ng900 ruisku ja OBD II

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

ng900 ruisku ja OBD II

Viesti Kirjoittaja peinu »

Moro,

ootteko ruiskusatkusta saaneet OBD-II -koodeja ulos?

Käytiin tuossa parkkihallissa kokeilemassa kaverin -97 ruiskusatkua, missä palaa check engine, muttei tulosta.

Samoilla säädöillä meitsin -98 turbiinissa alkoi pukkaamaan dataa saman tien.
Toimii virrat päällä käynnistämättä, että ilman.

Oiskohan tuossa satkussa tarvinnut olla vain pelkät virrat päällä ilman, että kone käy? Onko kokemuksia?

Laitteet & Ohjelmisto:
- ScanTool.net ElmScan ISO - Rev. F
- ScanTool.net 1.11 ja 1.13

-Panu

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: ng900 ruisku ja OBD II

Viesti Kirjoittaja Hook »

Ng900 -97 2.3i, Elmscan 5 ei lue. Boschin ruisku.. :?
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: ng900 ruisku ja OBD II

Viesti Kirjoittaja peinu »

Hook kirjoitti:Ng900 -97 2.3i, Elmscan 5 ei lue. Boschin ruisku.. :?
Ilmeisesti noita ruiskuja ei ole sitten viety Jenkkilöihin ollenkaan -96 jälkeen? Eikö se OBD2 ollut vaatimuksena jo silloin...

Milläkös tuon possin ruiskun koodit sitten haetaan? Oopelikorjaamossa? :roll:

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
it
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Ma Syys 12, 2005 10:24
Paikkakunta: Oulu

Re: ng900 ruisku ja OBD II

Viesti Kirjoittaja it »

Minulla oli käytössä ElmScan5 (Scantool ja Carman), NG900 -96:sta lukee, mutta 93 -01 tiisselistä ei.
R900 1996, 96 Super 1977
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: ng900 ruisku ja OBD II

Viesti Kirjoittaja peinu »

it kirjoitti:Minulla oli käytössä ElmScan5 (Scantool ja Carman), NG900 -96:sta lukee, mutta 93 -01 tiisselistä ei.
Niin oliko tuo turpo vai ruisku tuo ng900 -96?

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: ng900 ruisku ja OBD II

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Vois kokeilla tota meirän 98-iiiii
9-3.1972
it
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Ma Syys 12, 2005 10:24
Paikkakunta: Oulu

Re: ng900 ruisku ja OBD II

Viesti Kirjoittaja it »

Niin turpohan se NG900 tietty on... ja saksasta raahattu. Mutta ihmetytti tuo dieselin toimimattomuus, Saabin kaupassa oli vaikeuksia saada edes Tech:illä yhteyttä siihen.
R900 1996, 96 Super 1977
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: ng900 ruisku ja OBD II

Viesti Kirjoittaja peinu »

it kirjoitti:Niin turpohan se NG900 tietty on... ja saksasta raahattu. Mutta ihmetytti tuo dieselin toimimattomuus, Saabin kaupassa oli vaikeuksia saada edes Tech:illä yhteyttä siihen.
Eli erona on tietty se, että ainoastaan bensaturboissa on saabin oma järjestelmä, mikä juttelee mukisematta. Vapareissa ja riisseleissä on possia.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: ng900 ruisku ja OBD II

Viesti Kirjoittaja karg »

peinu kirjoitti:
it kirjoitti:Niin turpohan se NG900 tietty on... ja saksasta raahattu. Mutta ihmetytti tuo dieselin toimimattomuus, Saabin kaupassa oli vaikeuksia saada edes Tech:illä yhteyttä siihen.
Eli erona on tietty se, että ainoastaan bensaturboissa on saabin oma järjestelmä, mikä juttelee mukisematta. Vapareissa ja riisseleissä on possia.
Just tsekkasin eilen Suomesta alunperin ostetusta NG900 2.0i -96:sta CHECK ENGINE -valon takia viat niin hyvin toimi tämä yhdistelmä:

ElmScan 5 USB
ProScan 5.1

Sama satsi toimii myös mm. 9-5 Aero -02:ssa.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: ng900 ruisku ja OBD II

Viesti Kirjoittaja peinu »

Kummankohan luulet olevan määräävän tekijän onnistumiselle?

