Eberi kuntoon

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Teukka.k
"Aero"
Viestit: 324
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 21:41
Paikkakunta: Joensuu

Re: Eberi kuntoon

Viesti Kirjoittaja Teukka.k »

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Azanovix kirjoitti:Noniin, selvisi mullakin tuo Eberin ongelma. Koska en ehtiny ite lähteä sen enempiä säheltämään ja tutkimaan, niin veinpä merkkiliikkeeseen Vantaalle huoltoon. Ilmoittivat, että kiertovesipumppu on sökönä ja uusi osa maksaa 249€. Suolainen hinta, mutta tulipahan kerralla sekin härveli kuntoon. Tosin siihen 4,5h työt päälle (veikkaan, että ovat muutaman kahvitauon tuon huollon aikana viettäneet...), niin eipä ollut halpaa ei. :roll:
Minkä mallin auto ja eberi kyseessä? Alkuperäiseen 9-3 tidin eberin pumpun vaihtoon ei kyllä missään olosuhteissa mene puoltakaan tuntia. Jos alkuperäinen, niin ei ammattimieskään näköjään löydä vikaa helpolla...
Supra-R kirjoitti:No niin mitatttu koko laite ja techin kanssa puljattu koko ilta ylikuumenemis vaara vika koodi päällä.??
Yrittää käyntiin muta ei lähde.
Jokos tähän on löytynyt ratkaisu?
Saab 9-3 2.2Tid -99 475tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 485tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 240tkm Varaosiksi
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Eberi kuntoon

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Juu oli tasan ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun vien autoani tuonne Vantaan Magneettiin (ilmeisesti osa Länsiautoa). Muutenkin touhu vaikutti vähän epämääräiseltä, kun tiskillä olleet hemmot eivät tuntuneet tietävän mitään huollon asioista.
Käynnistelin siellä pihalla tuon Eberin ja huomasin, että jotain sakeaa savua sieltä nousee ja haisee hyvinkin pahalle. Ei muuta kuin virrat pois (myös Eberistä) ja kertomaan ongelmasta takaisin tiskille. Sieltä lähti huoltomies tarkistamaan tilanteen ja totesi, ettei tuolla autolla kannata lähteä yhtään mihinkään enää sinä päivänä, vaan se olisi otettava takaisin huoltoon.
Sain kuitenkin veloituksetta (polttoaine tosin oli maksettava itse) kuitenkin auton käyttööni siksi aikaa, joten ei harmittanut niin paljon. Seuraavana päivänä soitettiin, että auton voisi hakea. Painelin laina-autolla paikalle, ja kertoivat, että se kärynnyt aine oli jotain huollon yhteydessä käytettyä nestettä eikä suinkaan mitään vakavaa. :roll:
Asia joka olisi selvinnyt tuuppaamalla auto samantien vaikka siihen pikahuoltoon, kuten tämä tiskillä ollut herrakin totesi. Noh, eivätpähän veloittaneet mitään ylimääräistä, ja sain pitää autonkin siellä nuo pari pakkaspäivää, kun oli vielä kesärenkaatkin alla. :D

Autoni on siis 9-3 2,2TiD SE, ja Eberikin on alkuperäinen ja pari vuotta sitten viimeksi huollettu ja korjattu.
Tuon osan hinnasta en osannut mitää arvioita edes tehdä, en senkään takia, kun en tiennyt missä vika oli. Ja merkkihuollonkin valitsin vain siksi, että oletin heidän osaavan korjata tuon Eberin, ja löytävän sen vian sieltä nopeasti. Korjaushan toki onnistui, mutta ei todellakaan nopeasti, ilmeisesti. Toden totta haluaisin tietää, mitä kaikkea tuohon 4,5 tuntiin sisältyi, koska itse olin varautunut maksimissaan kahden tunnin urakkaan diagnosointeineen kaikkineen. No toivottavasti edes kahvi maistui pojille, kun niin pitkään miettivät... :roll:
Seppä
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Syys 05, 2006 09:47

Re: Eberi kuntoon

Viesti Kirjoittaja Seppä »

Fred Scuttle kirjoitti:
Seppä kirjoitti:Omaan eberiin vaihdettiin aivot vuosi sitten hintaan 420€. Sen jälkeen auto on ollut kuin sauna vähän tiukimmillakin pakkasilla.

