9-3 ja 900 erot
Ilmeisesti vuosimalleissa on sitten tosiaan eroja. Ainakin -95 ja -96 mallin 900:ssa on sellainen teleskooppinen keppi jolla säädetään yhdellä liikkeellä korkeus. Omassani (-01 OG9-3) on taas ns. pumpattava kahva. Myös kahva on täysin erimallinen.NG900T kirjoitti:Näköjään vuosimallieroja on paljon, oli tuossa mun 900 -95:ssa penkin korkeussäädön kaffa erilainen kuin 9-3:ssa.
Vertailu pitäis suorittaa 900-98 ja 9-3-98 välillä.
Ja puhun siis ei sähkökäyttöisestä penkistä.
Edit: EPC:n mukaan -98 mallin 900 ja OG9-3 on erilaiset systeemit.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Veikkaisin, että noihin mainostettuihin yli tuhanteen muutokseen on laskettu mukaan, myös ng900 94-98 aikana tulleet parannukset.
Yksi ero mitä en huomannut listassa on satkussa olevat koomiset väliroiskleäpät.
Yksi ero mitä en huomannut listassa on satkussa olevat koomiset väliroiskleäpät.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Ok, kiitos vahvistuksesta. En vaan mistään löytänyt Airbag-tekstejä vaikka kuinka etsin. Myöskään matkustajan edessä ei ole mitään tekstiä, siellä ei sitten aina taida bägiä olla?Selvennetään: Jokaisessa 9-3:ssa vakiona. Sivuturvatyynyt olivat nimenomaan yksi (eikun siis kaksi tai miten monena komponenttina ne onkaan laskettu) niistä 1099 uudistuksesta 9-3 vs. 900.
Juu, matkustajan bägi ei ainakaan alkuun ollut vakio, oli kuitenkin valinnaisvarusteena saatavissa kaikkiin varustetasoihin. 9-3:n ensiesitteen (joka nyt sattui käteen) mukaan etuistuimet ovat leveämmät ja mukavammat kuin 900:ssa eli siinä taas muutama uudistus. Automaattivaihteiston valitsinkin oli muotoiltu uusiksi...
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Onko esim. M98 9-3:ssa ja 9-5:ssä samat jakkarat, kun ainakin äkkiseltään siltä näyttää.Juha96 kirjoitti:9-3:n ensiesitteen (joka nyt sattui käteen) mukaan etuistuimet ovat leveämmät ja mukavammat kuin 900:ssa eli siinä taas muutama uudistus.
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Re:
Kysymystä tähän liittyen, haulla en onnistunut löytämään.NG900T kirjoitti: -ACC ohjausyksikkö (painikkeiden merkinnät)
Käykö ng900:n ACC ohjausyksikkö/paneeli suoraan 9-3:n, vai tuleeko yhteensopivuusongelmia?
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Re: 9-3 ja 900 erot
Ajovalo.net:
"Sisätiloissa mittaristo ja ohjauspyörä oli muutettu samankaltaisiksi kuin vuotta aikaisemmin esitellyssä 9-5:ssä. Myös entistä leveämmät istuimet olivat peräisin isoveljestä."
En mene tosin sanomaan, että tuo saitti olisi oikeassa, pisti vaan silmään.
"Sisätiloissa mittaristo ja ohjauspyörä oli muutettu samankaltaisiksi kuin vuotta aikaisemmin esitellyssä 9-5:ssä. Myös entistä leveämmät istuimet olivat peräisin isoveljestä."
En mene tosin sanomaan, että tuo saitti olisi oikeassa, pisti vaan silmään.
NG 9-5 2.0 Aero XWD -10
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
Re:
...ja se suojana oleva muoviosa ja tietysti myös se tarra siinä lasketaan, joka ilmoittaa airbägistä...9-5T kirjoitti:tyynyt, mutterit, johdot, liittimet, johdonpidikkeet, anturit yms.Juha96 kirjoitti:Sivuturvatyynyt olivat nimenomaan yksi (eikun siis kaksi tai miten monena komponenttina ne onkaan laskettu) niistä 1099 uudistuksesta 9-3 vs. 900.
Re: 9-3 ja 900 erot
Ei liity varsinaisesti asiaan, mutta kysyn kun tiedät kuitenkin.Mimmi kirjoitti:Silloin penkit olisivat samalla varaosanumerolla.
Luulin aina, että NG900:ssa on apukuskin penkissä tunnistin hanttimiehen airbägiä varten, mutta penkinlämmitintä korjatessa huomasin, ettei penkkiin mene muuta kuin lämmittimen johdot. Tarkoittaako siis sitä, että kolarissa pussi laukeaa vaikkei kukaan istukkaan apumiehen paikalla. (Ymmärtääkseni juuri tämän takia etumatkustajan penkissä tapaa yleensä olla jokin tunnistin, jottei räjäytä säkkiä turhaan).
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
Re: 9-3 ja 900 erot
Näinhän siinä varmaan sitten juu käy. Mutta olenko TÄYSIN hakoteillä tuon käsityksen kanssa, että jossain autossa olisi penkissä/turvavyön lukossa antureita aihetta silmällä pitäen.?Mimmi kirjoitti:Pelkääjän bägigin räjähtää samaan aikaan, oli siinä istujaa tai ei.
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
Re: 9-3 ja 900 erot
Ainakin 9-3:ssa on vänkärin penkissa tunnistin istujan olemassaololle. Vaikuttaa ainakin fasten beats-valoon ja kilinään sekä penkinlämmittimeen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com