9-3 Sisämelu

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
tlaakso
"Aero"
Viestit: 373
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 21:54
Paikkakunta: Paimio

9-3 Sisämelu

Viesti Kirjoittaja tlaakso »

Terve!

Saakos tuota sisämelua jollain puslien vaihdolla tms. pienemmäksi? Alkaa ärsyttää pikkuhiljaa ja alkanut tässä jo miettiä 9-5 ostamista, mutta autonvaihto ei nyt ole tällä hetkellä minulla järkevää...

Tietty kai melua sais pois ruiskimalla koko auto täyteen noise killeriä mutta vaatii aika purkamista...

Joten onko yleisessä tietoisuudessa mistä tuo sisäjyrinä johtuu (paitsi Suomen teiden laadusta tms.?)

Tällä hetkellä melusaaste senkun lisääntyy kesäajasta, kiitos Nokian nastarenkaiden...Mutta ei se kesälläkään kovin hiljainen ole.
Kannatusjäsen
#3382
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1079
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Re: 9-3 Sisämelu

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Taitaa olla ominaisuus. Suomen tiet on suhteellisen karheita pinnaltaan...
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Re: 9-3 Sisämelu

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Pohjan ja koteloiden massaus auttaa, mutta eron suuruudesta voi olla montaa mieltä...
saablari
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: To Maalis 30, 2006 10:12
Paikkakunta: Espoo

Re: 9-3 Sisämelu

Viesti Kirjoittaja saablari »

Terveeks!

9-3 on aika herkkä renkaille. Auto kulki kesällä kuin sukkasilla, kun vaihdoin alkup. Michelin 15-195/60V renkaiden tilalle Continental 15-195/65H.
9-5 AERO Wagon 2005
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: 9-3 Sisämelu

Viesti Kirjoittaja peinu »

Joo se on tuo nopeusluokka kesärenkaissa. Mitä hitaamman luokan renkaat, niin sen pehmeemmät ja hiljasemmat ne on. Esim. Saksassa ei tuollaisilla H-renkailla saisi ajaa, kun auton maksiminopeus on suurempi kuin renkaan maksiminopeus. Suomessahan sillä ei ole väliä kun maksiminopeus on autolla ja renkaalla se 120 km/h :)

Sen minkä renkaan hiljaisuudessa voittaa, sen kallisteluissa häviää.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
saablari
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: To Maalis 30, 2006 10:12
Paikkakunta: Espoo

Re: 9-3 Sisämelu

Viesti Kirjoittaja saablari »

Joo ei sun autolla, kun se on täyspaineturbo, mut mun on 2,0t automaatti ja huippu on vakiona 205 (H = max 210 km/h). Tosin chipattu mut sitä ei sakemanni tiedä! Aion vaihtaa myös Aerooni 17-225/45W renkaiden tilalle 17-205/50V renkaat, kun ei siitä mitään tuu, että kesärenkaat pitää Suomen kuppasilla teillä enemmän melua kun nastarankaat! Tupla v:t oli kyllä Saksassa juhlaa.
9-5 AERO Wagon 2005
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2107
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: 9-3 Sisämelu

Viesti Kirjoittaja patse »

Jossainhan sitä on todettu, että kitkarenkaat ovat hiljaisimmat ja taloudellisimmat pyörylät.
Mitä kautta tuo rengasmelu kabiiniin tulee? Alatukivarsien vai jousituksen ylätuennan vai vai...?
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Re: 9-3 Sisämelu

Viesti Kirjoittaja mursu »

Saabisti -77 kirjoitti:Taitaa olla ominaisuus. Suomen tiet on suhteellisen karheita pinnaltaan...
Tähän auttaa se kun opettelee ajamaan siinä missä muut ei aja. Asfaltti on huomattavasti sileämpää keskiviivan tuntumassa ja urien välissä, kuin itse urissa.

Nastarenkaalla on paha tapa hakata bitumi pois kivien välistä, ja asfaltti muistuttaa äkkiä öljysoraa :)
Vastaa Viestiin