Mistäs moiset ahot??
Kiihdytyksestä lisää
Nyt kävin taas uudestaan tekemässä sen 80-120 ja tulokset ovat seuraavat: 4-vaihde: 6,95 s ja 3-vaihe: 5,5 s. Ahot taisi olla välillä ehkä siellä 3/4 punaisella, mutta pääasiassa kyllä voisin sanoa, että ne oli ihan normaalin vakiot! Eli vakiona jälleen nuo.
Ovatko nuo vakiopaineiksi hyvät vai huonot??? Muistaakseni luin kerran täällä just tästä kiihdyttämisestä, niin siellä oli jollakin tuollaiset arvot suunnilleen ja ilmeisestikkin vakiotehoilla. Pääasia, että auto pelaa siististi edelleenkin!!
Ovatko nuo vakiopaineiksi hyvät vai huonot??? Muistaakseni luin kerran täällä just tästä kiihdyttämisestä, niin siellä oli jollakin tuollaiset arvot suunnilleen ja ilmeisestikkin vakiotehoilla. Pääasia, että auto pelaa siististi edelleenkin!!
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Tässä vielä WIS:in ohjeet
Liitä painemittari imusarjaan.
Tee täyskaasukiihtys 3. vaihteella kierroluvun ollessa alle 1500rpm. Kun kierrosluku lähestyy arvoa 3000rpm, pitää jarrupoljinta painaa samanaikaisesti, kun kaasupoljin pidetään täysin painettuna siten, että täysi kuormitus saavutetaan kierrosluvulla 3000rpm. Lue perusahtopaine painemittarista. Jos perusahtopaine on toleranssirajojen ulkopuolella tarvitaan niiden säätö.
Liitä painemittari imusarjaan.
Tee täyskaasukiihtys 3. vaihteella kierroluvun ollessa alle 1500rpm. Kun kierrosluku lähestyy arvoa 3000rpm, pitää jarrupoljinta painaa samanaikaisesti, kun kaasupoljin pidetään täysin painettuna siten, että täysi kuormitus saavutetaan kierrosluvulla 3000rpm. Lue perusahtopaine painemittarista. Jos perusahtopaine on toleranssirajojen ulkopuolella tarvitaan niiden säätö.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Re: Kiihdytyksestä lisää
Kato yleisen osasta 80-120 topic. En muista ulkoa. Vertaa myös Nordic:in sivut.juhokare kirjoitti:Nyt kävin taas uudestaan tekemässä sen 80-120 ja tulokset ovat seuraavat: 4-vaihde: 6,95 s ja 3-vaihe: 5,5 s. Ahot taisi olla välillä ehkä siellä 3/4 punaisella, mutta pääasiassa kyllä voisin sanoa, että ne oli ihan normaalin vakiot! Eli vakiona jälleen nuo.
Ovatko nuo vakiopaineiksi hyvät vai huonot??? Muistaakseni luin kerran täällä just tästä kiihdyttämisestä, niin siellä oli jollakin tuollaiset arvot suunnilleen ja ilmeisestikkin vakiotehoilla. Pääasia, että auto pelaa siististi edelleenkin!!
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Noista kiihdytyksistä
Arvioin, että ei ne kait kovin huonot kiihtyvyydet ole, mutta kyllähän sinäkin Viggenin olit kait vetänyt sinne 3.0s !! Eli ilmeisesti voisi päätellä, että teillä on viritetyt pelit alla - vai mitä. Mutta paljonko sitten olikaan tehoa virallisesti? Minusta tuo 5,5s 3-vaihteella ei ollut kovin huono, mutta odottelen vielä niitä isoja ahtoja tässä mielenkiinnossa, että onko se mylly sitten tehokkaampi vai ei.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
60-100 km/h
Vetäsin tuossa isoilla ahdoilla, kun vilikasin ahtomittaria, 4-vaihteella tuon kyseisen kiihdytyksen aikaan 7,9 sekunttia. Liekkö hyvä vai huono??? Lähdin kiihdyttämään jostain 50 luultavasti.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Sulla on Sabassa magneettiventtiili hajoamassa, meillä oli 2.3T tonnarissa joskus samoja oireita ennen kuin vaihdettiin uuteen venttiiliin. Eli mankkuvena jumittui välillä toiseen ääripäähän ja välillä toiseen...
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-
- "Turbo"
- Viestit: 289
- Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12
Re: ...
Sen aktuaattorin voi testata aika helposti: leikkaa maastofillarin (tai auton) sisuskumista venttiili varsineen irti. Vuole kumiosaa vahan ohuemmaksi. Irrota BPC-venttiililta aktuaattorille meneva letku (BPC-venttiilin paasta) ja tyonna venttiili letkuun. Tulee aika sopiva.juhokare kirjoitti:Joo, eli mankkavenaa tai aktuaattoria olen epäillyt syylliseksi. Olisi jompi kumpi tarkoitus vaihtaa.
Nyt paina painemittarillisella fillarin pumpulla ilmaa venttiilin kautta aktuaattorin letkuun ja mittaa paine, jolla aktuaattori liikkuu. Onnistuu toki huoltsikan paineilmalaitteillakin, mutta niilla tunkee sinne helposti aivan liikaa painetta.
Mulla avautumispaine on 0.5bar paikkeilla.