Tarkoitatko ohjainyksikköä?
Juu, kyllä tarkoitin ohjainyksikköä.Tuo hinta on töineen. Tässä minun mallissa tuo ohjainyksikkö oli jotenkin "yksinkertainen" verrattuna siihen toiseen malliin joka olisi maksanu itsestään tuon 420 euroa + työt.
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Re: Eberi kuntoon

Viesti Kirjoittaja rr »

Azanovix kirjoitti:Noniin, selvisi mullakin tuo Eberin ongelma. Koska en ehtiny ite lähteä sen enempiä säheltämään ja tutkimaan, niin veinpä merkkiliikkeeseen Vantaalle huoltoon. Ilmoittivat, että kiertovesipumppu on sökönä ja uusi osa maksaa 249€. Suolainen hinta, mutta tulipahan kerralla sekin härveli kuntoon. Tosin siihen 4,5h työt päälle (veikkaan, että ovat muutaman kahvitauon tuon huollon aikana viettäneet...), niin eipä ollut halpaa ei. :roll:
Ei hel... 249 + 4,5h ... 8O 8O 8O
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Re: Eberi kuntoon

Viesti Kirjoittaja rr »

Mimmi kirjoitti:Siis 249e + 4,5 * 89e = 8O
Tuokin vielä... :cry:
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Eberi kuntoon

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Tuli purettua tuo emännän volvon Eberi(5kw), koska ollut välillä pientä käynnistymis ongelmaa. Eberi ollut käytössä vajaa 7v ja 200tkm. Lohkolämmitintä ei autossa ole.

Hehkun tuohon vaihdoin ja polttokammion totesi ammattimies olevan kunnossa, vesipumppukin tuntuu toimivan, sekä myös polttoaine pumppu napsuttaa. tuli myös asennettua Easystart+R kaukosäädin.(pirun näppärä :D )

Edelleen on ongelmia vehkeen käyntiin lähdössä jollei auto käy samalla, tuossa on naftapumpun ja eberin välillä kirkas letku ja siinä näkee miten tulee tosi paljon ilmaa jollei auto käy. Auton käydessä ei löydä mistään vuotoa ja kyllähän tuollaisessa common rail vehkeessä pitäisi tankissa olla jokin siirtopumppu? eli käydessä linjassa on paine? Ihmetyttää mistä tuo voi ilmaa saada :roll: Täytyy varmaan vaihtaa vielä nuo kaikki Eberin nafta letkut.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Teukka.k
"Aero"
Viestit: 324
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 21:41
Paikkakunta: Joensuu

Re: Eberi kuntoon

Viesti Kirjoittaja Teukka.k »

Teukka.k kirjoitti:Eberi (Saabin alkuperäinen D3W Z) eikun temppuilee, nyt vika on vakiintunut lähtee nätisti käyntiin mutta sammuu noin 5 min kuluttua. Ei lähde heti uudestaan vaan pitää antaa seistä muutama minuutti, sitten käyntiaika lyhyempi. Eberi tuntuis sammuttavan itse itsensä. Katkaisemalla polttoainepumpun. Tai ainakin pumpun nakutus loppuu hetkeä ennen liekin sammumista. Liekin sammumisen jälkeen jäähdyttää systeemiä minuutin pari. Eli kuulostaisi ylikuumenemiselta mutta???
Tehtyjen tutkimusten tuloksia.

Vesipumppu: Kuulostaa pyörivän, jos letkun painaa ruttuun ääni muuttuu. Purin kuitenkin ja tarkistin siipipyörän, tulos ehjä. Pyöritin vielä suoraan akusta ja tarkistin vedonvälityksen-->ei jaksa pitää sormin paikallaan eli toimii. Ei luulisi olevan vikaa.

