Ng900 2.3i -94 ei lähde käyntiin

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Washburn
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: Ti Touko 10, 2005 21:46

Ng900 2.3i -94 ei lähde käyntiin

Viesti Kirjoittaja Washburn »

Tässä olen jo viikon ihmetellyt, että mikä tuossa sabassa mahtaa olla vikana. Yksi kaunispäivä sai tuoda hinaus autolla kotiin kun jätti bilteman parkkipaikalta käynnistymättä. Autoa käynnistäessä startti kyllä pyörii, mutta kone ei yritä edes hörähtää käyntiin vaikka kuinka sahaa. Saabbiin on vaihdettu Bensapumppu, Bensapumpun rele, virtalukonpohja, pyörijä, virranjakajankansi, sytytystulpat ja kaikki suodattimet on uusittu. Tulpan kun ottaa irti ja laittaa koneen kylkeen ni kyllä antaa ihan hyvin kipinää.
Missähän vika mahtaisi olla? Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.
:roll:
Saab 900s -94 2.3i
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Sytytysyksikkö, se boshin tulitikko askin kokoinen harmaa lätkä, voi olla rikki eli jaksaa antaa kipunaa kun tulppa on vapaassa ilmatilassa, mutta paineessa(lue sylinterissä) ei sitten enää annakaan riittävää kipunaa. Toinen voi olla ilmamassamittarin liitäntä joka kannattaa penkoa
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Washburn
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: Ti Touko 10, 2005 21:46

Viesti Kirjoittaja Washburn »

Missä tämä sytytysyksikkö mahtaa sijaita ? vanhassa saapissani og mallin 900 se oli aina rikki ja oli siinä reunassa kiinni, mutta missä se on tässä uudemmassa mallissa on ?
Saab 900s -94 2.3i
Washburn
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: Ti Touko 10, 2005 21:46

Viesti Kirjoittaja Washburn »

Tuossa kun starttasin tuota lämpimässä tallissa ja ei edes hörähtänyt kertaakaan, niin sain semmoisen hullun idean, että pistin lohkolämmittimen päälle. Annoin olla niin kauan lämmityksessä, että kone oli kuuma ja kävin sitten starttaamassa niin joka yrityksellä kone hörähti, mutta ei jäänyt käyntiin eli lämpötilalla oli asiaan jonkin moinen vaikutus. Ja useamman yrityksen jälkeen bensa haisi aika voimakkaasti tallissa, että menovettä luulisi saavan vai saako sitten liikaa ? :?
Saab 900s -94 2.3i
Washburn
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: Ti Touko 10, 2005 21:46

Viesti Kirjoittaja Washburn »

Sytytyspuola vaihdettu ja käsitykseni mukaan sytytyksen ohjaus tulee suoraan moottorinohjausyksiköltä. Kaikki neuvot on tässä vaiheessa tervetulleita !!! Voiko tuo ilmamassamittarin rikkoutuminen johtaa tuollaiseen vikaan ?
Saab 900s -94 2.3i
ruotsin rauta
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 20:51
Paikkakunta: Pori

Re: Ng900 2.3i -94 ei lähde käyntiin

Viesti Kirjoittaja ruotsin rauta »

Onko asiaan tullut selvyyttä?? :roll:

SAAB 9-3 2.0t -01 (käyttis)
SAAB 96-79 (ikuisuus projekti)
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1231
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: Ng900 2.3i -94 ei lähde käyntiin

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Voisko tää nyt liittyä lämpöanturiin, jos kerran lämmitys vaikuttaa - ja se kipinä on todella olemassa.
Washburn
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: Ti Touko 10, 2005 21:46

Re: Ng900 2.3i -94 ei lähde käyntiin

Viesti Kirjoittaja Washburn »

Asiaan kun olen enemmän perehtynyt, niin vika ei sieltä ihan helpoimmasta päästä ole.

Bensapumpun releeltä jää puuttumaan ohjausmaadoitus, mikä tulee moottorinohjainlaitteen navalta 3 releen navalle 85. Olen vetänyt tuon 85 navan suoraan maihin, niin pumppu pyörii aina kun virrat on päällä.

Toimii näin aivan hyvin, mutta kolaritilanteessa tuo ei sieltä turvallisimmasta päästä ole.

Kerron miten homma etenee, kunhan kerkeän mittailemaan tuleeko moottorin pyörintänopeus signaali ohjainlaitteelle silloin kun vika on päällä. Veikkaisin äkkiseltään, että jokin maadoitus kohta kusee tai ohjainlaite on viallinen.
Saab 900s -94 2.3i
Washburn
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: Ti Touko 10, 2005 21:46

Re: Ng900 2.3i -94 ei lähde käyntiin

Viesti Kirjoittaja Washburn »

Vika oli polttoainepumpun releelle tulevissa liittimissä.
Saab 900s -94 2.3i
Vastaa Viestiin