ng900 ruisku ja OBD II
ng900 ruisku ja OBD II
Moro,
ootteko ruiskusatkusta saaneet OBD-II -koodeja ulos?
Käytiin tuossa parkkihallissa kokeilemassa kaverin -97 ruiskusatkua, missä palaa check engine, muttei tulosta.
Samoilla säädöillä meitsin -98 turbiinissa alkoi pukkaamaan dataa saman tien.
Toimii virrat päällä käynnistämättä, että ilman.
Oiskohan tuossa satkussa tarvinnut olla vain pelkät virrat päällä ilman, että kone käy? Onko kokemuksia?
Laitteet & Ohjelmisto:
- ScanTool.net ElmScan ISO - Rev. F
- ScanTool.net 1.11 ja 1.13
-Panu
ootteko ruiskusatkusta saaneet OBD-II -koodeja ulos?
Käytiin tuossa parkkihallissa kokeilemassa kaverin -97 ruiskusatkua, missä palaa check engine, muttei tulosta.
Samoilla säädöillä meitsin -98 turbiinissa alkoi pukkaamaan dataa saman tien.
Toimii virrat päällä käynnistämättä, että ilman.
Oiskohan tuossa satkussa tarvinnut olla vain pelkät virrat päällä ilman, että kone käy? Onko kokemuksia?
Laitteet & Ohjelmisto:
- ScanTool.net ElmScan ISO - Rev. F
- ScanTool.net 1.11 ja 1.13
-Panu
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: ng900 ruisku ja OBD II
Ng900 -97 2.3i, Elmscan 5 ei lue. Boschin ruisku..
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: ng900 ruisku ja OBD II
Ilmeisesti noita ruiskuja ei ole sitten viety Jenkkilöihin ollenkaan -96 jälkeen? Eikö se OBD2 ollut vaatimuksena jo silloin...Hook kirjoitti:Ng900 -97 2.3i, Elmscan 5 ei lue. Boschin ruisku..
Milläkös tuon possin ruiskun koodit sitten haetaan? Oopelikorjaamossa?
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: ng900 ruisku ja OBD II
Minulla oli käytössä ElmScan5 (Scantool ja Carman), NG900 -96:sta lukee, mutta 93 -01 tiisselistä ei.
R900 1996, 96 Super 1977
Re: ng900 ruisku ja OBD II
Niin oliko tuo turpo vai ruisku tuo ng900 -96?it kirjoitti:Minulla oli käytössä ElmScan5 (Scantool ja Carman), NG900 -96:sta lukee, mutta 93 -01 tiisselistä ei.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: ng900 ruisku ja OBD II
Niin turpohan se NG900 tietty on... ja saksasta raahattu. Mutta ihmetytti tuo dieselin toimimattomuus, Saabin kaupassa oli vaikeuksia saada edes Tech:illä yhteyttä siihen.
R900 1996, 96 Super 1977
Re: ng900 ruisku ja OBD II
Eli erona on tietty se, että ainoastaan bensaturboissa on saabin oma järjestelmä, mikä juttelee mukisematta. Vapareissa ja riisseleissä on possia.it kirjoitti:Niin turpohan se NG900 tietty on... ja saksasta raahattu. Mutta ihmetytti tuo dieselin toimimattomuus, Saabin kaupassa oli vaikeuksia saada edes Tech:illä yhteyttä siihen.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: ng900 ruisku ja OBD II
Just tsekkasin eilen Suomesta alunperin ostetusta NG900 2.0i -96:sta CHECK ENGINE -valon takia viat niin hyvin toimi tämä yhdistelmä:peinu kirjoitti:Eli erona on tietty se, että ainoastaan bensaturboissa on saabin oma järjestelmä, mikä juttelee mukisematta. Vapareissa ja riisseleissä on possia.it kirjoitti:Niin turpohan se NG900 tietty on... ja saksasta raahattu. Mutta ihmetytti tuo dieselin toimimattomuus, Saabin kaupassa oli vaikeuksia saada edes Tech:illä yhteyttä siihen.
ElmScan 5 USB
ProScan 5.1
Sama satsi toimii myös mm. 9-5 Aero -02:ssa.
Re: ng900 ruisku ja OBD II
Kummankohan luulet olevan määräävän tekijän onnistumiselle?
ElmScan 5 USB
vai
ProScan 5.1?
ElmScan 5 USB
vai
ProScan 5.1?
