Kojelaudan polttimoista
-
- "Kaasari"
- Viestit: 12
- Liittynyt: Ti Joulu 25, 2007 14:40
- Viesti:
Kojelaudan polttimoista
Yritin viestiketjuista etsiä tätä mutta...en löytänyt.
Eli:
miten 900NG keskikonsolin lämmittimien polttimot saa irti? Sain niitä käännettyä niin että eivät olleet enää "pännissä", mutta en saa niitä irti....
Voisiko joku ystävällinen sielu valaista minua tässä synkkyydessä`....??
Kiitos.
Niin siis kyseessä on manuaalinen lämmönsäätö....
Eli:
miten 900NG keskikonsolin lämmittimien polttimot saa irti? Sain niitä käännettyä niin että eivät olleet enää "pännissä", mutta en saa niitä irti....
Voisiko joku ystävällinen sielu valaista minua tässä synkkyydessä`....??
Kiitos.
Niin siis kyseessä on manuaalinen lämmönsäätö....
Hyvästä Saabista kannattaa aina vähän maksaa
F.L.B. = Finnish Lazy Bastards
Pieru tuuletti kiveksiäni kuin tuuli pyykkiä narulla.
SAAB 900 S 2.0 1997
F.L.B. = Finnish Lazy Bastards
Pieru tuuletti kiveksiäni kuin tuuli pyykkiä narulla.
SAAB 900 S 2.0 1997
Re: Kojelaudan polttimoista
Irroititko sen levyn, jossa polttimot/kannat ovat kiinni? Lähtee varovaisesti vetämällä suoraan ulospäin. Niitä pikkukynsiä voi hiukan avittaa pikkumeisselillä.
HT_ng900 #1139
9-3 SC 1.8t -08
RAUMA
9-3 SC 1.8t -08
RAUMA
Re: Kojelaudan polttimoista
Tilitetäämpä samaan aiheeseen liittyen... Omat vastaavat sammuivat kaikki keskikonsolin purkuoperaation tuloksena. Täytynee avata uudestaan ja ihmetellä. Johtonipunkin pitäisi olla kiinni kunnolla, joten vähän ihmetyttää täälläkin päässä. Lisäksi kiusaa aiheuttavat joskus harvoin himmentyvät mittarivalot ja kellon valo. Kosketushäiriö jossain päin, oletan. Kirkkaussäätöä kelailemalla edestakaisin valot syttyvät uudestaan joten mahtaako vika olla säätimen päässä ja kuinka kyseinen palikka irtoaa sopuisasti?
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Re: Kojelaudan polttimoista
Itsekin hämmästelin mikä niihin taustavaloihin tuli, kun yksikään ei palanut keskikonsolin purku- ja kasausoperaation jälkeen. Katselin lamppuja tarkemmin, niin rikki olivat ihan normaalisti, lanka poikki. Oli varmaan sellaiset terävät napsut, mitä tollasten muovilirpakkeiden nyppimisestä tulee, liikaa vanhoille langoille. Epäilin kyllä ensin, että sen piirilevyn liitos meni jotenkin vituralleen. Vaihdoin lamput, ja alkoi toimia. Ovat taasen aika hyvän hintaisia alkup. 8 €. Yhden ostin, loppuihin vaihdoin kantaan itse uuden lampun, 100 mA.
Se himmennin lähtee varovasti ulospäin kampeamalla.
Se himmennin lähtee varovasti ulospäin kampeamalla.
HT_ng900 #1139
9-3 SC 1.8t -08
RAUMA
9-3 SC 1.8t -08
RAUMA
-
- "Kaasari"
- Viestit: 12
- Liittynyt: Ti Joulu 25, 2007 14:40
- Viesti:
Re: Kojelaudan polttimoista
Kiitos, se levy näyttää niin "prässätyltä" etten raaskinut sitä alkaa keventelemään.HT_ng900 kirjoitti:Irroititko sen levyn, jossa polttimot/kannat ovat kiinni? Lähtee varovaisesti vetämällä suoraan ulospäin. Niitä pikkukynsiä voi hiukan avittaa pikkumeisselillä.
Hyvästä Saabista kannattaa aina vähän maksaa
F.L.B. = Finnish Lazy Bastards
Pieru tuuletti kiveksiäni kuin tuuli pyykkiä narulla.
SAAB 900 S 2.0 1997
F.L.B. = Finnish Lazy Bastards
Pieru tuuletti kiveksiäni kuin tuuli pyykkiä narulla.
SAAB 900 S 2.0 1997
Re: Kojelaudan polttimoista
Mikäs on, kun mittarivalot syttyvät, kun kääntää virran päälle, mutta sammuvat sitten hitaasti? Auto on ollut vasta muutaman päivän ja olen tavannut ohjekirjaa ja koittanut opetella asioita.
Re: Kojelaudan polttimoista
Mitenkäs saa vaihdettua polttimon ajovalojenkorkeudensäätökytkimeen?