Liekkivahti: Mittarilla mitattuna normaalilämpötilassa vastus 1087ohmia, eli niinkuin pitääkin, lämmitin vielä liekillä ja vastus noin 3000ohmia kun alkaa hehkumaan. Vastus nousee normaalisti ei katkoksia. eli pitäisi toimia.

Hehku:vastus 0.6ohm tästä ei ole löytynyt tietoa, mutta luulisi toimivan kun syttyy nätisti. Voisko olla maavuoto lämpimänä? Tosin 5 min kohdalla hehkun pitäisi olla jo pois pelistä.

Lämpöanturit: keitetty kattilassa ja vastukset lämpötilojen mukaiset. Ero maksimissaan 0.2Kohm (voi johtua mittareista / tutkimuksen epäluotettavuudesta) kuitenkin vähän kun vastukset normaalisti 20asteessa 12Kohm
No nyt on Eberi ollut 2 päivää kunnossa. On tehnyt kaiken minkä olen pyytänyt. Tämä ei tietysti anna aihetta juhlaan odotellaanhan muutama viikko niin voi sanoa varmaksi.

Masiinasta löytyi pitkällisten etsintöjen jälkeen 2 vikaa. Toinen oli toisen lämpöanturin ajoittainen virhenäyttämä. Jostain syystä ei selvinnyt keittokokeessa. Vika olikin ilmeisesti satunnainen ja ilmeni vain silloin tällöin. Aiheutti ilmeisesti eberin täydellisen mykistymisen.

Ostin lämpöantureiden tilalle vastukset (2 kpl 1e) ja suljin niillä ne pois pelistä. Mutta varsinainen vika eli 5min jälkeen sammuminen ei tällä korjaantunut.

Seuraavaksi hankin vastukset liekkivahdin ohittamiseksi. Siihen tarvitsi myös 2 vastusta (1€) ja hyppyjohtopatentin, koska polttokammion täytyy olla "kylmä", että lähtee yrittämään käyntiin. Eberin käynnistyttyä hyppyjohto pois ja sillä patentilla toimi yli 20min kunnes pysäytin masiinan. Jännä kun tuo liekkivahti mittarilla mitattuna tuntuisi toimivan. Mutta ei kai sitten.

Näistä viisastuneena hankin uudet lämpöanturit (28€) ja uuden liekkivahdin (52€) ja nyt on tosiaan kaksi päivää toiminut.

Tosin joku kirjoitteli tuossa aiemmin tässä topicissa vaihtaneensa liekkivahdin ja masiinan toimivan, mutta lopullinen syy olikin ollut kuitenkin ohjausyksikössä. Toivottavasti ei tule tästä samanlaista tapausta.

Vaihdoin myös paloilmapuhaltimen laakerit. Sekun tuntui hiukan nihkeältä pyörimään ja vihelti melkoisesti. Aluksi öljysin laakerit ja ne kuulosti pari päivää hyvältä mutta sitten vasta vihellys alkoikin. Laakereiden tyyppi on muuten 624-2Z (5€ kpl SKF) Nyt on nätti ääni.

Mitä opin tästä projektista? Ainakin irrottamaan Eberin autosta, otin sen pois ainakin 10 kertaa eri testejä varten. Loppuajasta kierrätin vettä sankosta sulkien pois auton jäähdytysjärjestelmän tukkoisuuden. Joku varmaan miettii kannattaako tällainen? Rahallisesti kannattaa, ei tarvinnut maksaa 45 euroa vikakoodien luvusta, (2 euroa meni vastuksiin ja 4 euroa vesiletkuun sankkoa varten) mutta jos ajattelee omalle työlleen edes jonkinlaista hintaa niin ei todellakaan kannata. Nyt jälkiviisaana voin sanoa että olisi minunkin vain kiltisti pitänyt tilata aika vikakoodien lukuun heti aluksi olisi säästynyt monelta. Sitä kun vaan on niin jäärä, että ei voi itselleen tunnustaa ettei saa aloittamaansa hommaa loppuun ja löydä vikaa loppujenlopuksi noinkin yksinkertaisesta laitteesta. :oops:

