Käytin hakua ja yritin etsiä kuvaa clampista mutta en löytänyt. Foorumia luettuani olen tullut tulokseen että kyseinen vekotin on välttämättömyys ysikolmosessa issa. Tutkin oman saabini konehuonetta ja löysin osan joka voisi olla clamppi. Laitan linkin tähän josta löytyy kuva. Vai onko tuo vain jokin kiinnitysrauta?
Jonni Peura kirjoitti:Käytin hakua ja yritin etsiä kuvaa clampista mutta en löytänyt. Foorumia luettuani olen tullut tulokseen että kyseinen vekotin on välttämättömyys ysikolmosessa issa. Tutkin oman saabini konehuonetta ja löysin osan joka voisi olla clamppi. Laitan linkin tähän josta löytyy kuva. Vai onko tuo vain jokin kiinnitysrauta?
Jonni Peura kirjoitti:Käytin hakua ja yritin etsiä kuvaa clampista mutta en löytänyt. Foorumia luettuani olen tullut tulokseen että kyseinen vekotin on välttämättömyys ysikolmosessa issa. Tutkin oman saabini konehuonetta ja löysin osan joka voisi olla clamppi. Laitan linkin tähän josta löytyy kuva. Vai onko tuo vain jokin kiinnitysrauta?
Jonni Peura kirjoitti:Käytin hakua ja yritin etsiä kuvaa clampista mutta en löytänyt. Foorumia luettuani olen tullut tulokseen että kyseinen vekotin on välttämättömyys ysikolmosessa issa. Tutkin oman saabini konehuonetta ja löysin osan joka voisi olla clamppi. Laitan linkin tähän josta löytyy kuva. Vai onko tuo vain jokin kiinnitysrauta?
Kyllä kyseessä on juurikin clamppi. Mutta ei taida olla Tevisun tekemä?
Jaa-a... lieneekö mallia "omateko"... Edellisen omistajan tekosia.
Tuskin on mallia omateko. Nimittäin tuota sylinterin ympärillä olevaa alumiinista kiinnikettä ei ihan joka poika ihan joka tallissa itse tee.
Olisiko PFS:ltä tai Elkpartsilta tilattu. Tevisun mallissa juuri alumiini kappele on eri muotoinen.
Ootko katsonut onko takavakaajakin päivitetty Hyvällä maulla laitettu auto näemmmä, onkohan jonkun klubilaisen entinen
En oo vielä katsonu takavakaajaa mut uskoisin että sekin on sitten vaihdettu. Toivottavasti... Oon yrittäny kysellä foorumilla että onko klubilaisen entinen, mutta ei oo kukaan tunnustanu. Edellistä omistajaa en oo tavoittanu. Olen kolmas omistaja. Alustapäivitykset ja virit on laitettu melkein samalla kertaa 2005 syksyllä. Kaikki on siis teetetty liikkeessä, jousien asennuksesta catbackin laittoon.
Lisäsin muutaman kännyllä otetun kuvan. Auto ei oo noin himmee oikeesti se johtuu huonosta kamerasta.
9-3 2.0t | Talvilook BSR stg2 #3630 Soita ihmeessä, jos kysyttävää Saab-projekteistani 050-3428322
The green in the grass and the red of our Saab's, are the colours of stardust.
Asia hyvin selvä. Kiitos.
Kyllä toi oli omassakin mielessä, että ihan orkkisosa, mutta kun silmä ikäänkuin näki, että vähän rääppien asennettu. Puukotettu massasuojaa tms. tulipellistä.
9-3 2.0t | Talvilook BSR stg2 #3630 Soita ihmeessä, jos kysyttävää Saab-projekteistani 050-3428322
The green in the grass and the red of our Saab's, are the colours of stardust.
Edellinen ng oli ilman mitään clamppia, normiajossa ihan ok 15" orkkisvanteilla ja normaaliprofiilin renkailla. Erehdyin aikoinaan laittamaan pykälän matalemmat ja leveämmät 15" Pirellin P6000:t jolloin vetely alkoi. Eli vetely on herkässä vakio-osilla mutta normirengastuksella ei tule isoja ongelmia arkiajossa.
Cabessa oli orkkiskumi 17" renkailla ihan hirveä urissa ja kiihytyksessä torque steeriä, tevisun clamppi pelasti tilanteen.
Metalliclampin vaihtoehdoksi on takuulla orkkiskumia parempi ja metallista edullisempi powerflexin osa kuten täällä http://www.elkparts.com/product_info.ph ... ts_id/1339, mutta onkohan kenelläkään kokemuksia kuinka tukeva tuo on loppujen lopuksi.
vesa67 kirjoitti:Ootko katsonut onko takavakaajakin päivitetty
Pitäisikö tuossa olla jonkinlainen takavakaaja jo vakiona? Yritin tiirailla auton alle ja tutkia mitä sieltä löytyy. Jonkinlainen putki siellä menee mutta näytti ihan alkuperäiseltä osalta.
vesa67 kirjoitti:Ootko katsonut onko takavakaajakin päivitetty
Pitäisikö tuossa olla jonkinlainen takavakaaja jo vakiona? Yritin tiirailla auton alle ja tutkia mitä sieltä löytyy. Jonkinlainen putki siellä menee mutta näytti ihan alkuperäiseltä osalta.
Ohessa kuva "ei vakiosta" paikallaan ja lattialla mikä on vakion ja erään ei niin vakion takavakaajan ero
Takavakaajista on juttua kyllä toisaallakin foorumilla paljonkin.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
vesa67 kirjoitti:Ootko katsonut onko takavakaajakin päivitetty
Pitäisikö tuossa olla jonkinlainen takavakaaja jo vakiona? Yritin tiirailla auton alle ja tutkia mitä sieltä löytyy. Jonkinlainen putki siellä menee mutta näytti ihan alkuperäiseltä osalta.
Ohessa kuva "ei vakiosta" paikallaan ja lattialla mikä on vakion ja erään ei niin vakion takavakaajan ero
Takavakaajista on juttua kyllä toisaallakin foorumilla paljonkin.
Kiitos infosta! Näyttäis olevan originaali tuo minulla oleva niin kuin vähän arvelinkin. Vois jossain vaiheessa vaihtaa jämäkämpään.Ei tuo paha ajettava oo kyllä tälläkään hetkellä.