajaa???
pitääkö muuten paikkansa puheet lasien tummennuksesta, että maksaa hunajaa???
saab 2,3T
Re: Uusi (vielä ainakin) iloinen Saab 9-3, 2000vm omistaja...
Jahah, samanlaista autoa pukkaa. Punainen 5-ovinen 136kW ja vm 2000 9-3 SE tuli viime kuussa hommattua itsekin. Onhan tuo hyvä auto, madallusta vaan tosiaan kaipaa ja pitää vähän tuota kulkupuolta rukata..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Uusi (vielä ainakin) iloinen Saab 9-3, 2000vm omistaja...
itellä on kans punanen 900 s...mut tää 9-3 on sininen.mietin itsekin siirtää lastutuksen vähän enemmän tonne kevään puolelle, mutta kun into vie mennessään sekä saabistin etää rahat!!
saab 2,3T
Re: Uusi (vielä ainakin) iloinen Saab 9-3, 2000vm omistaja...
Nyt päätin et ekaksi tulee alusta kuntoon. Eli Yhteis pakettina H&R jouset ja GTS Sport iskunvaimentimet 535 Euppaa... Madallus 35mm.
Sitten seuraavassa vaiheessa takalasien tummennus. Punanen ja musta sopii perkeleen hyvin yhteen.
Kolmas vaihe sisältää Tämän puskurin sekä listojen, puskurin sekä muiden muoviosien maalauttamisen korin väriseksi.
Neljäs vaihe sisältääkin sitten Stage1 moottorinohjausyksikön
Viides vaihe sisältää uudet kesävanteet ja kesävanteiden sovittamisen talvinakeiksi.
Jotain muuta, mutta mitä? Subbari ny varmaan...
Sitten seuraavassa vaiheessa takalasien tummennus. Punanen ja musta sopii perkeleen hyvin yhteen.
Kolmas vaihe sisältää Tämän puskurin sekä listojen, puskurin sekä muiden muoviosien maalauttamisen korin väriseksi.
Neljäs vaihe sisältääkin sitten Stage1 moottorinohjausyksikön
Viides vaihe sisältää uudet kesävanteet ja kesävanteiden sovittamisen talvinakeiksi.
Jotain muuta, mutta mitä? Subbari ny varmaan...
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Re: Uusi (vielä ainakin) iloinen Saab 9-3, 2000vm omistaja...
Kuka tuota pakettia myy. Onko noi iskarit vakio jäykkyydellä vai vakioita jäykemmät?Risto Vee kirjoitti:Nyt päätin et ekaksi tulee alusta kuntoon. Eli Yhteis pakettina H&R jouset ja GTS Sport iskunvaimentimet 535 Euppaa... Madallus 35mm.
Hyvännäköinen puskuri. Kukas noita myy?Risto Vee kirjoitti: Kolmas vaihe sisältää Tämän puskurin sekä listojen, puskurin sekä muiden muoviosien maalauttamisen korin väriseksi.
9-3 2,0t MY01,
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
Re: Uusi (vielä ainakin) iloinen Saab 9-3, 2000vm omistaja...
http://www.speedparts.seBlade kirjoitti:
Hyvännäköinen puskuri. Kukas noita myy?
Re: Uusi (vielä ainakin) iloinen Saab 9-3, 2000vm omistaja...
joo o!!on se hieno puskuri!paljonkos on kilsoja autolla lasissa?
saab 2,3T