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Re: Kojelaudan polttimoista
Nyt alkaa selkiintymään mittarivalojen katoaminen, kun tuli ajettua pitempi matka pimeällä. Mittarivalot syttyvät välillä ja palavat pitkäänkin, kunnes taas sammuvat. Jossain vaiheessa esiintyi pätkimistä, kun käsitteli himmennyssäädintä. Pitänee koittaa purkaa se, jos vaikka löytyisi kosketushäikkä.
Re: Kojelaudan polttimoista
eikös ton himmentimen saa ohitettua, kun pistää johdot yhteen? Sillä voisi testata, että vika on himmentimessä. Tosin se muutenkin näyttää tässä tapauksessa lähes varmalta.
NG 9-5 2.0 Aero XWD -10
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
-
- "Turbo"
- Viestit: 262
- Liittynyt: To Huhti 15, 2004 11:33
- Paikkakunta: Vahto
Re: Kojelaudan polttimoista
Himmentimen liukupinnoissa todennäköisesti likaa tai hapettumaa. Ensiapuna voi käyttää PRF 6-68 (RUSKEA PULLO, ei sininen). Ei tarvitse välttämättä purkaa kytkintä, jos pääsee suihkuttamaan kytkimen sisään jostain välistä.JMR kirjoitti:Nyt alkaa selkiintymään mittarivalojen katoaminen, kun tuli ajettua pitempi matka pimeällä. Mittarivalot syttyvät välillä ja palavat pitkäänkin, kunnes taas sammuvat. Jossain vaiheessa esiintyi pätkimistä, kun käsitteli himmennyssäädintä. Pitänee koittaa purkaa se, jos vaikka löytyisi kosketushäikkä.
93 2.0T SE -01 (2000-2017)
900i 16 -89 (1994-2000)
900i 16 -89 (1994-2000)
Re: Kojelaudan polttimoista
Viimein pääsin purkamaan himmenninkatkaisijan. En millään löytänyt vikaa. Himmennin toimi erinomaisesti aina, kun se oli käsissä, mutta heti, kun sen työntää paikoilleen, niin alkaa temppuilu. Toivottavasti vika ei ole jossain pitemmällä johdoissa, näyttää olevan aika purkutyön takana. Pitäis päästä koittamaan toisella katkaisijalla.
Keksin sellaisen konstin himmentimen irroittamiseksi, että ottaa pihdeillä himmenninrullasta kiinni, ja nyppäisee. Kannattaa laittaa kankaanpala leukojen suojaksi. Meisselillä kampeamalla naarmuttaa paikkoja ja katkaisija tulee vinossa aika huonosti reiästään.
Keksin sellaisen konstin himmentimen irroittamiseksi, että ottaa pihdeillä himmenninrullasta kiinni, ja nyppäisee. Kannattaa laittaa kankaanpala leukojen suojaksi. Meisselillä kampeamalla naarmuttaa paikkoja ja katkaisija tulee vinossa aika huonosti reiästään.
Re: Kojelaudan polttimoista
Olisiko jollain tiedossa ikkunannostimien kytkimien valaistuksen hoitavan polttimon tehoa. 40 69 373 on varaosanumero.
Kävi perinteisesti, ajattelin mitata omasta autostani tuon polttimon vastusarvon, jotta osaisin ostaa oikeanlaisen polttimon siskon autoon. No irrotettaessa siitäkin katkes lanka ja nyt on tarve jo kahdelle polttimolle eikä tehosta hajuakaan. Vai pitääkö käydä marmoritiskiltä yksi uusi ja sen perusteella motonetistä toinen?
Kävi perinteisesti, ajattelin mitata omasta autostani tuon polttimon vastusarvon, jotta osaisin ostaa oikeanlaisen polttimon siskon autoon. No irrotettaessa siitäkin katkes lanka ja nyt on tarve jo kahdelle polttimolle eikä tehosta hajuakaan. Vai pitääkö käydä marmoritiskiltä yksi uusi ja sen perusteella motonetistä toinen?
Saab 9-3 2.2Tid -99 475tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 485tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 240tkm Varaosiksi
Saab 900i 2.1 16v -92 485tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 240tkm Varaosiksi
Re: Kojelaudan polttimoista
Itse itselleni vastaten, jos jollekkin olisi hyötyä. Motonetista saa 2W tehoisia polttimoja joissa suoraan sopiva kanta. Motonet numero 43-2617 ja kuitissa tyyppi 12V/2W Bx8,4d. maksoivat 1.90 2kpl.
Alkuperäisen polttimon tehosta minulla ei ole hajuakaan, mutta tuo 2W ei kirkkauden puolesta näyttäisi olevan ainakaan kaukana aikaisemasta. (en tiedä liekkö sekään ollut aito)
Alkuperäisen polttimon tehosta minulla ei ole hajuakaan, mutta tuo 2W ei kirkkauden puolesta näyttäisi olevan ainakaan kaukana aikaisemasta. (en tiedä liekkö sekään ollut aito)
Saab 9-3 2.2Tid -99 475tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 485tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 240tkm Varaosiksi
Saab 900i 2.1 16v -92 485tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 240tkm Varaosiksi