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: ng900 ruisku ja OBD II
Veikkaisin tuota ProScan -softaa joka osaa hoitaa homman paremmin kuin ilmaissoftat. Ei tullut tilaisuutta tällä kerralla niiden ilmaissoftien kanssa testaamiseen, mitkä toimivat oman Aeroni kanssa.
Em. ilmaissoftat eivät selviytyneet mm. kaverin Volvo S80 -01:n suhteen. Koitetaan joku päivä ProScan-softalla niin näkee oliko siitä kyse.
Em. ilmaissoftat eivät selviytyneet mm. kaverin Volvo S80 -01:n suhteen. Koitetaan joku päivä ProScan-softalla niin näkee oliko siitä kyse.
Re: ng900 ruisku ja OBD II
Mikä näistä kohtuuhintaisista testereistä toimii hyvin yhteen NG900 turbon vm96 kanssa?
Kävin paikallisessa merkkiliikkeessä siinä toivossa että sais ABS:n koodit ulos mutta heidän laitteensa ei lue kuin vm98 ja uudempia
Kävin paikallisessa merkkiliikkeessä siinä toivossa että sais ABS:n koodit ulos mutta heidän laitteensa ei lue kuin vm98 ja uudempia
BMW 320dA Coupe LCI
Re: ng900 ruisku ja OBD II
ABS:n diagnosointi vaatimuksen suhteen valinta taitaa olla melko helppo, kun kallein ja halvin on sama laite. TECH 2...
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: ng900 ruisku ja OBD II
Jep, kumma juttu kun paikallisen liikkeen TECH2:lla ei tuohon pääse kiinniHook kirjoitti:ABS:n diagnosointi vaatimuksen suhteen valinta taitaa olla melko helppo, kun kallein ja halvin on sama laite. TECH 2...
Tai sitten niitä ei vaan kiinnostanut.
BMW 320dA Coupe LCI
Re: ng900 ruisku ja OBD II
Tuossa aiemmin tässä ketjussa mainittiin yhdistelmän Elmscan 5 USb ja Proscan 5.1 toimivan mukisematta ng900 -96 2,0i:ssä. Mikä mahtaa olla syynä, ettei samalla yhdistelmällä toimi ng900 -96 2,3i:ssä?
Ohjelma saa yhteyden autoon, mutta sen mokkulan ajoneuvon puoleinen Rx:ledi ei ole vihreänä, vaan vilkuttaa keltaista muutaman kerran. Eli auto ei lähetä mitään.... Ja sitten se ilmoittaa ettei pysty initialisoimaan. Olen muuttanut kaikkia mahd. asetuksia yhteysvalikosta, mutta ei pelitä.
Onko auton ohjausbokseissa lähetys jotenkin poiskytkettävissä tai jtn? TECH saa kyllä yhteyden. Koitettu männäviikolla, että saatiin se jälkipyyhintä poies. Kaikki muutkin toiminnot toimi kyllä TECH:llä. Eli kyllä se joskus jotain lähettää...
Arvauksia/ratkaisuja?
Lisäkysymys ja pyyntö: Jos joku viitsisi kurkata löytyykö liittimestä sielua kohdasta 15, eli alarivi toinen oikealta. On vissiin L-linjan paikka ja mahdollisesti tarpeeton. Meinaan vaan, että jos saman ikäluokan autoissa eroja.
Ohjelma saa yhteyden autoon, mutta sen mokkulan ajoneuvon puoleinen Rx:ledi ei ole vihreänä, vaan vilkuttaa keltaista muutaman kerran. Eli auto ei lähetä mitään.... Ja sitten se ilmoittaa ettei pysty initialisoimaan. Olen muuttanut kaikkia mahd. asetuksia yhteysvalikosta, mutta ei pelitä.
Onko auton ohjausbokseissa lähetys jotenkin poiskytkettävissä tai jtn? TECH saa kyllä yhteyden. Koitettu männäviikolla, että saatiin se jälkipyyhintä poies. Kaikki muutkin toiminnot toimi kyllä TECH:llä. Eli kyllä se joskus jotain lähettää...
Arvauksia/ratkaisuja?
Lisäkysymys ja pyyntö: Jos joku viitsisi kurkata löytyykö liittimestä sielua kohdasta 15, eli alarivi toinen oikealta. On vissiin L-linjan paikka ja mahdollisesti tarpeeton. Meinaan vaan, että jos saman ikäluokan autoissa eroja.
HT_ng900 #1139
9-3 SC 1.8t -08
RAUMA
9-3 SC 1.8t -08
RAUMA