Alkaapi loppua taas mielikuvitus auton kans .
Homman nimi on siis se että auto ei noin tunnin kestoisen parkkeerauksen jälkeen tykkää käynnistyä, ei edes lupaa. Starttia pyörittää kyllä iloisesti mutta eipä sitten muuta. Kylmänä lähtee kyllä normaalsiti kuten myös lämpimänä mutta nyt oli jo neljäs kerta kun auto on ollut aika tarkan tunnin seisoksissa eikä lähde tulille.
Tähän asti on kuitenkin lopulta lähtenyt kun on vain antanut olla hetken tai sitten vahingossa ties monennellako startilla. Muuten toimii ajossa täysin normaalisti ilman mitään oireita. Autolla on ajettu 198tkm joten voihan siellä vaikka bensapumppu olla menossa mutta ei vain mahdu järkeen että mitä se moottorinlämmöstä tietäisi... luulisi että silloin olisi nihkeää starttailu muulloinkin kuin vain hieman jäähtyneellä koneella. Ideoita kenelläkään
Karua tässä on vielä se että äsken oli jo toinen kerta kun vaimo yksin liikenteessä ollessaan soittaa että auto ei ala millekään, typerää neuvoa vain odottamaan että kottero suvaitsee alkaa yhteistyöhön .
Tarttis tehrä jottain kun vaan tietäs mitä.
NG ei käynnisty
NG ei käynnisty
#2029 Kari Kutuniva
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
Re: NG ei käynnisty
Hieman ehkä viittaa kampiakselin asentoanturiin.
Jos tuo on sökönä niin välillä ei käynnisty kun kone on vielä lämmin mutta kun on kunnolla jäähtynyt niin lähtee kiltisti.
Jos tuo on sökönä niin välillä ei käynnisty kun kone on vielä lämmin mutta kun on kunnolla jäähtynyt niin lähtee kiltisti.
Re: NG ei käynnisty
Tuli ihan sama mieleen.pade kirjoitti:Hieman ehkä viittaa kampiakselin asentoanturiin.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: NG ei käynnisty
Joo näyttäisi tuon asentoanturin oikut täsmäävän potilaan oireisiin...
Ei vaan aluksi oikeaa hakusanaa löytynyt kun täällä foorumilla nyt sattuu olemaan sammumisia ja hyytymisiä vähän joka lähtöön .
Auto ei ole kiukutellutkaan pitkään aikaan mutta kaipa tässä jo pitää valmistautua anturin vaihtoon ennen kuin alkaa lisää värkkäyttämään. Onko tiedossa jotain paikkaa mistä tuota kannattaisi kysellä järkihintaan (ei kait ihan halpa osa)? Paikallisen merkkiliikkeen hintoihin ei meinaa enää huumori riittää .
Ei vaan aluksi oikeaa hakusanaa löytynyt kun täällä foorumilla nyt sattuu olemaan sammumisia ja hyytymisiä vähän joka lähtöön .
Auto ei ole kiukutellutkaan pitkään aikaan mutta kaipa tässä jo pitää valmistautua anturin vaihtoon ennen kuin alkaa lisää värkkäyttämään. Onko tiedossa jotain paikkaa mistä tuota kannattaisi kysellä järkihintaan (ei kait ihan halpa osa)? Paikallisen merkkiliikkeen hintoihin ei meinaa enää huumori riittää .
#2029 Kari Kutuniva
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
Re: NG ei käynnisty
Mulla oli vastaavat oireet bensapumpun releen kanssa, rele löytyy ratin alta muovien takaa, siellä on sellainen relekeskus, jossa mulla oli vihreä rele (täsmälleen samanlainen kuin konehuoneen relekeskuksessa oleva pitkien rele) hyytynyt...
Takapenkin alta löytyy luukku, josta pääsee käsiksi bensapumpun johtoihin, siellä on kaksi johtoparia, mittarin ja pumpun, kokeilemalla selviää kumpi on kumpi ja mittaamalla tai syöttämällä sähköä startatessa selviää onko rele rikki...
Jos bensapumppu ei sano mitään startatessa, niin kannattaa tutkia tämäkin mahdollisuus, muistaakseni kun kääntää virrat päälle pyörähtää bensapumppu ja nostaa paineet...
Eli säädin käyttää bensäpumppua releen kautta...
Takapenkin alta löytyy luukku, josta pääsee käsiksi bensapumpun johtoihin, siellä on kaksi johtoparia, mittarin ja pumpun, kokeilemalla selviää kumpi on kumpi ja mittaamalla tai syöttämällä sähköä startatessa selviää onko rele rikki...
Jos bensapumppu ei sano mitään startatessa, niin kannattaa tutkia tämäkin mahdollisuus, muistaakseni kun kääntää virrat päälle pyörähtää bensapumppu ja nostaa paineet...
Eli säädin käyttää bensäpumppua releen kautta...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: NG ei käynnisty
Näillä sekunneilla ryömin itsekin auton alle tankkia irroittamaanippe kirjoitti: Takapenkin alta löytyy luukku, josta pääsee käsiksi bensapumpun johtoihin, siellä on kaksi johtoparia, mittarin ja pumpun, kokeilemalla selviää kumpi on kumpi ja mittaamalla tai syöttämällä sähköä startatessa selviää onko rele rikki...
Jos bensapumppu ei sano mitään startatessa, niin kannattaa tutkia tämäkin mahdollisuus, muistaakseni kun kääntää virrat päälle pyörähtää bensapumppu ja nostaa paineet...
Meni eilen koko ilta tuota relettä ihmetellessä, ja painotan että ainakin T5:ssa että rele vetää vasta tosiaan STARTATESSA! Ei tee paineita kun kääntää pelkästään virrat päälle!
Ja kaiken huipuksi kaikkien sähkömääräysten vastaisesti releeltä penkin alle tuleva johto on UROS-liittimellä, ja pumpulta tuleva johto NAARAS-liittimellä. Eli turha etsiä jännitteitä naarasliittimestä. Itse onnistuin vielä mittarin mittapäällä tökkäämään tästä UROS-liittimestä nastat yhteen ja sulake meni... ja meni hetki ennenkuin huomasin sulakkeenkin rikkoutuneen
Re: NG ei käynnisty
"Hauska" homma tuossa pumpun johdotuksessa on se että sieltä penkin alla olevaasta luukusta näkyvä pumpulle menevä johto on n. 20cm pitkä ja sitten tulee seuraava liitin.
Tuota penkin alla olevaa reikää suurentamalla pääsee vaihtamaan pumpun, jos tuntuu pienemmältä pahalta leikata peltiä kuin pudottaa tankki, leikatessa tuskin kannattaa käyttää kipinöivää työkalua...
Tuota penkin alla olevaa reikää suurentamalla pääsee vaihtamaan pumpun, jos tuntuu pienemmältä pahalta leikata peltiä kuin pudottaa tankki, leikatessa tuskin kannattaa käyttää kipinöivää työkalua...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02