ElmScan 5 USB
vai
ProScan 5.1?

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: ng900 ruisku ja OBD II

Viesti Kirjoittaja karg »

Veikkaisin tuota ProScan -softaa joka osaa hoitaa homman paremmin kuin ilmaissoftat. Ei tullut tilaisuutta tällä kerralla niiden ilmaissoftien kanssa testaamiseen, mitkä toimivat oman Aeroni kanssa.

Em. ilmaissoftat eivät selviytyneet mm. kaverin Volvo S80 -01:n suhteen. Koitetaan joku päivä ProScan-softalla niin näkee oliko siitä kyse.
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Re: ng900 ruisku ja OBD II

Viesti Kirjoittaja AC »

Mikä näistä kohtuuhintaisista testereistä toimii hyvin yhteen NG900 turbon vm96 kanssa?
Kävin paikallisessa merkkiliikkeessä siinä toivossa että sais ABS:n koodit ulos mutta heidän laitteensa ei lue kuin vm98 ja uudempia 8O
BMW 320dA Coupe LCI
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: ng900 ruisku ja OBD II

Viesti Kirjoittaja Hook »

ABS:n diagnosointi vaatimuksen suhteen valinta taitaa olla melko helppo, kun kallein ja halvin on sama laite. TECH 2... :mrgreen:
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Re: ng900 ruisku ja OBD II

Viesti Kirjoittaja AC »

Hook kirjoitti:ABS:n diagnosointi vaatimuksen suhteen valinta taitaa olla melko helppo, kun kallein ja halvin on sama laite. TECH 2... :mrgreen:
Jep, kumma juttu kun paikallisen liikkeen TECH2:lla ei tuohon pääse kiinni :roll:
Tai sitten niitä ei vaan kiinnostanut.
BMW 320dA Coupe LCI
HT_ng900
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ke Tammi 07, 2004 18:12
Paikkakunta: Rauma

Re: ng900 ruisku ja OBD II

Viesti Kirjoittaja HT_ng900 »

Tuossa aiemmin tässä ketjussa mainittiin yhdistelmän Elmscan 5 USb ja Proscan 5.1 toimivan mukisematta ng900 -96 2,0i:ssä. Mikä mahtaa olla syynä, ettei samalla yhdistelmällä toimi ng900 -96 2,3i:ssä?

Ohjelma saa yhteyden autoon, mutta sen mokkulan ajoneuvon puoleinen Rx:ledi ei ole vihreänä, vaan vilkuttaa keltaista muutaman kerran. Eli auto ei lähetä mitään.... Ja sitten se ilmoittaa ettei pysty initialisoimaan. Olen muuttanut kaikkia mahd. asetuksia yhteysvalikosta, mutta ei pelitä.

Onko auton ohjausbokseissa lähetys jotenkin poiskytkettävissä tai jtn? TECH saa kyllä yhteyden. Koitettu männäviikolla, että saatiin se jälkipyyhintä poies. Kaikki muutkin toiminnot toimi kyllä TECH:llä. Eli kyllä se joskus jotain lähettää...

Arvauksia/ratkaisuja?

Lisäkysymys ja pyyntö: Jos joku viitsisi kurkata löytyykö liittimestä sielua kohdasta 15, eli alarivi toinen oikealta. On vissiin L-linjan paikka ja mahdollisesti tarpeeton. Meinaan vaan, että jos saman ikäluokan autoissa eroja.
HT_ng900 #1139
9-3 SC 1.8t -08
RAUMA
Vastaa Viestiin