Saab 9-3 2.0T Aero 5d - varmastiko?
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ke Huhti 23, 2008 06:36
Saab 9-3 2.0T Aero 5d - varmastiko?
No hei. Saabit ja turbot alkoivat kiinnostamaan ja seurailin vähän aikaa tarjontaa. Bongasin nettiautosta mielenkiintoisen näköisen pirssin:
http://www.nettiauto.com/1874333
Pyyntö näyttää olevan 12 000 €, vm. 2000, rek. 10/99. AKEn mukaan olisi aero, mutta jotenkin jäin asiaa miettimään, Saksasta tuotu on, sen selvittelin. Pystyykö tuosta päältä näkemään, onko kyseessä aero vai joku muu malli? Tai voiko tällainen Saab-noobie nähdä asian helposti esim. jostakin lisävarusteesta tai sen puuttumisesta?
Kävin viime yönä läpi koko tämän mallikohtaisen keskustelualueen sopivat ketjut, mutta en yksiselitteistä vastausta löytänyt. Ehkä sellaista ei ole. Erilaisia varustelutasoja, moottoreita ym. tuntuu olevan niin, että pyörryttää. Pystyykö joku Saabisti asiaa valottamaan?
http://www.nettiauto.com/1874333
Pyyntö näyttää olevan 12 000 €, vm. 2000, rek. 10/99. AKEn mukaan olisi aero, mutta jotenkin jäin asiaa miettimään, Saksasta tuotu on, sen selvittelin. Pystyykö tuosta päältä näkemään, onko kyseessä aero vai joku muu malli? Tai voiko tällainen Saab-noobie nähdä asian helposti esim. jostakin lisävarusteesta tai sen puuttumisesta?
Kävin viime yönä läpi koko tämän mallikohtaisen keskustelualueen sopivat ketjut, mutta en yksiselitteistä vastausta löytänyt. Ehkä sellaista ei ole. Erilaisia varustelutasoja, moottoreita ym. tuntuu olevan niin, että pyörryttää. Pystyykö joku Saabisti asiaa valottamaan?
Re: Saab 9-3 2.0T Aero 5d - varmastiko?
Kone ratkaisee; jos autossa on 200hv Trionic5-moottori, se on TurboSport, mutta jos on 205hv Trionic7-kone, niin voidaan puhua aidosta Aerosta. Koneet erottaa toisistaan DI-kasetin perusteella, T5=punainen, T7=musta (tosin T5:n voi olla vaihdettu musta kasetti, joten asian voi varmistaa vielä sillä, että vain T7:sta löytyy ilmamassamittari. Aito Aero on tietenkin oma juttunsa, vaikkakin tuon ikäisestä Aerosta puuttuu uudempien Aerojen Viggen-puskurit ja helmat. Tuo 200hv T5-kone on taas käytännössä parempi (ei huohotinongelmaa tai muita T7-bugeja)...
Eski
Eski
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 69
- Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 12:30
- Paikkakunta: Ulvila / Pori
Re: Saab 9-3 2.0T Aero 5d - varmastiko?
Eikös se lue rekisteri otteessa?!?!
NYT AJETAAN:Polo -98, Mondeo farkku -01 "TAHTOO OG AERON"
EX AUTOJA:900 S TURBO -96, 900i 8v -85, 900i 16v -89, 900se -95
Sekä noin 100 muun merkin edustajaa.
EX AUTOJA:900 S TURBO -96, 900i 8v -85, 900i 16v -89, 900se -95
Sekä noin 100 muun merkin edustajaa.
Re: Saab 9-3 2.0T Aero 5d - varmastiko?
Eikös tuossa sivuvilkkujen päällä ole "Aero"-merkit jos en ihan väärin katsonut? Vuosimalli 2000 pitäisi myöskin olla T7 eli aito Aero.
Jos et aio virittää reilusti yli 300 hv:n vakiomännillä, niin T7 moottori on parempi ja miellyttävämpi. Ahdinkin on isompi kuin T5 versiossa eli paremmin virittyy alta tuon 300:n, softan teko itse ei toistaiseksi ole yhtä helppoa kuin T5:ssä, mutta Maptunitla löytyy ihan toimivaa softaa T7 autoihinkin. Noh, se siitä moottorista ja viritettävyydestä.
Huohotinongelma on tietysti olemassa mutta riippuu hyvin paljon siitä miten aiemmat omistajat ovat autoa pitäneet. Kyllä niistä T7 autoista suurin osa kuitenkin kunnossa on.
Jos et aio virittää reilusti yli 300 hv:n vakiomännillä, niin T7 moottori on parempi ja miellyttävämpi. Ahdinkin on isompi kuin T5 versiossa eli paremmin virittyy alta tuon 300:n, softan teko itse ei toistaiseksi ole yhtä helppoa kuin T5:ssä, mutta Maptunitla löytyy ihan toimivaa softaa T7 autoihinkin. Noh, se siitä moottorista ja viritettävyydestä.
