93 2.2TiD vm 04 käynnistysongelma

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
kheikkil
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 10:30
Paikkakunta: Espoo

93 2.2TiD vm 04 käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja kheikkil »

Auto tehnyt kolmekertaa temput: kun käynnistää niin käy ehkä pari sekunttia ja sammuu. Ei lähde käyntiin. Sitten kun antaa seista pari tuntia niin lähtee ilosesti käyntiin? Onko muilla ollut samaa ongelmaa? Mikä vois olla syy? Kaukosäädintä olen painellut et jos olis käynnistyksen esto jotenkin päällä. Ei oo auttanut-. Ainoastaan aika auttaa...
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Re: 93 2.2TiD vm 04 käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Pitäneekö tähänkin ensin ehdottaa sitä melko yleistä käynnistyshäiriöiden syytä, eli niitä ruiskusuuttimien paluuputkia.
Nuo oireet eivät kyllä oikeen siihen täsmää sikäli, että vuotavilla letkuillakin pitäisi muuan minuutin sahaamisen jälkeen viimeistään lähteä.
petrite75
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: To Loka 08, 2009 17:20

Re: 93 2.2TiD vm 04 käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja petrite75 »

MOI! Minullla samanmallinen saab TID ja parikertaa olen joutunut pettymään kun ei ole heti lähtenyt käyntiin! saanut sahata useamman kerran!

Mulla tehnyt parikertaa ettei muutaman pyörityksen jälkeen ole kylmänä startannut, mutta lämpösenä starttaa iloisesti!

Oiskohan vika hehkutulpissa kun kilometrejä on nyt 129 000km mittarissa eli kannattaisko hehkutulpat vaihtaa vai mikähän tässä on syynä?
ysi-3
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: Ke Heinä 20, 2005 13:03

Re: 93 2.2TiD vm 04 käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja ysi-3 »

Moi.
Minulla oli entisessä -04 SS:ssä samallainen vika, joka johtui sammutusläpän väärästä toiminnasta, elikkä sammutus läppää ohjaava alipaineventtiili oli rikki ja piti sammutusläppää kiinni. Seuraavan kerran kun ei lähde käyntiin niin nykäise sammutusläpän alipaineletku irti niin pitäisi lähteä käyntiin jos vika tuossa venttiilissä.
petrite75
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: To Loka 08, 2009 17:20

Re: 93 2.2TiD vm 04 käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja petrite75 »

ysi-3 kirjoitti:Moi.
Minulla oli entisessä -04 SS:ssä samallainen vika, joka johtui sammutusläpän väärästä toiminnasta, elikkä sammutus läppää ohjaava alipaineventtiili oli rikki ja piti sammutusläppää kiinni. Seuraavan kerran kun ei lähde käyntiin niin nykäise sammutusläpän alipaineletku irti niin pitäisi lähteä käyntiin jos vika tuossa venttiilissä.
Voitko vielä neuvoa, että missä se sellanen alipaineletku sijaitsee dieselissä konehuoneessa?? Kiitos neuvosta.
ysi-3
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: Ke Heinä 20, 2005 13:03

Re: 93 2.2TiD vm 04 käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja ysi-3 »

Moottorin suojakopan alla, imuputkessa.
Mutta jos lähtee käyntiin pitkällä starttaamisella, voi vika olla noissa Snugglesin ehdottamissa paluu putkissa tai hehkuissa, minulla vika oli tuo että lähti hyvin käyntiin mutta sammui heti.
Vastaa Viestiin