Hätä! Hätä! Moottori ongelma!
Re: Hätä! Hätä! Moottori ongelma!
Kannattaa muistaa, että myös moniilla muilla autonvalmistajilla on pitkälti yhtä vakavia huohotinongelmia, mutta ei vastaavaa "moottoritakuuta" vaan remontit tehdään aina tehdastakuun jälkeen asiakkaan laskuun...
Eski
Eski
Re: Hätä! Hätä! Moottori ongelma!
Tämä on paljon mahdollista, ja jopa todennäköistä, mutta kaikkea pitää yrittää. Olen kyllä tehnyt duunia sen eteen, että saisin selville, kenen sana asiassa voisi olla riittävän "painava". Ei se "valtuutettu mekaanikko" tule olemaan ainoa kortti tässä pelissä.Mimmi kirjoitti:Haluaisin kiinnittää huomiota "valtuutettuun korjaajan", joka ei kuitenkaan ole Saab-asiantuntija. Väittäisin, ettei GM/Saab pistä tälle "todistukselle" mitään arvoa.
Tästä en ymmärtänyt sanaakaan.Mimmi kirjoitti:Tässä huolenpito-ohjelmassa on kyseessä kuitenkin VAPAAEHTOINEN asia, jolloin takuulla ei ole mitään tekemistä asian kanssa (takuuhan on 2 vuotta ensirekisteröinnistä).
EDIT: Jos tarkoitit sitä, ettei minun tarvitse todistella kenellekään sitä, että autoon on tehty sitä "huolenpitoa" saadakseni takuun, niin sitten ymmärrän. Se olikin hyvä pointti, en muistanut enää sitä mainintaa vapaaehtoisuudesta. Nyt on yksi asia vähemmän tässä sopassa. Mistä 2 vuoden takuusta puhuit tuossa?
Saab 9-3 2.0t -01
Re: Hätä! Hätä! Moottori ongelma!
Noinhan se on. Kansan suussa kääntynyt takuuksi. Retoriikkaa...Mimmi kirjoitti:Saab on antanut VAPAAEHTOISEN huolenpito-ohjelman moottorille (ei siis takuuta, vaikka kaikki puhuvat 8 vuoden moottoritakuusta).
Saksassa on kuulemma raati, joka päättää nämä "takuu"asiat. Toki siinä välissä häärää myös se takuuvastaava.Mimmi kirjoitti:Merkkihuollon leimat ovat helpoin (ei siis ainoa) tapa todistaa huoltojen oikeellisuus. Takuuvastaavan vastaus on tosin erittäin painava todistus sinua vastaan.
Saab 9-3 2.0t -01
Re: Hätä! Hätä! Moottori ongelma!
Itsekin olen syyllistynyt tähän "moottoritakuusta" puhumiseen, mutta olen käyttänyt aina lainausmerkkejä. Ei tahdo millään jaksaa aina kirjoittaa taannehtiva kahdeksanvuotinen huolenpito-ohjelma ja siksi tulee käytettyä tuota virheellistä "moottoritakuu"-termiä.
Eski
Eski
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Hätä! Hätä! Moottori ongelma!
äkkiähän taitava tekeen kuitin ruotsin esson pikahuoltoon vuodella 98-jotain ja kuka piru sitä oikeaksi todistaa... ja kuitti kuitenkin riitettävä todisteeksi tehdystä huollosta. miten se sitten pitäisi todistaa? Åke tulee ruotsista ja todistaa tehneensä juuri sen auton huollon 6 ja puoli vuotta sitten? En toki yllytä moiseen tai kannata, mutta totean vain sen olevan mahdollista...
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: Hätä! Hätä! Moottori ongelma!
Hah! Yhdestä pytystä paloi pakoventtiili ja saapi rupes kuulostaan subarulta
Mikähän tuonkin on sitten aiheuttanut? Onkohan käynnyt laihalla?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Re: Hätä! Hätä! Moottori ongelma!
ykkös vai nelospytty? (veikkaus..). Onko pakolämmöistä tietoa? Menikö vedossa, vai cruisella..?
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: Hätä! Hätä! Moottori ongelma!
Kolmos pytty ja täyskaasu kiihdytyksessä. Pitänee laittaa kolkki vähäksi aikaa jäähylle, kun tuli ostettua toinen rassi.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Re: Hätä! Hätä! Moottori ongelma!
Mulla meni 1pytyltä 1pakovena ja kaikki pakovenat oli saannu kuumaa...seurauksella kansi, männät ja turbo paskax (venanpalanen pakopesään).
9-3.1972
Re: Hätä! Hätä! Moottori ongelma!
Eihä tuo vielä mitää. 8 pakovenaa ja 2 imuvenaa kieroon. Ja syy ei ollut kenessäkään muussa kuin itsessäni
No tulipa vaihettua kaikki kuluvat osat samalla.
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: Hätä! Hätä! Moottori ongelma!
Niin no kuskissa se varmaan pohjimmainen syy on tuohon minunkin konevikaan ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Re: Hätä! Hätä! Moottori ongelma!
Jahas, pitääkö tässä ruveta järjesteleen potkiaisiaOlli Kinaret kirjoitti:Pitänee laittaa kolkki vähäksi aikaa jäähylle, kun tuli ostettua toinen rassi.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: Hätä! Hätä! Moottori ongelma!
No ilman muuta ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: Hätä! Hätä! Moottori ongelma!
No niin nyt olisi kansi kiinnitystä vaille valmiina, mutta mistä sais sellaisen hylsyn kannen pultteihin? Oli näköjään jotakin erikoista mallia ne pultit. Niin ja eihän Saabin kannenpultit ole venyvää mallia vai voiko käyttää vanhoja pultteja?
PS. Itse kun tekee, niin saa mitä sattuu tulemaan![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
PS. Itse kun tekee, niin saa mitä sattuu tulemaan
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Re: Hätä! Hätä! Moottori ongelma!
Kannenpultit ovat kyllä venyviä, mutta voi niitä pultteja muutaman kerran uudestaan käyttää. Eli jos ei ole ennen samoilla pulteilla remppailtu niin ei pitäisi olla ongelmaa.
Hylsy on nimeltään E16 (käänteinen torx), ja pitäisi löytyä kaikista hyvin varustelluista työkalu/tarvikeliikkeistä..
Hylsy on nimeltään E16 (käänteinen torx), ja pitäisi löytyä kaikista hyvin varustelluista työkalu/tarvikeliikkeistä..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com