Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen. Saapikkaassani on 4. ja 5. vaihteen laakerit merkkihuollon mukaan aikalailla lopussa. Haussa on nyt kohtalaisen vähän ajettu vaihtolaatikko, mutta tarvitsisin tietoa mitkä laatikot sopivat autooni? Soveltuvatko 9-3:sen laatikot NG900:een?
Onko tietoa mistä vaihtolaatikoita kannattaa etsiskellä (suomi/ruotsi)?
Jos jollakulla on sopiva hyväkuntoinen laatikko tiedossa niin saa toki tarjota osoitteeseen henri.fennander (ät) gmail.com.
Vaihdelaatikko ng900 2.0i -98
Vaihdelaatikko ng900 2.0i -98
NG900 2.0 1998
NG9-3 SC 2.0t BioPower 2009
NG9-3 SC 2.0t BioPower 2009
Re: Vaihdelaatikko ng900 2.0i -98
Onko loota oireillut ja mistä se merkkihuolto sen näkee?
Miksi merkkihuolto ei vaihda niitä laakereita itse jos huonona ja muut asiat kunnossa?
Joka tapauksessa aski irti ja aski kiinni, ei varmaan paljon kustanna kun "heittää" muutaman laakerin siinä laatikko-jumpan välissä.
Onhan tuossa kylläkin oma purkaminen ja kasaaminen se myönnettäköön...
Tuolla ainakin on mutta valitettavasti suomen toisella laidalla -> http://www.mantykorpi.fi/
Miksi merkkihuolto ei vaihda niitä laakereita itse jos huonona ja muut asiat kunnossa?
Joka tapauksessa aski irti ja aski kiinni, ei varmaan paljon kustanna kun "heittää" muutaman laakerin siinä laatikko-jumpan välissä.
Onhan tuossa kylläkin oma purkaminen ja kasaaminen se myönnettäköön...
Tuolla ainakin on mutta valitettavasti suomen toisella laidalla -> http://www.mantykorpi.fi/
Re: Vaihdelaatikko ng900 2.0i -98
Oireita on ollut jo jonkin aikaa. Nelosella ja varsinkin viitosella kuuluu ajossa aika selvää vinkunaa laatikosta. Kun kytken 5. vaihteen laatikon suunnalta kuuluu usein vinkaisu.
Kävin näyttämässä autoa merkkihuollossa noiden oireiden takia. En tiedä mitä tutkimuksia olivat siellä tehneet, mutta tulos oli että laakerit ovat hajoamassa. Huoltoneuvoja sanoi että halvemmaksi tulisi hankkia käytetty vaihtolaatikko kuin korjata vanha. Huoltoneuvoja yritti muutaman kuukauden ajan etsiä sopivaa (hyvää) laatikkoakin, mutta ei ole sellaista tähän mennessä löytänyt. Joten nyt yritän itse.
Ja lisäys aiempiin tietoihin: vaihdelaatikkoni tyyppi on FM53501.
Kävin näyttämässä autoa merkkihuollossa noiden oireiden takia. En tiedä mitä tutkimuksia olivat siellä tehneet, mutta tulos oli että laakerit ovat hajoamassa. Huoltoneuvoja sanoi että halvemmaksi tulisi hankkia käytetty vaihtolaatikko kuin korjata vanha. Huoltoneuvoja yritti muutaman kuukauden ajan etsiä sopivaa (hyvää) laatikkoakin, mutta ei ole sellaista tähän mennessä löytänyt. Joten nyt yritän itse.
Ja lisäys aiempiin tietoihin: vaihdelaatikkoni tyyppi on FM53501.
NG900 2.0 1998
NG9-3 SC 2.0t BioPower 2009
NG9-3 SC 2.0t BioPower 2009
Re: Vaihdelaatikko ng900 2.0i -98
Tällaista sivua kuin http://www.lagabasen.se on ehdotettu täällä ennenkin. Muistui mieleeni, kun itsekin katselin, mitä nuo lootat mahtavat länsinaapurissa käytettyinä kustantaa.
Tietenkin sivun käyttämisen kannalta on suotavaa, jos tuo länsinaapurin kieli taipuu, tai vaihtoehtoisesti löytyy sanakirja vierestä. Muutoin voi tuottaa ongelman jos toisenkin.
Tuolta kuitenkin kannattaa vilkaista. Ainakin 9-3:een tuntuu löytävän vaikka mitä.
Tietenkin sivun käyttämisen kannalta on suotavaa, jos tuo länsinaapurin kieli taipuu, tai vaihtoehtoisesti löytyy sanakirja vierestä. Muutoin voi tuottaa ongelman jos toisenkin.
Tuolta kuitenkin kannattaa vilkaista. Ainakin 9-3:een tuntuu löytävän vaikka mitä.
Re: Vaihdelaatikko ng900 2.0i -98
oisiko mitään ottaa puhelu vaajakoskelle, tumille.Hänhän noita saabin laatikoita on rukkaillut paljon. Tonnarin laatikkoon uudet laakerit, uusi vitosen keskiö, uudet 2,3,4 kustansi 500€ kun itse vein irtolaatikon. tosin aikaa on noin 3 vuotta
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Re: Vaihdelaatikko ng900 2.0i -98
Lainataan tätä.
Eli käykös nuo OG9-3 vaihteistot NG900? Ilmeisesti vähän kestävämpiä kuin NG orkkis?
Onko vapari/turbo laatikoilla eroa?
Mikä on tyyppikoodi ko laatikoilla?
Eli käykös nuo OG9-3 vaihteistot NG900? Ilmeisesti vähän kestävämpiä kuin NG orkkis?
Onko vapari/turbo laatikoilla eroa?
Mikä on tyyppikoodi ko laatikoilla?
MazdaSpeed6