NG900T kirjoitti:Näköjään vuosimallieroja on paljon, oli tuossa mun 900 -95:ssa penkin korkeussäädön kaffa erilainen kuin 9-3:ssa.
Vertailu pitäis suorittaa 900-98 ja 9-3-98 välillä.
Ilmeisesti vuosimalleissa on sitten tosiaan eroja. Ainakin -95 ja -96 mallin 900:ssa on sellainen teleskooppinen keppi jolla säädetään yhdellä liikkeellä korkeus. Omassani (-01 OG9-3) on taas ns. pumpattava kahva. Myös kahva on täysin erimallinen.
Ja puhun siis ei sähkökäyttöisestä penkistä.
Edit: EPC:n mukaan -98 mallin 900 ja OG9-3 on erilaiset systeemit.
OPEL SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url] Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Selvennetään: Jokaisessa 9-3:ssa vakiona. Sivuturvatyynyt olivat nimenomaan yksi (eikun siis kaksi tai miten monena komponenttina ne onkaan laskettu) niistä 1099 uudistuksesta 9-3 vs. 900.
Ok, kiitos vahvistuksesta. En vaan mistään löytänyt Airbag-tekstejä vaikka kuinka etsin. Myöskään matkustajan edessä ei ole mitään tekstiä, siellä ei sitten aina taida bägiä olla?
Juu, matkustajan bägi ei ainakaan alkuun ollut vakio, oli kuitenkin valinnaisvarusteena saatavissa kaikkiin varustetasoihin. 9-3:n ensiesitteen (joka nyt sattui käteen) mukaan etuistuimet ovat leveämmät ja mukavammat kuin 900:ssa eli siinä taas muutama uudistus. Automaattivaihteiston valitsinkin oli muotoiltu uusiksi...
Juha96 kirjoitti:9-3:n ensiesitteen (joka nyt sattui käteen) mukaan etuistuimet ovat leveämmät ja mukavammat kuin 900:ssa eli siinä taas muutama uudistus.
Onko esim. M98 9-3:ssa ja 9-5:ssä samat jakkarat, kun ainakin äkkiseltään siltä näyttää.
Kysymystä tähän liittyen, haulla en onnistunut löytämään.
Käykö ng900:n ACC ohjausyksikkö/paneeli suoraan 9-3:n, vai tuleeko yhteensopivuusongelmia?
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01 Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16 #2244 "A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
"Sisätiloissa mittaristo ja ohjauspyörä oli muutettu samankaltaisiksi kuin vuotta aikaisemmin esitellyssä 9-5:ssä. Myös entistä leveämmät istuimet olivat peräisin isoveljestä."
En mene tosin sanomaan, että tuo saitti olisi oikeassa, pisti vaan silmään.
NG 9-5 2.0 Aero XWD -10
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
Juha96 kirjoitti:Sivuturvatyynyt olivat nimenomaan yksi (eikun siis kaksi tai miten monena komponenttina ne onkaan laskettu) niistä 1099 uudistuksesta 9-3 vs. 900.
Mimmi kirjoitti:Silloin penkit olisivat samalla varaosanumerolla.
Ei liity varsinaisesti asiaan, mutta kysyn kun tiedät kuitenkin.
Luulin aina, että NG900:ssa on apukuskin penkissä tunnistin hanttimiehen airbägiä varten, mutta penkinlämmitintä korjatessa huomasin, ettei penkkiin mene muuta kuin lämmittimen johdot. Tarkoittaako siis sitä, että kolarissa pussi laukeaa vaikkei kukaan istukkaan apumiehen paikalla. (Ymmärtääkseni juuri tämän takia etumatkustajan penkissä tapaa yleensä olla jokin tunnistin, jottei räjäytä säkkiä turhaan).
Mimmi kirjoitti:Pelkääjän bägigin räjähtää samaan aikaan, oli siinä istujaa tai ei.
Näinhän siinä varmaan sitten juu käy. Mutta olenko TÄYSIN hakoteillä tuon käsityksen kanssa, että jossain autossa olisi penkissä/turvavyön lukossa antureita aihetta silmällä pitäen.?