9-3 Kuumeilua ja muutama kysymys.
9-3 Kuumeilua ja muutama kysymys.
Pihassa oleva Saab kokoelma on kaivannut hieman lisäystä ja tänään Saab kuume iski niin täydellisesti, että jouduin jo yhdestä vm. 2000 9-3 Saabista hieromaan kauppoja. Hieronnan kohde on tämä:
http://www.autokaari.fi/item.aspCarInde ... aihtoautot
(Alunperin tarkoituksena oli ostaa 9-5, mutta kun sopivaa ei oikein ole tullut vastaan niin katseet kääntyi myös 9-3 malliin joiden tarjonta on jo huomattavasti runsaampi.)
Siistin oloinen auto eikä ajossakaan tullut huomattua mitään erityisiä valituksen aiheita. Ongelma vain on, että tähänastinen Saab kokemus liittyy enemmänkin noihin about 80-luvun 99 ja 900 malleihin. Nyt kun tuota 9-3:sta pitää oikeen "luupin" kanssa mennä läpi, niin mitä kannattaisi tarkistella? (Tähän löytynee jo aikaisempia vastauksiakin, mutta Saab taudin oireet ovat nyt niin pahat, että en tiedä kykenekö niitä löytämään...).
[lisäys-->]
- Tyyppivikalista löytyi.
- Pientä kosteutta olin havaitsevinani kuskinpuoleisessa moottorin päädyssä. Nuo vanhat Saabit joista on kokemusta ovat perinteisesti jonkin verran kastelleet moottoria öljyllä ja niistä ei ole yleensä tarvinnut hirveäti huolestua. Mitenkähän on laita näiden uudempien kanssa? Ilmeisesti kannenpulttien kanssa on ollut jotain ongelmia...
[<--lisäys]
Varusteet olivat ihan ok. Seuraavassa listaa (niistä jotka käsittääkseni poikkeavat perusmallista):
- Automaattinen ilmastointi
- 2 x Saab aluvanteet (vanteet kunnossa ja ihan ok näköiset, talvikumit välttävät).
- Lohkolämmitin
- irrotettava vetokoukku
- vakionopeudensäädin
- SID2 (pikselit ilmeisesti ok)
- Audio ilmeisesti AS2 (CD). Edessä ei minun mielestä ole ylim. bassokaiuttimia joka tekisi siitä AS3:n.
- Sähkötoimiset ikkunat.
[lisäys-->]
- Sähkötoiminen antenni
[<--lisäys]
Auton kehutaan olevan "Sport" mallia. Sitä en tiedä mitä tämä tarkalleenottaen tuo lisää verrattuna tavalliseen 9-3S:ään ja toisaalta mitä varusteita SE mallissa on enemmän?
Mielipiteitä hinnasta? Yleiseen "Pohojanmaalla" olevaan hintatasoon nähden pyyntihinta on mielestäni keskitasoa. Luonnollisesti tuosta puhutaan vielä jonkin verran pois. Auto on kyllä siististi pidetyn näköinen (tyyppillisiä ovenpökkimiä tms. pieniä painaumia en löytänyt) ja huollot on ainakin huoltovihkon mukaan tehty.
Ainoa merkittävä puute on varashälytin jota ei siis ole (eikä näin ollen kaukosäädintäkään). Mahtaakohan Saabin alkuperäinen olla kuinka kallis hankinta?
Kommenteista kiittäen,
TimoA
#1893
http://www.autokaari.fi/item.aspCarInde ... aihtoautot
(Alunperin tarkoituksena oli ostaa 9-5, mutta kun sopivaa ei oikein ole tullut vastaan niin katseet kääntyi myös 9-3 malliin joiden tarjonta on jo huomattavasti runsaampi.)
Siistin oloinen auto eikä ajossakaan tullut huomattua mitään erityisiä valituksen aiheita. Ongelma vain on, että tähänastinen Saab kokemus liittyy enemmänkin noihin about 80-luvun 99 ja 900 malleihin. Nyt kun tuota 9-3:sta pitää oikeen "luupin" kanssa mennä läpi, niin mitä kannattaisi tarkistella? (Tähän löytynee jo aikaisempia vastauksiakin, mutta Saab taudin oireet ovat nyt niin pahat, että en tiedä kykenekö niitä löytämään...).
