Kävipä tuossa eilen niin että olin pojan kanssa ajelemassa,n.10km lenkki,ajeltiin suht hiljaa 60km/h.
siitä käännyin sit kaverin pajan pihaan, ihan ohimennen köröttelin siitä kävelyvauhtia ja tulin kotipihaan 200m matkan jälkeen ja katoin lämmöt oli noussut miltei tappiin saakka,ohhoh.
noh ajoin parkkiruutuun ja annoin koneen pyöriä ihan tyhjänkäynnillä lämmöt laski "klo9" ja taas hieman kohos ja laski

parin tunnin kuluttua kävin ihmettelemässä konehuoneen puolelta että olisiko sielä joku vika mutta jäähdytinnestettä on niinkun pitääkin. öljy näytti öljylle tikussa ja ja normaalille määrälle.
Ainoastaan kuljettajanpuolella koneessa lohkon etupuolella on vähän öljytihkuamista mutta ei mitään sen vakavampaa.
mistä moinen voi johtua? varoittiko auto tulevasta kannentiivisteen vuodosta?
illemmasta kävin ajamassa uuden koe ajon n.15min,mutta lämmöissä ei ollut mitään huomautettavaa ihan pikkasen yli "klo9" ajoin takas kotipihaan parkkiruutuun ja annoin auton taas jälkikäydä n.30s ja flekti alkoi jälleen puhaltaa.
Onhan mulla ennenkin flekti jäänyt puhaltamaan mutta sillon onkin saapi saanut hieman jo tossuakin ja kesäkelillä +25.
Mutta että se jäisi talvella huutamaan rauhallisen ajon jälkeen?
Mistä johtuu tämä lämmön nousu/lasku?? ja flektin huutaminen??
Auto on ollut seisoksissa n.2-3vkoa ja nyt olen ajellut sillä taas pari päivää.
Kävin päästöt mittauttamassa toissapäivänä, sillon näytti DI-kassulle menevien johtojen seassa olevan yksi kuoriutunut johto voiko se johtua mitenkään siitä tj?
Ei se kyllä voi mutta kaikkihan on mahdollista

missä mättää??
toivottavasti joku saa tekstistä selvää, mulle ei ole oikein luotu noita kirjoittamisen lahjoja!