Olin iltasella ajelemassa kotiinpäin ja liikennevaloista lähtiessäni auto tärähti paikalleen. Tuumasin hetken, että näinköhän tein alokasmaisen virheen ja sammutin auton valoihin. Mutta eipä lähtenytkään enää käyntiin.
Kaverini asui siinä lähistöllä, joten soitin paikalle tekemään jonkin vika-arvion, ja päädyimme samaan tulokseen, että jostain syystä ei saa löpöä, koska startti pyöri oikein hyvin.
Seuraavana päivänä hinautin kotteron Herttoniemen Länsiautoon ja tänään antoivat iloisia uutisia:
- Polttoaineen ruiskupumpussa on sisäinen tekninen vika (olivat tarkistaneet piuhat ja letkut, eikä niissä ollut mitään vikaa) ja kyseinen osa olisi vaihdettava. Osa pitäisi tilata erikseen ruotsista ja maksaisi noin 2050€!!! Ja se siis olisi käytetty vaihto-osa, uutena huutaisi yli 3000€.
Mutta hetkinen: Onko tämä siis se sama osa, joka löytyy muun muassa motonetin varaosalistalta hintaan 88€?? Varmasti siis ei ole alkuperäinen, mutta puhutaanko tässä nyt samasta asiasta?
Itselläni ei siis ole mitään hinkua ruveta maksamaan 6000€ remppaa (kuulemma vaihdelaatikkokin aika lopussa) 5000€ arvoisesta autosta.
Kyseinen malli on siis vuodelta 1999 ja 2,2TiD.
Nyt olisi kiva saada niitä neuvoja, notta mitä kannattaa tehdä. Jos remppa on tuhottoman kallis, niin jää tekemättä ja itse jään ilman autoa, koska uuteenkaan (käytettyyn) ei ole tässä vaiheessa varaa.
Anyone?
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)