Sisäänajo

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
VVV
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ma Syys 05, 2005 10:40
Paikkakunta: Ikaalinen\Tre

Sisäänajo

Viesti Kirjoittaja VVV »

Siinä se on! 8) Sisäänajo suoritettu vihdoin ja viimein...

Kuva

Tuli tässä tämän oman auton sisäänajon merkitystä pohtiessani mieleeni, että löytyykö foorumilta kuinka paljon 300tkm ajettuja NG-satkuja tai OG-9-3:sia ja kuinka huoleton kyseinen taival on ollut? Lisäksi kiinnostaa kuulla millä moottorilla on ajeltu. Tuosta laitteesta ei pahemmin harmia ole koitunut ilmamassamittaria lukuunottamatta.
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Sisäänajo

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

288tkm täynnä T7 185hv OG9-3:lla ja hyvin pelaa. Ainoa murhe vitosvaihteen synkron tyyppiviaksi luettava kuluminen joka tulee kohta korjattua uudella synkrolla. Itsellä tosin vasta 10tkm ajalta kokemusta ja aiemmista rempoista ei tiedä kun niistä ei mukana kuitteja seurannut. Mutta mitä nyt tuota on itse tullut ropattua niin aika alkuperäiseltä vaikuttaa monikin paikka. GT17 jonka vaihdoin aeron mitsuun oli sekin ihan käyvässä kunnossa vielä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Re: Sisäänajo

Viesti Kirjoittaja rr »

481 tkm alkaa seuraavaksi kertyä tauluun. Mitään kummempaa ei ole moottoriin MAF-anturin ja suuttimien paluuletkujen lisäksi tarvinnut tehdä. Kone siis tuo 2,2 TiD. Kuluvaa kamaa laitettu mm. laturin sisuskalut ja lämppärin moottori. Merkillisen harmiton ja toimiva auto. Laatikko äänetön ja kytkin kunnossa. Turbolle ei ole tehty mitään. Pakoputki alkuperäinen, jarrupalat olen kahdesti vaihtanut eteen ja kässärikengät + iskarit kerran taakse.

500 tkm jos kestää, ajattelin tehdä kameran kanssa pienen kuvalinkkikokoelman tuosta autosta tänne. Samaten kaikki laitetut osat ym. listata. Saa siinä sitten vaikka mersumiehet ihmetellä :lol:
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1231
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: Sisäänajo

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

NG900, vuoden 1993 esittelyautoon tuli meidän aikana 312000km, ja jatkaa nyt siskollani päivittäisessä käytössä. Hyvällä tahdollakaan en voi sanoa autoa kovin huolettomaksi viime vuosina. Suvussa se on ollut 8 vuotta, mutta minun kohdalleni osui moottorin ohjausyksikön, virtalukonpohjan, virtalukon, ABS anturin, kaasujousien, etujousen, kallistuksenvakaajan pään, pyöränlaakerin ja monen tavanomaisen kulutusosan vaihdot. Lisäksi autoa on hitsattu helmasta, takaiskareiden yläkiinnityskohdista ja takalokarin etukulmasta. Rahaa on mennyt parin tonnin autoon niin paljon, ettei oikein raaskinut vieraale enää myydä. Tielle ei ole jättänyt, mutta monta reissua on tyssännyt jo kotipihalle. Tänä talvena kuulemma keskuslukko ja alkuper.hälytin ovat temppuilleet. Käsijarru on joka katsastuksessa suuri jännityksen tuoja - viimeksi tehot riitti juuri ja juuri. Automaattia epäilin aluksi, mutta siinä ei ole ollut koskaan mitään häiriötä, ja edelleen auto on hieno ajaa. Tämänkään auton jälkeen en edes harkinnut muuta kuin Saabia - eikö ole huvittavaa. :D
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Re: Sisäänajo

Viesti Kirjoittaja snuggles »

rr kirjoitti:Saa siinä sitten vaikka mersumiehet ihmetellä :lol:
Uskookohan ne ku ei oo mersu kyseessä :D
Oon joskus ihmisten kysellessä vastannut autonvaihdon aikataulua kysellessä, että jos tuota puolimiljoonaa ajais ku on kerta saavista tähän rahaa remontteihin kaatanutkin.
Nauravat, outoa 8O :D
Voihan se olla, ettei tuolla niin pitkälle ehdi ennenkuin vaihtaa.
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2106
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Sisäänajo

Viesti Kirjoittaja patse »

Isällä on ng900 turbo -97 ja mittarissa muistaakseni jotain +350tkm paikkeilla. Ei muistaakseni ihan mahdottomia ongelmia ole ollut matkanvarrella. Tietty jotain kuluvia osia vaihdettu. Jos nyt jotain 300tkm jälkeen muistaa, niin laturi -> startti samalla purkamisella, bensapumppu, ohj.tehostimen pumppu, aut.ilmastointi renasi kesällä hiukan. Moottori/vaihteisto toiminut moitteetta, en nyt muista onko jakopäähän koskettu. Etupään alapalloja & tukivarsia ei ole vielä jouduttu vaihtamaan.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Re: Sisäänajo

Viesti Kirjoittaja tevisu »

-01 2.0t kolkki tuli sisäänajettua 126tkm suoritteella kunnes kone hajosi. Sellainen sisäänajo. 10 pistettä huohotusjärjestelmälle... :lol: Sorry, oli taas pakko... :oops:
VVV
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ma Syys 05, 2005 10:40
Paikkakunta: Ikaalinen\Tre

Re: Sisäänajo

Viesti Kirjoittaja VVV »

Jaa-a. On tainnut tuon oman laitteen kanssa käydä harvinaisen hyvä tuuri, jos tuota luokkaa on kokemukset muilla...
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Vastaa Viestiin