Sisäänajo
Sisäänajo
Siinä se on! Sisäänajo suoritettu vihdoin ja viimein...
Tuli tässä tämän oman auton sisäänajon merkitystä pohtiessani mieleeni, että löytyykö foorumilta kuinka paljon 300tkm ajettuja NG-satkuja tai OG-9-3:sia ja kuinka huoleton kyseinen taival on ollut? Lisäksi kiinnostaa kuulla millä moottorilla on ajeltu. Tuosta laitteesta ei pahemmin harmia ole koitunut ilmamassamittaria lukuunottamatta.
Tuli tässä tämän oman auton sisäänajon merkitystä pohtiessani mieleeni, että löytyykö foorumilta kuinka paljon 300tkm ajettuja NG-satkuja tai OG-9-3:sia ja kuinka huoleton kyseinen taival on ollut? Lisäksi kiinnostaa kuulla millä moottorilla on ajeltu. Tuosta laitteesta ei pahemmin harmia ole koitunut ilmamassamittaria lukuunottamatta.
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Re: Sisäänajo
288tkm täynnä T7 185hv OG9-3:lla ja hyvin pelaa. Ainoa murhe vitosvaihteen synkron tyyppiviaksi luettava kuluminen joka tulee kohta korjattua uudella synkrolla. Itsellä tosin vasta 10tkm ajalta kokemusta ja aiemmista rempoista ei tiedä kun niistä ei mukana kuitteja seurannut. Mutta mitä nyt tuota on itse tullut ropattua niin aika alkuperäiseltä vaikuttaa monikin paikka. GT17 jonka vaihdoin aeron mitsuun oli sekin ihan käyvässä kunnossa vielä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Sisäänajo
481 tkm alkaa seuraavaksi kertyä tauluun. Mitään kummempaa ei ole moottoriin MAF-anturin ja suuttimien paluuletkujen lisäksi tarvinnut tehdä. Kone siis tuo 2,2 TiD. Kuluvaa kamaa laitettu mm. laturin sisuskalut ja lämppärin moottori. Merkillisen harmiton ja toimiva auto. Laatikko äänetön ja kytkin kunnossa. Turbolle ei ole tehty mitään. Pakoputki alkuperäinen, jarrupalat olen kahdesti vaihtanut eteen ja kässärikengät + iskarit kerran taakse.
500 tkm jos kestää, ajattelin tehdä kameran kanssa pienen kuvalinkkikokoelman tuosta autosta tänne. Samaten kaikki laitetut osat ym. listata. Saa siinä sitten vaikka mersumiehet ihmetellä
500 tkm jos kestää, ajattelin tehdä kameran kanssa pienen kuvalinkkikokoelman tuosta autosta tänne. Samaten kaikki laitetut osat ym. listata. Saa siinä sitten vaikka mersumiehet ihmetellä
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Re: Sisäänajo
NG900, vuoden 1993 esittelyautoon tuli meidän aikana 312000km, ja jatkaa nyt siskollani päivittäisessä käytössä. Hyvällä tahdollakaan en voi sanoa autoa kovin huolettomaksi viime vuosina. Suvussa se on ollut 8 vuotta, mutta minun kohdalleni osui moottorin ohjausyksikön, virtalukonpohjan, virtalukon, ABS anturin, kaasujousien, etujousen, kallistuksenvakaajan pään, pyöränlaakerin ja monen tavanomaisen kulutusosan vaihdot. Lisäksi autoa on hitsattu helmasta, takaiskareiden yläkiinnityskohdista ja takalokarin etukulmasta. Rahaa on mennyt parin tonnin autoon niin paljon, ettei oikein raaskinut vieraale enää myydä. Tielle ei ole jättänyt, mutta monta reissua on tyssännyt jo kotipihalle. Tänä talvena kuulemma keskuslukko ja alkuper.hälytin ovat temppuilleet. Käsijarru on joka katsastuksessa suuri jännityksen tuoja - viimeksi tehot riitti juuri ja juuri. Automaattia epäilin aluksi, mutta siinä ei ole ollut koskaan mitään häiriötä, ja edelleen auto on hieno ajaa. Tämänkään auton jälkeen en edes harkinnut muuta kuin Saabia - eikö ole huvittavaa.
Re: Sisäänajo
Uskookohan ne ku ei oo mersu kyseessärr kirjoitti:Saa siinä sitten vaikka mersumiehet ihmetellä
Oon joskus ihmisten kysellessä vastannut autonvaihdon aikataulua kysellessä, että jos tuota puolimiljoonaa ajais ku on kerta saavista tähän rahaa remontteihin kaatanutkin.
Nauravat, outoa
Voihan se olla, ettei tuolla niin pitkälle ehdi ennenkuin vaihtaa.
Re: Sisäänajo
Isällä on ng900 turbo -97 ja mittarissa muistaakseni jotain +350tkm paikkeilla. Ei muistaakseni ihan mahdottomia ongelmia ole ollut matkanvarrella. Tietty jotain kuluvia osia vaihdettu. Jos nyt jotain 300tkm jälkeen muistaa, niin laturi -> startti samalla purkamisella, bensapumppu, ohj.tehostimen pumppu, aut.ilmastointi renasi kesällä hiukan. Moottori/vaihteisto toiminut moitteetta, en nyt muista onko jakopäähän koskettu. Etupään alapalloja & tukivarsia ei ole vielä jouduttu vaihtamaan.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Re: Sisäänajo
-01 2.0t kolkki tuli sisäänajettua 126tkm suoritteella kunnes kone hajosi. Sellainen sisäänajo. 10 pistettä huohotusjärjestelmälle... Sorry, oli taas pakko...
Re: Sisäänajo
Jaa-a. On tainnut tuon oman laitteen kanssa käydä harvinaisen hyvä tuuri, jos tuota luokkaa on kokemukset muilla...
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -