Aero jätti tielle *Help* (hinattu jo kotiin mutta ei käy)
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 160
- Liittynyt: Ke Helmi 28, 2007 02:43
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Aero jätti tielle *Help* (hinattu jo kotiin mutta ei käy)
Help!
Saabi jätti tielle. Olin ajanut sellaiset 70km ja jätin perheen kotiin lähteäkseni vielä kauppaan (virhe 1).
Käännyin pihasta ja jouduin kiihdyttämään melko rivakasti (virhe 2) kun valoton Ducato lähestyi hämärässä (hankala risteys). Kakkosen ollessa silmässä ja kunnolla kaasuttaessa, n. 4500rpm kohdalla kuului koneesta, tai lähemmin putkesta terävä paukahdus, auto kyykkäsi ja moottorin vikavalo alkoi vilkkua ja auto nyki todella paljon. Sammui hetken päästä ja tietysti laturin ja öljynpaineen valo paloivat.
Starttasi mutta ei käynyt tyhjäkäyntiä eikä kierroksilla, noin 5 käynnistyksellä sain siirrettyä parempaan paikkaan tiensivuun (n 400m) pikkutielle. Vikavalo vilkkui aluksi mutta lopetti hetken päästä.
Kotona sitten pyhävaateet naulakkoon ja portteri roikkaan, ja eikun tutkimaan. Seuraavaat olen koittanut:
Diamex DX 45 näyttää MIL:OFF DTC:0 eli vikavalo ei pala ja ei vikakoodeja. Toisaalta ei tuo koskaan ole vikakoodeja näyttänyt tai sitten ei ole ollut.
Vaihdoin syntkäboksin toiseen (VM-99 T7 boksi) tulos lähes sama, ei jaksa käydä ja bensa haisee, käy ehkä vähän paremmin kuin omalla boksilla. Olen ostanut tuon käytettynä, eli voihan sekin olla rikki.
-Bensaa on
-öljyä on
-virtaa on
-Kun kone käy se kakoo, mutta mitään mekaanista vika-ääntä ei kuulu/tule sinistä.
Juuri nyt on akunkenkä irti.
Edit: kenkäm laitettu kiinni ja orkkisboksi, ei toimi, starttaa mutta ei jaksa käydä kun tyhjäkäyntiä hetken. Vikavalo ei syty.
Autoon on n 4tkm sitten vaihdettu jakopäänketju + huohotinpäivitys (takuisiin) ja samalla tehty 110tkm huolto alkuperäisin osin Metro-Autossa. Kilometrejä n 110tkm mittarissa.
Ainoa mitä täälläkin kyselin on se että auto on välillä vähän nypyttänyt, mutta tänään esim ei yhtään. Tätä yhtä isoa nypäystä lukuun ottamatta
Kun Portteri on lämmin ajattelin lähteä kauppaan ja alkoon (virhe 3).
Nyt kyselenkin apuja, mitä pitäisi seuraavaksi tsekata? Vaimo kun autoa tarvitsisi
Edit: ei mennyt hakukaan ihan putkeen. Eipä löytynyt hinaussilmukkaa kontista. Ei muuta kun kyydillä kotiin, missä mulla oli yksi (oisko ollut seatin) silmukka, toinen takki päälle ja takaisin. Juuri kun piti alkaa hinaus huomasin, että auton avain oli jäänyt sen toisen takin taskuun. Liina irti ja ei kun kotiin kyydillä ja avain mukaan.
Saabi jätti tielle. Olin ajanut sellaiset 70km ja jätin perheen kotiin lähteäkseni vielä kauppaan (virhe 1).
Käännyin pihasta ja jouduin kiihdyttämään melko rivakasti (virhe 2) kun valoton Ducato lähestyi hämärässä (hankala risteys). Kakkosen ollessa silmässä ja kunnolla kaasuttaessa, n. 4500rpm kohdalla kuului koneesta, tai lähemmin putkesta terävä paukahdus, auto kyykkäsi ja moottorin vikavalo alkoi vilkkua ja auto nyki todella paljon. Sammui hetken päästä ja tietysti laturin ja öljynpaineen valo paloivat.
Starttasi mutta ei käynyt tyhjäkäyntiä eikä kierroksilla, noin 5 käynnistyksellä sain siirrettyä parempaan paikkaan tiensivuun (n 400m) pikkutielle. Vikavalo vilkkui aluksi mutta lopetti hetken päästä.
Kotona sitten pyhävaateet naulakkoon ja portteri roikkaan, ja eikun tutkimaan. Seuraavaat olen koittanut:
Diamex DX 45 näyttää MIL:OFF DTC:0 eli vikavalo ei pala ja ei vikakoodeja. Toisaalta ei tuo koskaan ole vikakoodeja näyttänyt tai sitten ei ole ollut.
Vaihdoin syntkäboksin toiseen (VM-99 T7 boksi) tulos lähes sama, ei jaksa käydä ja bensa haisee, käy ehkä vähän paremmin kuin omalla boksilla. Olen ostanut tuon käytettynä, eli voihan sekin olla rikki.
-Bensaa on
-öljyä on
-virtaa on
-Kun kone käy se kakoo, mutta mitään mekaanista vika-ääntä ei kuulu/tule sinistä.
Juuri nyt on akunkenkä irti.
Edit: kenkäm laitettu kiinni ja orkkisboksi, ei toimi, starttaa mutta ei jaksa käydä kun tyhjäkäyntiä hetken. Vikavalo ei syty.
Autoon on n 4tkm sitten vaihdettu jakopäänketju + huohotinpäivitys (takuisiin) ja samalla tehty 110tkm huolto alkuperäisin osin Metro-Autossa. Kilometrejä n 110tkm mittarissa.
Ainoa mitä täälläkin kyselin on se että auto on välillä vähän nypyttänyt, mutta tänään esim ei yhtään. Tätä yhtä isoa nypäystä lukuun ottamatta
Kun Portteri on lämmin ajattelin lähteä kauppaan ja alkoon (virhe 3).
Nyt kyselenkin apuja, mitä pitäisi seuraavaksi tsekata? Vaimo kun autoa tarvitsisi
Edit: ei mennyt hakukaan ihan putkeen. Eipä löytynyt hinaussilmukkaa kontista. Ei muuta kun kyydillä kotiin, missä mulla oli yksi (oisko ollut seatin) silmukka, toinen takki päälle ja takaisin. Juuri kun piti alkaa hinaus huomasin, että auton avain oli jäänyt sen toisen takin taskuun. Liina irti ja ei kun kotiin kyydillä ja avain mukaan.
-05 9-5 Linear Business Sport B235R, -20 Focus 1.5 A8 ST-Line, -22 Corolla Sports Tourer, tilattuna MY-23 EV6 4WD, -59 T-Bird sekä 3 kilpuria. Ex Saabeina 99, 2 x 900 ja 93 aero.
Re: Aero jätti tielle *Help* (hinattu jo kotiin mutta ei käy)
Auto siis kuitenkin käynnistyy mutta käy huonosti?
Voisiko olla niinkin "yksinkertainen" vika kun että jokin putki tai letku/liitos on paukahtanut auki?
Itsellä pamahti kerran Viggenistä paineputki irti läppäkotelosta kovassa kiihdytyksessä sillä seurauksella että auto nyki todella pahasti eikä tahtonut pysyä käynnissä.
Tuo ei edes ihan heti sattunut silmään kun siinä on se muovinen suoja öljyntäyttöputken ympärillä vähän peittäen sitä kohtaa.
Tuo tuli nyt ensimmäisenä mieleen
Voisiko olla niinkin "yksinkertainen" vika kun että jokin putki tai letku/liitos on paukahtanut auki?
Itsellä pamahti kerran Viggenistä paineputki irti läppäkotelosta kovassa kiihdytyksessä sillä seurauksella että auto nyki todella pahasti eikä tahtonut pysyä käynnissä.
Tuo ei edes ihan heti sattunut silmään kun siinä on se muovinen suoja öljyntäyttöputken ympärillä vähän peittäen sitä kohtaa.
Tuo tuli nyt ensimmäisenä mieleen
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 160
- Liittynyt: Ke Helmi 28, 2007 02:43
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Aero jätti tielle *Help* (hinattu jo kotiin mutta ei käy)
Täytyykin vielä käydä tarkistamassa, mutta kyllä mielestäni kaikki olivat paikallaan. Pamahdushan tuli jostain kuitenkin.
Voisiko olla kampiakselin asentotunnistinvika?
Ei tuu Saabin omistaminen tylsäksi kun aina saa ropata
Voisiko olla kampiakselin asentotunnistinvika?
Ei tuu Saabin omistaminen tylsäksi kun aina saa ropata
-05 9-5 Linear Business Sport B235R, -20 Focus 1.5 A8 ST-Line, -22 Corolla Sports Tourer, tilattuna MY-23 EV6 4WD, -59 T-Bird sekä 3 kilpuria. Ex Saabeina 99, 2 x 900 ja 93 aero.
Re: Aero jätti tielle *Help* (hinattu jo kotiin mutta ei käy)
Sama juttu tuli mullekin mieleen ja itse asiassa samasta kohtaa paukahti paineputkikin pois paikaltaan aikoinaan ekassa kovassa kiihdytyksessä pienen rempan jälkeen. Silloin kuului myös jostain kova pamahdus (ei tietoa mistä kun hurmos päällä ahtojen noustessa ), mittaristoon syttyi x-määrä erilaisia valoja ja kone sammui.pade kirjoitti:Auto siis kuitenkin käynnistyy mutta käy huonosti?
Voisiko olla niinkin "yksinkertainen" vika kun että jokin putki tai letku/liitos on paukahtanut auki?
Itsellä pamahti kerran Viggenistä paineputki irti läppäkotelosta kovassa kiihdytyksessä sillä seurauksella että auto nyki todella pahasti eikä tahtonut pysyä käynnissä.
Tuo ei edes ihan heti sattunut silmään kun siinä on se muovinen suoja öljyntäyttöputken ympärillä vähän peittäen sitä kohtaa.
Tuo tuli nyt ensimmäisenä mieleen
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 160
- Liittynyt: Ke Helmi 28, 2007 02:43
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Aero jätti tielle *Help* (hinattu jo kotiin mutta ei käy)
Selvisihän se sitä myötä kun omistaja selvisi
Imupuolen ahtoputki kaasuläppäkotelon päältä oli irronnut. Klemmari oli ilmeisesti jakopäärempassa jäänyt löysälle.
Edit: Padelle ja pampulle kiitos vinkeistä, tuli sitten katsottua tosiaan tarkemmin kun sai vinkkiä!
Imupuolen ahtoputki kaasuläppäkotelon päältä oli irronnut. Klemmari oli ilmeisesti jakopäärempassa jäänyt löysälle.
Edit: Padelle ja pampulle kiitos vinkeistä, tuli sitten katsottua tosiaan tarkemmin kun sai vinkkiä!
-05 9-5 Linear Business Sport B235R, -20 Focus 1.5 A8 ST-Line, -22 Corolla Sports Tourer, tilattuna MY-23 EV6 4WD, -59 T-Bird sekä 3 kilpuria. Ex Saabeina 99, 2 x 900 ja 93 aero.
Re: Aero jätti tielle *Help* (hinattu jo kotiin mutta ei käy)
Itselle kävi täysin samanlaisesti jokunen aika sitten ja putkessa pamahti miehekkäästi kyllä.
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
#2819
Re: Aero jätti tielle *Help* (hinattu jo kotiin mutta ei käy)
Hyvä että vika löytyi
Re: Aero jätti tielle *Help* (hinattu jo kotiin mutta ei käy)
paerikss kirjoitti:Selvisihän se sitä myötä kun omistaja selvisi
Imupuolen ahtoputki kaasuläppäkotelon päältä oli irronnut. Klemmari oli ilmeisesti jakopäärempassa jäänyt löysälle.
Edit: Padelle ja pampulle kiitos vinkeistä, tuli sitten katsottua tosiaan tarkemmin kun sai vinkkiä!
Painepuolen ahtoputki...
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.