Mutta jos joku ajaa tuolla autolla ilman Eberiä niin pitää kyllä tykätä kylmästä, on se semmoinen jääkaappi varsinkin kaupungissa, ilman lisälämpöä.
Saab 9-3 2.2Tid -99 475tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 485tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 240tkm Varaosiksi
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Re: Eberi kuntoon

Viesti Kirjoittaja snuggles »

No onpas ollut kyllä vaiheita!
Nyt voit ainakin korvata oman työn osuuttasi huoltamalla kaikkien tuttujesi lisälämmittimet sikamaisella tuntitaksalla, kun on jo homma kerran hanskassa :)

Itselläni on inspiraatio lopahtanut jo tuon eberin kanssa, pitäisi ottaa vesipumppu varmaan viidettä kertaa pöydälle, jokin kosketushäiriö siinä on sen sähkömoottorin sisällä.
Pakkasiakin on ollut niin rajallisesti, että sekin laiskistuttaa tekemään moista...
Noh, pitää tässä joku päivä ;)
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Eberi kuntoon

Viesti Kirjoittaja tetammi »

99dit99 kirjoitti:No niin toivottavasti seuraavasta on apua niille , joille ensimmäinen tuleva pakkasaamu tarjoaa mukavan yllätyksen: Eberi ei toimi!. Meikäläisen lämmitin rupesi sohlaamaan viime keväänä ja oireet olivat: Käynnistyy joskus (harvoin ) ja silloin poksahduksen ja savun saattelemana. Alkutoimet ok, eli hurina ja ulina, mutta ei syty, lämpinä syttyy paremmin.
Hyvät ja selkeet ohjeet. Ehkä sitä ois voinu vähän lämpimilläkin keleillä tuota ruveta ihmetteleen.
Omaa en ole saanu kertaakaan tulille, tosin en järin monta kertaa ole koittanut.
Pumppu naksuu, puhallin ja vesipumppu toimii.
Edellisen omistajan mukaan tehty remonttia, todennäköisesti vaihdettu hekkutulppa, ainakin se kiilsi enempi mitä muut osat.
Hehkutulppa testattu suoralla virralla ja rupee punoittaan kovin äkkiä, et varmaan ok.

99dit99 kirjoitti:2 Vesiletkut irti ja 22 mm kupariputki väliin, klemmarit kiinni ja käännetään syrjään
Vinkki, jos systeemi sisältää erillisen vesipumpun ni voi poistaa pumpulta tulevan lyhyen letkun ja laittaa toisen suoraan siihen niin ei tarvii etsii holkkia.

99dit99 kirjoitti:Polttokammiossa on reikä johon rungon toisessa osassa oleva hehkutulppa menee. Reikä on itseasiassa pieni putki joka on polttokammion sivussa.
Ko putken vasemmassa sivussa on aukko jonka yläpuolelle polttoaineputki on juotettu polttokammion sisällä. (tulikohan nyt kirjoitettua tarpeeksi epäselvästi) :)
Ko. aukossa tulisi olla ohuista langoista muodostettu hilaverkko eli höyrystin. Mikäli verkkoa ei näy on polttokammio sökö.
Eli tuossa kuvassa olevassa u-muotoisessa aukossa pitäisi olla jotain muutakin kuin reikä?
Kuva

Eli uutta osaa pitänee tilata. :roll:

Pari huonoo kännyotosta muista osista:
Ohjausyksikkö vasemmalla, hehkutulppa sinisillä abikoilla kiinni
Kuva

Hehku sivusta:
Kuva
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Teukka.k
"Aero"
Viestit: 324
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 21:41
Paikkakunta: Joensuu

