lämmitys 900 g
-
- "Ruisku"
- Viestit: 115
- Liittynyt: La Kesä 02, 2007 22:32
lämmitys 900 g
vm-97 tosi surkea sisätilanlämmitys, mitähän ne ajatteli kun tämän tekasi? saa villahattu päässä ajaa ainakin 30 km ennenkuin sen voi päästä vetäistä ja mummon virkkaamat sormikkaat vasta 40 km päästä, kaikki on vaan hiljaa koska tulihan se joskus ostettua silloin kesällä ja ei siinä oo takkuuta! Voiko tälle tehdä mitään? En halua vinkkejä lohkolämmityksestä tai roikan piessä pitämisestä!
Re: lämmitys 900 g
Lähtisin ihan termostaatin vaihdosta. Saabin tiskiltä. Miten lämmöt nousee viisarista luettuna?
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
-
- "Ruisku"
- Viestit: 115
- Liittynyt: La Kesä 02, 2007 22:32
Re: lämmitys 900 g
Moottorin lämmön nousu vie tosi paljon aikaa, termostaatti vaihdettu, kaveri sanoo että, heti kun tuli 16 venttiiliä niin lämmön kehitys kestää paljon kauemmin, järjestelmä vika, pitääkö paikkaansa?
Re: lämmitys 900 g
Ainaki turbokoneisessa tarkenee ihan hyvin.
Onko se termostaatti alkuperäinen vai tarvikeosa?
Onko se termostaatti alkuperäinen vai tarvikeosa?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: lämmitys 900 g
ehkä vähä ohi mut ei mul ainakaa mee kaua et tulee lämmintä ilmaa.
noin 1-2km niin tulee jo iha lämmintä ilmaa vaikka ulkona onki -5.
voiha toho olla monta syytä. esim jos toi lämppärikenno on tukossa.
noin 1-2km niin tulee jo iha lämmintä ilmaa vaikka ulkona onki -5.
voiha toho olla monta syytä. esim jos toi lämppärikenno on tukossa.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
-
- "Ruisku"
- Viestit: 115
- Liittynyt: La Kesä 02, 2007 22:32
Re: lämmitys 900 g
Kyllä se näyttää siltä että 16 vent. kone vaatii pitkän ajomatkan ennen kuin moottorin lämpö nousee, olen käyttänyt paikallaan konepelti ylhäällä ja pitänyt kiinni termostaatin jälkeen letkusta paljain käsin, että tunnen jos termostaatti laskee läpi, mutta ei.
Re: lämmitys 900 g
Onko muuten automaatti-ilmastointi vai perinteiset hellannappulat tuossa lämmityslaitteessa?
nuggen veikkaus kennon tukkeutumisesta voisi olla varmaan varteenotettava. Yksi on tietysti sekin, että toimiiko tuo lämmönsäätö oikein. Meinaan että jos on hajonnut/jumiutunut kesällä kylmälle. Eikös OG900:ssa tupannut lämmönsäätöhanan akseli joskus irtoamaan hanasta. En tuosta EPC:n räjäytyskuvasta oikein saanut selvää miten manuaalikäyttöisessä lämmityslaitteessa tuo lämmönsäätö käytännössä tapahtuu, mutta automaatti-ilmastoidussahan sähkömoottori säätää läppää, joka määrää lämpimän ja kylmän ilman suhdetta.
nuggen veikkaus kennon tukkeutumisesta voisi olla varmaan varteenotettava. Yksi on tietysti sekin, että toimiiko tuo lämmönsäätö oikein. Meinaan että jos on hajonnut/jumiutunut kesällä kylmälle. Eikös OG900:ssa tupannut lämmönsäätöhanan akseli joskus irtoamaan hanasta. En tuosta EPC:n räjäytyskuvasta oikein saanut selvää miten manuaalikäyttöisessä lämmityslaitteessa tuo lämmönsäätö käytännössä tapahtuu, mutta automaatti-ilmastoidussahan sähkömoottori säätää läppää, joka määrää lämpimän ja kylmän ilman suhdetta.
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
Re: lämmitys 900 g
T5 ja T7 moottoreiden välillä on melkoisesti eroa lämpenemisessä.
Minulla lämpenee 9-3 -99 Trionic5 automaatti n.10-15min ajon jälkeen sen verran että voi harkita hanskojen poistoa, kun taas 9-3 -01 Trionic7 automaatti puhaltaa lämpöstä ihan muutaman minuutin jälkeen.
Minulla lämpenee 9-3 -99 Trionic5 automaatti n.10-15min ajon jälkeen sen verran että voi harkita hanskojen poistoa, kun taas 9-3 -01 Trionic7 automaatti puhaltaa lämpöstä ihan muutaman minuutin jälkeen.
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: lämmitys 900 g
...Nooh...kompensoi vaan sitä rättikattoa näin talvikeleillä (vaikka tuskin se nyt mikään kovin kylmä on)Nappe kirjoitti:Minulla lämpenee 9-3 -99 Trionic5 automaatti n.10-15min ajon jälkeen sen verran että voi harkita hanskojen poistoa, kun taas 9-3 -01 Trionic7 automaatti puhaltaa lämpöstä ihan muutaman minuutin jälkeen.
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
Re: lämmitys 900 g
Tuo venttiilien määrä suhteessa lämpenemiseen on ihan urbaanilegenda.
Kun kaikki on kunnossa (termarit ja ilmastoinnin/lämmön säätimet) ja röörit puhtaat ja riittävästi jäähdytysnestettä, lämpenee saappi kuin saappi muutamassa kilsassa.
Kun kaikki on kunnossa (termarit ja ilmastoinnin/lämmön säätimet) ja röörit puhtaat ja riittävästi jäähdytysnestettä, lämpenee saappi kuin saappi muutamassa kilsassa.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11