Käsijarrun säätö

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Taigeri
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 17:19

Käsijarrun säätö

Viesti Kirjoittaja Taigeri »

Pitäisi kiristää käsijarrua. Sain kiristettyä auton alta molempien vaijereiden säädöstä (käsijarrukahvan juurelta). Vielä pitäisi saada puolittaissäätö tasaiseksi. Mistä näitä säädetään? Vasen puoli on nimittäin jonkin verran heikompi.

P.S. Haulla löysin jotain, mutta niiden linkit eivät enää toimi.
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Re: Käsijarrun säätö

Viesti Kirjoittaja 900i »

Käsijarru säädetään taka "rummuista" harvoin tarvii koskea vaijereihin.

Haulla löytyy vaikka kuinka paljon. http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... ht=vaijeri
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Taigeri
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 17:19

Re: Käsijarrun säätö

Viesti Kirjoittaja Taigeri »

Löytyi se ohje sitt lopulta. Haulla siis. Käsijarru toimii nyt, mutta oli kyllä yllättävän hankala hahmottaa sitä rattaan paikkaa jarrurummun sisältä. Kiitokset!
MrG
"Aero"
Viestit: 409
Liittynyt: Su Elo 07, 2005 16:23

Re: Käsijarrun säätö

Viesti Kirjoittaja MrG »

Ja yleensä sitä tulee vielä ruuvattua väärään suuntaan. :|
VVV
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ma Syys 05, 2005 10:40
Paikkakunta: Ikaalinen\Tre

Re: Käsijarrun säätö

Viesti Kirjoittaja VVV »

Tiivistettynä se käsijarru on ehdottomasti surkein palikka koko autossa. Ei koskaan kunnolla täysin toimivana ja säädöissä. Katsastuksesta on tähän asti mennyt sekalaisilla säätötoimilla aina läpi, mutta kokonaisuus on sieltä ja syvältä.
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Re: Käsijarrun säätö

Viesti Kirjoittaja mursu »

VVV kirjoitti:Tiivistettynä se käsijarru on ehdottomasti surkein palikka koko autossa. Ei koskaan kunnolla täysin toimivana ja säädöissä. Katsastuksesta on tähän asti mennyt sekalaisilla säätötoimilla aina läpi, mutta kokonaisuus on sieltä ja syvältä.
Drive-iniin jonon hännille, äkkiä perä ylös ja naputtelee kengät niin leveälle ettei käsin jaksa pyörittää kun on renkaat kiinni. Testattu ja hyväksi todettu konsti :)

Jos rumpuja availee niin kannattaa laittaa ne säätöruuvit samoin päin molemmin puolin... :)
Vastaa Viestiin