Minkälainen kytkin turboon?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 39
- Liittynyt: Pe Tammi 23, 2004 15:53
- Paikkakunta: Espoo
Minkälainen kytkin turboon?
Tervehdys veljet ja sisaret,
Eli kytkin levy on kulunut, tärrää perhanasti ja pakki rutisee aika pahasti. Levy pitäisi siis vaihtaa (?) mutta minkälaiseen? Auto on tuo vm. 96, 900SE turbo, aj. 195000km.
Alkuperäinen maksaa oletettavasti maltaita, mutta on kellään vaihtoehtoisista levyistä kokemusta? Miten Bilteman tai Motonetin turbolle speksatut kytkinlevyt kestää menossa mukana?
Vinkkiä please!
Eli kytkin levy on kulunut, tärrää perhanasti ja pakki rutisee aika pahasti. Levy pitäisi siis vaihtaa (?) mutta minkälaiseen? Auto on tuo vm. 96, 900SE turbo, aj. 195000km.
Alkuperäinen maksaa oletettavasti maltaita, mutta on kellään vaihtoehtoisista levyistä kokemusta? Miten Bilteman tai Motonetin turbolle speksatut kytkinlevyt kestää menossa mukana?
Vinkkiä please!
SAAB 900SE 2.0 Turbo, 136kw, vm.96, aj. 230tkm.
Onko aikuisella iällä iskevä Saabismi ns. kakkostyypin Saabismi?
Onko aikuisella iällä iskevä Saabismi ns. kakkostyypin Saabismi?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Minkälainen kytkin turboon?
Vaihda Viggenin kytkinlevyyn, niin sen jälkeen autoa voi tunata oikein kunnolla (~steg 4), eikä ole pelkoa siitä, että kytkin alkaa luistamaan ihan hetisaabistinro900 kirjoitti:Levy pitäisi siis vaihtaa (?) mutta minkälaiseen?
Motonetissa NG900 Turbon kytkinlevy painelaakerineen maksaa 167,85 euroa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
..
Kannattaa miettiä näitä Saschin kytkimiä myös. Ne on siellä 160-170 euron tiennoilla.
Muuten, miten Viggenin kytkin sopii NG900:een?
Muuten, miten Viggenin kytkin sopii NG900:een?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: ..
Ainakin 9-3: seen menee "heittämällä" eli ilmeisesti passaa.juhokare kirjoitti:Kannattaa miettiä näitä Saschin kytkimiä myös. Ne on siellä 160-170 euron tiennoilla.
Muuten, miten Viggenin kytkin sopii NG900:een?
Hintaa on 3000-3500SEK
Itselle sellanen tulossa kun ei oikein tuo orkkis enää saa välitettyä tehoa tiehen eli luistaa
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Onko tuo hinta Ruotsin Saabin antama vai Saschin esimerkiksi? Sehän vastaisi euroissa kait siinä n. 333-389.
Ainakin 9-3: seen menee "heittämällä" eli ilmeisesti passaa.
Hintaa on 3000-3500SEK
Itselle sellanen tulossa kun ei oikein tuo orkkis enää saa välitettyä tehoa tiehen eli luistaa
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Juu, sitten muistinkin, että Motonet myy juuri näitä Saschin kytkimiä.AC kirjoitti:Motonetin kytkin on juuri Sachsin valmistama.juhokare kirjoitti:
Kannattaa miettiä näitä Saschin kytkimiä myös. Ne on siellä 160-170 euron tiennoilla.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Hinta about Maptun: ltajuhokare kirjoitti:Onko tuo hinta Ruotsin Saabin antama vai Saschin esimerkiksi? Sehän vastaisi euroissa kait siinä n. 333-389.
Ainakin 9-3: seen menee "heittämällä" eli ilmeisesti passaa.
Hintaa on 3000-3500SEK
Itselle sellanen tulossa kun ei oikein tuo orkkis enää saa välitettyä tehoa tiehen eli luistaa
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Yhdyn Mimmiin - Bil****n osat kannattaa jättää hyllyyn. Olen kokeillut sen kuuluisan ensimmäisen ja viimeisen kerran (en tosin kytkinpakettia, vaan muita palikoita).
NG900:een laitettiin aikoinaan autoliikkeen piikkiin Saabin orkkiskytkin, joka oli ainakin silloin Sachsin valmistama. Hyvin pelasi.
NG900:een laitettiin aikoinaan autoliikkeen piikkiin Saabin orkkiskytkin, joka oli ainakin silloin Sachsin valmistama. Hyvin pelasi.
#1825
V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)
V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)
Re: Minkälainen kytkin turboon?
Eli ilmeisesti Motonettiin kytkinostoksille. Onko kenelläkään tietoa onko painelaakeri+työsylkkä paketti myös orkkislaatua
Painelaak+työsyl Opel+F25 ø34 84-4347 GM-900/9-3 97-> Laakeri+työsylinteri (ei V6) [1997 - 2002] 139.90 €
Painelaak+työsyl Opel+F25 ø34 84-4347 GM-900/9-3 97-> Laakeri+työsylinteri (ei V6) [1997 - 2002] 139.90 €
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm