Mulla oli alla hetki sitten 205/50/16 silestonet heittoa +3kmh.
Nyt laitoin alle 215/55/16 ne on ainakin 5cm korkeammat kuin vanhat ja mittarinheitto pysyi edelleen samana
Ei sitten ole mitkään kauhean siistit noi korkeat, mutta mukavat "pehmeät" ajaa. Mökillä kun kaytiin niin ihan unelmat siellä hiekkatielle.
Viimeksi muokannut se93tbo, Ma Kesä 28, 2004 20:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vetelee itseasiassa vähemmän, mutta voi johtua siitä että renkaan reuna ei ole niin "terävä" kun on sitä oikeata kulutuspintaa.Uudet on pinnoitetut michelinit michelinin PILOTIN pinnalla,tosin hieman kovempaa kumiseosta kuin misukan oma.
Syy moiseen pinnoitus juttuun oli auton myynti syksyllä. Mutta ei noi ÄSSÄt kyllä pinnoittamattomia häpeä juurikaan (270€kierros asennettuna 215/55/16 ja 205/55/16 250€).
Sama juttu oli tuon mun toisen auton kanssa joka painaa vain tonnin 195/50/15 -> 195/55/15 ei lähellekkään niin uraherkkä vaihdoin First stopista Goodyear Hydra Grippiin. Niitä on hyvä vertailla Hydra Grippiä pinnoitettuun.
Mun mielestä 205/55-16 näyttää hiukan paremmalta kuin 50-sarjan rengas. Onhan se hiukan pehmeämpikin.
Alla pyörii Auroran renkaat (Hankook), eikä nekään kauheita maksa (350€), muuten toimii mut kuluu aavistuksen nopeemmin ku vanhat misukat. Ne oli tosin 185/65-15.
Tähän ainakin suositeltiin tota 55-sarjan rengasta vaikka sanoin et kirjas lukee 50.
Joo six mä ostinkin ne 55 kun se oli parempi kuin toi 50:nen.
Mutta kun auto KA ja perhemallia niin ei se mitään 18" matalaa tarvii ainakaan mulla ei tarvii olla.
Se tässä ihmetyttää vaikka pyörän halkaisija muuttuu ratkaisevasti, jopa niin paljon kuin 5cm ja säde 2,5cm. Niin rengasliikkeen sedän mielestäkin mittarivirhe on aikamoinen edellisiin verrattuna, joten on se SAAB älykäs jos havaitsee mitkä pyörät alla on.
On tullut laskettua tota asiaa jo "jus" mainitsemalla kaavalla. Viitaten yv.Ja tuolla rengasliikkeessäkin sanoivat sen muuttuvan lähes 5cm ja kyllä se niin oli. Päättellen tästä siinä on pinnatun lisä.