Minkälainen kytkin turboon?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
saabistinro900
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2004 15:53
Paikkakunta: Espoo

Minkälainen kytkin turboon?

Viesti Kirjoittaja saabistinro900 »

Tervehdys veljet ja sisaret,

Eli kytkin levy on kulunut, tärrää perhanasti ja pakki rutisee aika pahasti. Levy pitäisi siis vaihtaa (?) mutta minkälaiseen? Auto on tuo vm. 96, 900SE turbo, aj. 195000km.

Alkuperäinen maksaa oletettavasti maltaita, mutta on kellään vaihtoehtoisista levyistä kokemusta? Miten Bilteman tai Motonetin turbolle speksatut kytkinlevyt kestää menossa mukana?

Vinkkiä please!
SAAB 900SE 2.0 Turbo, 136kw, vm.96, aj. 230tkm.
Onko aikuisella iällä iskevä Saabismi ns. kakkostyypin Saabismi?
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Minkälainen kytkin turboon?

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

saabistinro900 kirjoitti:Levy pitäisi siis vaihtaa (?) mutta minkälaiseen?
Vaihda Viggenin kytkinlevyyn, niin sen jälkeen autoa voi tunata oikein kunnolla (~steg 4), eikä ole pelkoa siitä, että kytkin alkaa luistamaan ihan heti :wink:

Motonetissa NG900 Turbon kytkinlevy painelaakerineen maksaa 167,85 euroa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

..

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Kannattaa miettiä näitä Saschin kytkimiä myös. Ne on siellä 160-170 euron tiennoilla.

Muuten, miten Viggenin kytkin sopii NG900:een? :)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Re: ..

Viesti Kirjoittaja Hallu »

juhokare kirjoitti:Kannattaa miettiä näitä Saschin kytkimiä myös. Ne on siellä 160-170 euron tiennoilla.

Muuten, miten Viggenin kytkin sopii NG900:een? :)
Ainakin 9-3: seen menee "heittämällä" eli ilmeisesti passaa.
Hintaa on 3000-3500SEK
Itselle sellanen tulossa kun ei oikein tuo orkkis enää saa välitettyä tehoa tiehen eli luistaa :?
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »


Ainakin 9-3: seen menee "heittämällä" eli ilmeisesti passaa.
Hintaa on 3000-3500SEK
Itselle sellanen tulossa kun ei oikein tuo orkkis enää saa välitettyä tehoa tiehen eli luistaa
Onko tuo hinta Ruotsin Saabin antama vai Saschin esimerkiksi? Sehän vastaisi euroissa kait siinä n. 333-389.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Re: ..

Viesti Kirjoittaja AC »

juhokare kirjoitti:Kannattaa miettiä näitä Saschin kytkimiä myös. Ne on siellä 160-170 euron tiennoilla.
Motonetin kytkin on juuri Sachsin valmistama.
BMW 320dA Coupe LCI
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

AC kirjoitti:
juhokare kirjoitti:
Kannattaa miettiä näitä Saschin kytkimiä myös. Ne on siellä 160-170 euron tiennoilla.
Motonetin kytkin on juuri Sachsin valmistama.
Juu, sitten muistinkin, että Motonet myy juuri näitä Saschin kytkimiä. 8)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

juhokare kirjoitti:

Ainakin 9-3: seen menee "heittämällä" eli ilmeisesti passaa.
Hintaa on 3000-3500SEK
Itselle sellanen tulossa kun ei oikein tuo orkkis enää saa välitettyä tehoa tiehen eli luistaa
Onko tuo hinta Ruotsin Saabin antama vai Saschin esimerkiksi? Sehän vastaisi euroissa kait siinä n. 333-389.
Hinta about Maptun: lta
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Business
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Joulu 29, 2003 10:47
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Business »

Yhdyn Mimmiin - Bil****n osat kannattaa jättää hyllyyn. Olen kokeillut sen kuuluisan ensimmäisen ja viimeisen kerran (en tosin kytkinpakettia, vaan muita palikoita).
NG900:een laitettiin aikoinaan autoliikkeen piikkiin Saabin orkkiskytkin, joka oli ainakin silloin Sachsin valmistama. Hyvin pelasi.
#1825
V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)
Turbo SE
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 13:25
Paikkakunta: Lappi

Kytkin

Viesti Kirjoittaja Turbo SE »

Osta tarvikeliikkeestä saschin paketti se on sama kuin alkuperäinen, kokemuksesta tiedän kun omasta hajosi orkkis kytkinlevy ja vaihatin omani niin niissä oli sama numerosarja.
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Minkälainen kytkin turboon?

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Eli ilmeisesti Motonettiin kytkinostoksille. Onko kenelläkään tietoa onko painelaakeri+työsylkkä paketti myös orkkislaatua

Painelaak+työsyl Opel+F25 ø34 84-4347 GM-900/9-3 97-> Laakeri+työsylinteri (ei V6) [1997 - 2002] 139.90 €
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Vastaa Viestiin