Re: Eberi kuntoon

Viesti Kirjoittaja Teukka.k »

tetammi kirjoitti:Eli tuossa kuvassa olevassa u-muotoisessa aukossa pitäisi olla jotain muutakin kuin reikä?
Kuva
Vuosi on kohta aikaa kun olen viimeksi purkanut tuon rakkineen, mutta muistikuva on, että itsekkin etsiskelin tuota höyrystinverkkoa ennen kuin keksin sen. Oli hankala havaita eikä ole niin näkösällä kuin voisi luulla. Kannattaisi laittaa polttoaineputkeen jotain nestettä ja hiukan paineilmaa perään ja kattoo mistä neste tulee ulos. Tai näin ainakin minulla, se on sitten eriasia oliko minun polttokammio kunnossa.

http://www.preheat.eu/index.php?page=ta ... a-varaosat tuolla tuntus varaosat olevan edullisia. Ja poltinosa kokonaisena niin edullinen, että oikeasti kannattaa miettiä korjatakko vanhaa.
Saab 9-3 2.2Tid -99 475tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 485tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 240tkm Varaosiksi
-keke-
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: To Elo 28, 2008 07:33

Re: Eberi kuntoon

Viesti Kirjoittaja -keke- »

Lisää juttua eberin kanssa taistelusta... Alkutalvesta eberi ei suostunut käynnistymään muuten kuin moottorin käydessä ja syyksi osoittautui viallinen kiertovesipumppu. Tämän jälkeen laite toimi satunnaisesti, eli välillä lähti käyntiin manual startilla/ajastuksella ja välillä ei. Otin laitteen irti, rasvasin paloilmapuhaltimen laakerin, putsasin karstat polttokammiosta, vaihdoin hehkutulpan ja tiivisteet. No, nyt eberi käynnistyy manual startillakin hienosti mutta ei jaksa käydä kuin ehkä minuutin ja sammuu. Moottorin käydessä toimii niin kuin pitääkin.

Oma arvioni on, että järjestelmään on jäänyt ilmaa, joka aiheuttaa ylikuumenemisen ja sammuttaa eberin. Millä tuon järjestelmän saisi tehokkaasti ilmattua? Eberissä (D3W) ei ainakaan ole ilmausruuvia. Olen yrittänyt puristella letkuja paisuntasäiliön korkin ollessa auki ja auton käydessä mutta ei auta.
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Eberi kuntoon

Viesti Kirjoittaja hz81 »

-keke- kirjoitti:Lisää juttua eberin kanssa taistelusta... Alkutalvesta eberi ei suostunut käynnistymään muuten kuin moottorin käydessä ja syyksi osoittautui viallinen kiertovesipumppu. Tämän jälkeen laite toimi satunnaisesti, eli välillä lähti käyntiin manual startilla/ajastuksella ja välillä ei. Otin laitteen irti, rasvasin paloilmapuhaltimen laakerin, putsasin karstat polttokammiosta, vaihdoin hehkutulpan ja tiivisteet. No, nyt eberi käynnistyy manual startillakin hienosti mutta ei jaksa käydä kuin ehkä minuutin ja sammuu. Moottorin käydessä toimii niin kuin pitääkin.

Oma arvioni on, että järjestelmään on jäänyt ilmaa, joka aiheuttaa ylikuumenemisen ja sammuttaa eberin. Millä tuon järjestelmän saisi tehokkaasti ilmattua? Eberissä (D3W) ei ainakaan ole ilmausruuvia. Olen yrittänyt puristella letkuja paisuntasäiliön korkin ollessa auki ja auton käydessä mutta ei auta.
Minulla oli täsmälleen sama oireet autossani eli yksikseen eberi ei toimi mutta auton käynnissä ollessa toimii. Eberin vesipumppu oli rikki!
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Harri M.
"Tuplakaasari"
Viestit: 100
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2007 22:30
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Eberi kuntoon

Viesti Kirjoittaja Harri M. »

Tuossa pa. suodatin TiD raktoriin vaihtaessa huomasin Eberin pa. pumpun sähköpistokkeen olevan irti... No kytkin sen takaisin ja irroitin Eberin pistokkeen konetilasta nollatakseni Eberin vika muistin. Nyt haluaisin tietää että, kuinka kauan ko. pistokkeen tulee olla irti vikamuistin nollaamiseksi?

Kauheasti elättelen toivoa siitä että, ko. pömpeli heräisi henkiin kyseisellä toimenpiteellä.

-Harri-
9-3 TiD -05, CBR1100XX
Entiset: 9-5 Wagon,2x93, 3x9k, 2x900 ja 1x96 + iso läjä muita, joita ei kannata mainita.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Eberi kuntoon

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Teukka.k kirjoitti:
tetammi kirjoitti:Eli tuossa kuvassa olevassa u-muotoisessa aukossa pitäisi olla jotain muutakin kuin reikä?
Kuva
Vuosi on kohta aikaa kun olen viimeksi purkanut tuon rakkineen, mutta muistikuva on, että itsekkin etsiskelin tuota höyrystinverkkoa ennen kuin keksin sen. Oli hankala havaita eikä ole niin näkösällä kuin voisi luulla. Kannattaisi laittaa polttoaineputkeen jotain nestettä ja hiukan paineilmaa perään ja kattoo mistä neste tulee ulos. Tai näin ainakin minulla, se on sitten eriasia oliko minun polttokammio kunnossa.

http://www.preheat.eu/index.php?page=ta ... a-varaosat tuolla tuntus varaosat olevan edullisia. Ja poltinosa kokonaisena niin edullinen, että oikeasti kannattaa miettiä korjatakko vanhaa.
Jaaha, kuukausi meni tässäki. Tuolta preheatista tilasin koko vaihtoyksikön. Viikko meni kun toimitukset oli menny sekaisin ja tuli ensiksi ooppelin versio. Onneksi huomasin ennen että sähköpistoke on vääränlainen kuin ruuvasin paikkaansa ja toinen viikko vaan saamattomuutta(oli olevinas kiireitä ettei talliin kerinny) mutta eilen pöhisi iloisesti. Ekalla kerralla tosin sammui melko pikaiseen mutta toivottovasti vesijärjestelmässä oli vain ilmaa tai sitten pitää viel kiertovesipumppu vaihtaa. Tosin jotain tärinää tuntuu sen kyljestä.
Monet pakkaset meni mutta nyt ei oikein pääse testaan toimintaa, ylläri.

Yllättävän hyvin tuolla mielestäni pärjäs ilmankin lämmitintä, ei palella oo tarvinnu vaikka aika verkkaisesti tietty pakkasilla lämpenee mutta ei toi silti kylmin auto oo millä oon liikenteessä ollu.

Vanhasta lämppäristä voisin myydä osia jos jollain tarvetta, hehku on tietääkseni viime talvena vaihdettu.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
whistler
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 11:59
Paikkakunta: k-nummi-riihimäki

Re: Eberi kuntoon

Viesti Kirjoittaja whistler »

nyt tuli sellanen ongelma tuohon lämmittimeen että ei sammu edes sid:istä. se vaan hurisee päivät pitkät jos siitä ei ota johtoa irti.
ja se ei ainakaan yhtään helpota tuota ongelmaa että sidistä on pikseleitä kadoksissa ihan kohtalaisesti.

viitsikö joku selittää sen laitteen sammuttamisen kunnolla. yritin kaikki mahdolliset konstit mitä ohjekirjasta löysin mutta se pentele vaan hurisee päällä.
jos sammuttaminen ei onnistu niin saa jäädä sitten johto laittamatta paikalleen takaisin. auto on 9-3 2.2TID -00.
Saab 9-3 2.2TId + nissan 200sx s14a-00 + nissan 300zx z32TT -92
Vastaa Viestiin