Huohotinongelma on tietysti olemassa mutta riippuu hyvin paljon siitä miten aiemmat omistajat ovat autoa pitäneet. Kyllä niistä T7 autoista suurin osa kuitenkin kunnossa on.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Saab 9-3 2.0T Aero 5d - varmastiko?
Mulla luki otteessa ainakin ostohetkellä että olis aero vaikka oli turbosport. Eikös aerossa ole sporttiset nahkapenkit ja turbosportissa on perus nahkapenkitkonepyorailija kirjoitti:Eikös se lue rekisteri otteessa?!?!
9-3 Turbo sport -99
#3149
#3149
Re: Saab 9-3 2.0T Aero 5d - varmastiko?
Tossa 00-Aerossa on penkin etukulmissa "vinot" nahkasomisteet.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Saab 9-3 2.0T Aero 5d - varmastiko?
Turbo sportissa on samat penkit kuin tuossa "Previggen-aerossa"JSH kirjoitti:Mulla luki otteessa ainakin ostohetkellä että olis aero vaikka oli turbosport. Eikös aerossa ole sporttiset nahkapenkit ja turbosportissa on perus nahkapenkitkonepyorailija kirjoitti:Eikös se lue rekisteri otteessa?!?!
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ke Huhti 23, 2008 06:36
Re: Saab 9-3 2.0T Aero 5d - varmastiko?
Kiitoksia kaikille kommenteista. Omituisen monimutkaista auton tunnistus voikin olla. En olisi osannut asiaa edes miettiä, jos en olisi täältä lukenut.
Re: Saab 9-3 2.0T Aero 5d - varmastiko?
...ja takaluukun päällä Aeron spoileri, sekä 00-aeron helmat, sähkösäätöiset istuimet. 00-aeron tunnusmerkkejä
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Saab 9-3 2.0T Aero 5d - varmastiko?
Eikös nuo kaikki ole myös Turbo Sportissa, ainakin mulla onpeinu kirjoitti:...ja takaluukun päällä Aeron spoileri, sekä 00-aeron helmat, sähkösäätöiset istuimet. 00-aeron tunnusmerkkejä
Entiset Saabit:90 -85/-86, OG900 -89, OG9-3 Turbo Sport -99
Nykyinen:Saab 9-3 SC 2,0t Vector -08 E85
Nykyinen:Saab 9-3 SC 2,0t Vector -08 E85
Re: Saab 9-3 2.0T Aero 5d - varmastiko?
Millonkas tuon 9-3 Aeron valmistus on sitten alkanut, ja miten tuota vuosimallia nyt sitten tulkitaan, jos auto esim. ensirekisteröity 10-99?
Re: Saab 9-3 2.0T Aero 5d - varmastiko?
M2000 pitäisi olla Aero, M1999 TurboSport. Saabin vuosimalli vaihtuu siten, että syksyllä rekisteröidyt on yleensä seuraavan vuoden mallia. Auton vuosimalli selviää aukottomasti tyyppikilvestä auton konehuoneesta, ei rekisteriotteesta.
Eski
Eski
Re: Saab 9-3 2.0T Aero 5d - varmastiko?
Uuden mallivuoden autojen valmistus alkaa välittömästi tehtaan kesälomien jälkeen. Esittelykappaleet on toki kasattu aikaisemmin.ysikolme kirjoitti:Millonkas tuon 9-3 Aeron valmistus on sitten alkanut, ja miten tuota vuosimallia nyt sitten tulkitaan, jos auto esim. ensirekisteröity 10-99?
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Saab 9-3 2.0T Aero 5d - varmastiko?
mun ysisatkussa on ainaki huoltokirjan etusivulla semmonen "kuitti" missä näkyy auton runkonumero ja lukee tyyppimerkinnän perässä aero..
Kerran jouduin parkkipaikalla sitä jollekkin saabistille esittelemäänkin, kun ei muuten uskonut että NG:tä on aerona
Kerran jouduin parkkipaikalla sitä jollekkin saabistille esittelemäänkin, kun ei muuten uskonut että NG:tä on aerona
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saab 9-3 2.0T Aero 5d - varmastiko?
Jos en väärin muista, niin eikös nuo NG900 Aerot ole italialaisen Saab -dealerin tekemiä, varusteltuja autoja? Niitä sai vm. 1996 ja ainoastaan kolmiovisena. Ihan hienon näköisiä.MrG kirjoitti:mun ysisatkussa on ainaki huoltokirjan etusivulla semmonen "kuitti" missä näkyy auton runkonumero ja lukee tyyppimerkinnän perässä aero..
Kerran jouduin parkkipaikalla sitä jollekkin saabistille esittelemäänkin, kun ei muuten uskonut että NG:tä on aerona
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007