[lisäys-->]
- Tyyppivikalista löytyi.
- Pientä kosteutta olin havaitsevinani kuskinpuoleisessa moottorin päädyssä. Nuo vanhat Saabit joista on kokemusta ovat perinteisesti jonkin verran kastelleet moottoria öljyllä ja niistä ei ole yleensä tarvinnut hirveäti huolestua. Mitenkähän on laita näiden uudempien kanssa? Ilmeisesti kannenpulttien kanssa on ollut jotain ongelmia...
[<--lisäys]
Varusteet olivat ihan ok. Seuraavassa listaa (niistä jotka käsittääkseni poikkeavat perusmallista):
- Automaattinen ilmastointi
- 2 x Saab aluvanteet (vanteet kunnossa ja ihan ok näköiset, talvikumit välttävät).
- Lohkolämmitin
- irrotettava vetokoukku
- vakionopeudensäädin
- SID2 (pikselit ilmeisesti ok)
- Audio ilmeisesti AS2 (CD). Edessä ei minun mielestä ole ylim. bassokaiuttimia joka tekisi siitä AS3:n.
- Sähkötoimiset ikkunat.
[lisäys-->]
- Sähkötoiminen antenni
[<--lisäys]
Auton kehutaan olevan "Sport" mallia. Sitä en tiedä mitä tämä tarkalleenottaen tuo lisää verrattuna tavalliseen 9-3S:ään ja toisaalta mitä varusteita SE mallissa on enemmän?
Mielipiteitä hinnasta? Yleiseen "Pohojanmaalla" olevaan hintatasoon nähden pyyntihinta on mielestäni keskitasoa. Luonnollisesti tuosta puhutaan vielä jonkin verran pois. Auto on kyllä siististi pidetyn näköinen (tyyppillisiä ovenpökkimiä tms. pieniä painaumia en löytänyt) ja huollot on ainakin huoltovihkon mukaan tehty.
Ainoa merkittävä puute on varashälytin jota ei siis ole (eikä näin ollen kaukosäädintäkään). Mahtaakohan Saabin alkuperäinen olla kuinka kallis hankinta?
Kommenteista kiittäen,
TimoA
#1893
-
- "Ruisku"
- Viestit: 145
- Liittynyt: To Tammi 22, 2004 23:01
- Paikkakunta: alaviN
Saabin varusteista
Omistan itse Saab 9-3 SE TurboJubileen (mittarissa ostohetkellä 74 tkm)joka on rek 21.12.2001. Ostin autoni 3.11.2003 ja se maksoi 22000 Euroa ja sain lisäksi alkuperäisille aluvanteille noin 600 euron arvoiset kumit. Käsittääkseni oman autoni varusteet verrattuna Sport malliin ovat lähes samat, mutta autossani on uudempi moottorimalli, jonka keskikulutus maantieajossa on 6,3 litraa/100 km. Lisänä sport malliin ainakin hiilikuitu look alike kojetaulu, puolinahkapenkit, joissa Turbo painatus selkänojissa, 5 puolaiset 16 tuuman aluvanteet, jotka kylläkin vaihdoin heti täksi kesäksi 17 tuumaisiin tyylikkäämpiin. Vakio 9-3 t:n varusteista puuttuu ainakin helmasarja ja puolinahkapenkit, ehkä myös vakionopeussäädin ja aluvanteet sekä sumuvalot. Omassa autossani ei tähän päivään mennessä ole ilmennyt minkäänlaista vikaa
Kuluja on tullut ainoastaan bensasta, käyttömaksusta ja vakuutuksista.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
SAAB 9-3 SE TurboJubilee vm. 2002, Musta 5 d ! Olen sairastunut vakavasti SAABISMIIN !
Hei Timo!
