Vaihteisto takertelee

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
mjava
"Turbo"
Viestit: 291
Liittynyt: Ke Heinä 05, 2006 21:12
Paikkakunta: Tampere

Vaihteisto takertelee

Viesti Kirjoittaja mjava »

Tätä juttua onkin sivuttu aiemmin, mutta en löytänyt vastausta juuri tähän ongelmaan.

Eli kun kiihdyttää nelosella, vaihteen poiskytkeminen vaatii tarpeettomasti voimaa.

Mitä kannattaisi ensin tehdä?

Toisissa topiceissa puhuttiin korjauskitistä, mitähän mahtaa maksaa asennettuna?
NG 9-5 2.0 Aero XWD -10
96 Super -78

Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Vaihteisto takertelee

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

mjava kirjoitti:Tätä juttua onkin sivuttu aiemmin, mutta en löytänyt vastausta juuri tähän ongelmaan.

Eli kun kiihdyttää nelosella, vaihteen poiskytkeminen vaatii tarpeettomasti voimaa.

Mitä kannattaisi ensin tehdä?

Toisissa topiceissa puhuttiin korjauskitistä, mitähän mahtaa maksaa asennettuna?
Onko kepissä ylimääräistä välystä sivusuunnassa. Omassa NG900 oli vaihdekepin moottorin puoleinen ohjuri kulunut ja keppi ei ollut oikeassa asennossa. Vaihdoin ohjurin (vanhassa n 5-20mm välys) ja korjasin vivuston välykset, niin jäykkyys poistui.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
mjava
"Turbo"
Viestit: 291
Liittynyt: Ke Heinä 05, 2006 21:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Vaihteisto takertelee

Viesti Kirjoittaja mjava »

On siinä jonkin verran välystä, mutta en tiedä onko normaalia enemmän

Eikös NG:ssä ja 93 ole hieman eri osat tuossa vaihteensiirtäjässä?
NG 9-5 2.0 Aero XWD -10
96 Super -78

Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
Vastaa Viestiin