Jos kuume on oikein pahasti päällä, niin harkitse siirtymistä
Aero-mieheksi
. Oma kohtuullisesti ajettu ja erittäin hyvin pidetty
Aeroni on vielä myynnissä ja tarkemmat tiedot löytyvät linkistä:
http://www.nettiauto.com/105232
Varustetaso on todella kattava ja hinnasta voidaan vielä neuvotella.
Noita Aeron sähkösäätöisiä penkkejä on vaikea olla hehkuttamatta liikaa. Ovat vaan niin älyttömän mukavat ja hyvin tukevat
.
Onnea Saabin hankintaan ja jos kyseinen yksilö yhtään kiinnostaa,
niin pirauttele 040-8411 442/Tomi.
Jos kuume on oikein pahasti päällä, niin harkitse siirtymistä
Aero-mieheksi
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Aeroni on vielä myynnissä ja tarkemmat tiedot löytyvät linkistä:
http://www.nettiauto.com/105232
Varustetaso on todella kattava ja hinnasta voidaan vielä neuvotella.
Noita Aeron sähkösäätöisiä penkkejä on vaikea olla hehkuttamatta liikaa. Ovat vaan niin älyttömän mukavat ja hyvin tukevat
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Onnea Saabin hankintaan ja jos kyseinen yksilö yhtään kiinnostaa,
niin pirauttele 040-8411 442/Tomi.
Alkuperäinen varashälytin maksoi vm -01 autooni 320 euroa. Ostin vermeet paikalliselta Saab edustajalta Kuopiosta. Kalut on jo sisällä, mutta käsittääkseni laite täytyy vielä käydä kytkemässä toimintaan em. liikkeessä. Asennus on melko simppeli, sillä autossa on johtosarjat valmiina. Mulla tosin oli jo vakiona tuo kaukosäädin, eli sen joudut sitten varmaankin hankkimaan lisäksi.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 57
- Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 15:49
- Paikkakunta: Helsinki
No nyt loppui kuume (ja rahat...), mutta pihan komistuksena on nyt alkuperäisessä viestissäni kuolaamani 9-3.
Kiitoksia kaikille vinkeistä/tarjouksista sekä ylläpitäjille oma-aloitteisesta jäsen osion lisäämisestä.
Kaukoista ja hälyistä:
Käsitin niin, että vm.01 on kaukosäätö vakiona jolloin Saab huollon mukaan hälyttimen lisääminen maksaa about 220€. Nyt on kuulemma jokin kamppanja menossa ja muutoin olisi kalliimpi. Tuohon vm.00, joka on vakiona ilman kaukosäädintä, koko systeemi maksaa säätimineen n. 400€ asennettuna. (Aina varaosamyynnissä sama juttu: "Ai sulla onkin sitä vuosimallia/mallia/runkonumeroa/tms., silloin hinta kyllä pompsahtaa x euroa. Muihin malleihin se on kyllä halvempi.")
TimoA
#1893
p.s. Itse tosin jatkan jokapäiväisen leivän hankkimista vanhalla uskollisella vm.90 900S:llä ja vaimo sekä jälkikasvu "naatiskelevat" uudemmalla...
Kiitoksia kaikille vinkeistä/tarjouksista sekä ylläpitäjille oma-aloitteisesta jäsen osion lisäämisestä.
Kaukoista ja hälyistä:
Käsitin niin, että vm.01 on kaukosäätö vakiona jolloin Saab huollon mukaan hälyttimen lisääminen maksaa about 220€. Nyt on kuulemma jokin kamppanja menossa ja muutoin olisi kalliimpi. Tuohon vm.00, joka on vakiona ilman kaukosäädintä, koko systeemi maksaa säätimineen n. 400€ asennettuna. (Aina varaosamyynnissä sama juttu: "Ai sulla onkin sitä vuosimallia/mallia/runkonumeroa/tms., silloin hinta kyllä pompsahtaa x euroa. Muihin malleihin se on kyllä halvempi.")
TimoA
#1893
p.s. Itse tosin jatkan jokapäiväisen leivän hankkimista vanhalla uskollisella vm.90 900S:llä ja vaimo sekä jälkikasvu "naatiskelevat" uudemmalla...